part 21

6 2 14
                                    

🌺

mereka hanya duduk di cafe dgn gelak tawa yg kuat x reti tau malu betul diorang ni -_- tiba ii telefon jiya berbunyi.... jiya terus bangun dan pergi ke arah jauh dari kawan ii nya.. "yeobosaeyo ??... nae, arraso" jawab jiya sambil mematikan panggilan. jiya terus dtg ke arah kawannya dan mengambil air nya.

"jiya wae ??" soal jiwon. "ahh ani.. lee ssaem suruh aq jumpa dia balik ni, tapi aq mls balik ni, so aq nk g jumpa kim ssaem kejap" balas jiya dan terus keluar dari cafe. "hm ?? weh cer try follow dia" kata hyura. "jom" kata jin pada jhope. jhope hanya menganggukkan kepalanya dan ikut.

~~~~~~~~~~

"ahhhh malas betul aq nk jalan jumpa ssaem" kata jiya seorang diri. secara tiba ii kepala jiya ditutup oleh sesuatu dan jiya dibawa ke stor barang ii lama.

"yaaaa apa ni" jerit jiya sambil melepaskan beg yg menutup kepalanya. "kau nk bