part 13

11 5 14
                                    

🍓🍓🍓

skip habis lunch

"jiya" ~jhope. "mwo ??" ~jiya. "nk cari kat mn" kata jhope. "kau g cari dlm tasik,mn tau jumpa" kata jiya. "ish iii, mcm mn diorang nk settlekan aktiviti ni kalau diorang bergaduh lagi" kata hyura. "ntah lah" kata jiwon. "aq rasa jp lg ok lah tu" kata jimin. "aq pun rasa mcm tu" jawab hyunmin. kau tgk tu diorang jadi ahjumma ngn ahjussi bawang HAHA

"yaaaa elok ii lah" kata jhope. "lahh ye lah, kita try lah cari kat pokok ii dulu" jawab jiya. "uhm jom lah" kata jhope sambil menarik tangan jiya. "haaaa tgk tu, dh start main tarik ii tangan, aq rasa okay lh tu kot" kata hyura. "korang ni mmg x de keje lain ke haa ?? aktiviti dh start, tapi korang still nk tgk diorang tu pahal" kata jasung. "ala ii lek ah" kata namjoon. Yuri yg menyampah melihat jiya dan jhope terus memikirkan sesuatu. "ceh, kau tunggu lah" bisik nya.

jhope terus menarik tangan jiya sampai ke satu pokok yg dilihatnya seperti ada petunjuk. "weh sini" kata jhope. jiya hanya menundukkan badannya dan melihat kertas yg diambil jhope. "petunjuk seterusnya ada kat kerusi batu" kata jhope. "dah ?? kerusi batu mn satu ??" kata jiya. "ntah, kena cari satu ii lah, jom" kata jhope. "aduh lah, kat sini bukannya ada satu dua je kerusi batu" kata jiya. "dah tu, jom je lah" kata jhope sambil menarik tangan jiya. "weh, sakit lah x yah lah tarik ii" kata jiya. "ahhh x de ii nnti kau x tergerak dari tempat kau berdiri" kata jhope.

mereka sampai di tempat yg terletaknya meja batu. "okayyy aq cari kat sana, kau cari kat belah sana" kata jhope. "ye lah" jawab jiya malas. mereka pun mula mencari. 10 minit berlalu "ada jumpa x ??" soal jhope. "x de" jerit jiya. "weh jiya" ~yuri dtg dekat pada jiya. "wae ?" soal jiya. "uhm x de apa, just nk tanya, kau nmpk soobin x ??" soal yuri. "knp dgn soobin ??" kata jiya. "ssaem cari soobin, tapi x jumpa, ada yg ckp dia sesat dalam hutan" kata Yuri. "mwo ??" jiya yg terkejut langsung berlari untuk mencari soobin.

jhope yg dari tadi mencari petunjuk, akhirnya jumpa. "ahhh aq dh jum-" kata ii jhope terhenti ketika melihat sekeliling dan dia tidak melihat jiya. "jiya ??" jerit jhope. "yaaaa park jiya !!!" jerit jhope dan terus berlari di sekeliling kawasannya. "weh jhope, asal kau terpusing-pusing ni ??" soal jasung yg melihat jhope. "kau nmpk jiya x ??" soal jhope. "jiya ?? dia bukan ke dgn kau ??" kata jasung. "masalahnya dia dh x de" kata jhope. "mwo ??" jerit hyura yg mendengar kata ii jhope.

"yaaa jhope, mn kau campak dia haaa ???" kata hyura. "kau gila ke, x kan lah aq nk cmpk dia" kata jhope. "habis tu ??? mn dia ??" kata jasung. "aq x tau !!! tadi dia ada je dgn aq !!" kata jhope. "jiya ???" kata hyunmin yg baru ada kat situ. "haah, kau ada nmpk dia ??" kata jhope. "Jap aq rasa tadi kita nmpk kan" kata hyunmin pada suga. "haah, kalau x silap, tadi dia ada dekat kerusi batu sana tu" kata suga. "haah, pastu yuri dtg kat dia, tapi... aq x tau lah yuri ckp apa kat dia, pastu dia lari" kata hyunmin. "Yuri ???" kata jasung. "yup" jawab suga.

mereka pun terus mencari Yuri. "yaaaa Kang Yuri" jerit jasung. "w-wae" jawab Yuri. "kau jgn buat x tau.. jiya mana ???" kata namjoon. "mn lah aq tau, Tanya lah jhope, dia kan partner jiya" kata Yuri. "yaaaaa kau ckp apa kat dia tadi ??? and mesti lah kau tau kan dia lari ke mana ?!" kata suga. "ma-mana lah aq tau" kata Yuri sambil ingin melarikan diri malah x berjaya kerana mereka mengurungnya. "baik kau ckp sekarang !!!" jerit jhope. "a-aku ckp kat dia yg soobin sesat dlm hutan je" kata yuri gagap. "mwo ?? aq sesat dalam hutan ??sejak bila pulak ??" kata soobin yg mendengar perbualan mereka.

"yaaaa Kang Yuri !! kau kenakan jiya ke haaaa ??!!!" kata soobin. "a-aniya, aq gurau je, aq x tau pulak dia betul ii g cari kau" kata Yuri. "gurau ??? ni bkn gurau lah !!! kau ni dh melampau lah !!" tengking jasung. "yaaa knp ni ??" soal jiwon dan jimin yg baru saje sampai diikut dgn kawan ii nya. "yeoja ni lah, buat hal lagi" kata hyura. "kau buat apa lagi ??" kata taehyung. "dia blh ckp dia gurau, kau tau x hutan ni besar, bkn nye sekangkang kera lah" kata hyura sambil menarik rambut Yuri. "yaaaa hyura" jerit namjoon sambil menarik hyura.

"knp dgn jiya ??" soal jin. "yeoja ni lah, dia blh ckp aq sesat dlm hutan kat jiya, pastu jiya lari pergi masuk hutan" kata soobin. "mwo ??" jerit Jin. "kau ni kan kalau ssaem tau, mmg kau kena lah" kata yunjin. "betul, bnd ni dh melampau lah" kata jungkook. jhope, soobin dan jin terus berlari masuk ke hutan utk mencari jiya. "weh, sempat ke diorang nk cari" kata yunjin. "wae ?? ada masalah ke ??" soal namjoon. "ada !! kau tgk langit, dh nk gelap kot, lagipun ssaem ada ckp, kemungkinan kejap lagi huja lebat" kata jungkook. "jinjja ??" soal hyunmin. "aq rasa, kita stay je lah kat sini, mn tau nnti jiya balik" kata hyura.

jiya pov
"ahhhh aq dh jauh dh ni, tapi aq x nmpk apa ii" bisik jiya. "ahhhhh asal aq masuk sini !!!!" jerit jiya seorang diri. "aduh langit dh nk gelap, mcm mn ni" kata jiya sambil melihat sekelilingnya. "ahhhh aq kat mn ni !!!!". "aq dh sesat, mcm mn aq nk g balik kat kawasan perkhemahan ni". "soobin !!! kau ada kat sini ke ???" jerit jiya. "eh kejap, ahhhh asal aq pabo sgt dgr kata yeoja tu !!!!" jerit jiya seorang.
end jiya pov

"weh Jin, aq rasa kita kena stop sampai sini lah" kata soobin. "asl pulak ?? kalau jiya dlm bahaya mcm mn ??" kata Jin. "habistu kau nk kita buat apa ??? kau tgk tu hujan pun dh lebat lah weh, kita susah nk tgk, kalau kita sesat pulak, susah nnti !!" kata soobin. "dah tu" kata Jin sambil memandang ke arah soobin. "kita cuba balik kat kawasan perkhemahan, kita jaga je dari sana" kata soobin. "ye lahhhhhh" jawab Jin. dan mereka pun kembali ke kawasan perkhemahan dgn keadaan yg hampir terjatuh kerana angin yg kuat.

another situation
"ahhhhhh x de sape ii ke kat sini ?!!!" jerit jiya seorang diri. "ahhhh asal angin ni kuat sangat, dengan air hujan yg turun laju nya" bisik jiya. jiya yg tiada tenaga berjalan, dan tanpa disedari, dia terlanggar ajar pokok dan terjatuh sampai kakinya berdarah. "arghhhhhhh sape ii" jerit jiya sambil mencari tempat utk dia berteduh. "ahhh baik aq berteduh kat situ" kata jiya sambil menuju ke pokok yg tidak tinggi dan tidak rendah. "ahhhh sakitttt, x de sape ke yg nk dtg cari aq" kata jiya sambil menundukkan kepalanya dan menangis.

TBC
HI !!! hopefully korang suka lah ye hehehehe 👀💜 jangan lupa vote and comment !!!💜

𝐖𝐡𝐨 𝐢𝐬 𝐡𝐞 ? ᪥𝗝𝗛𝗦᪥Where stories live. Discover now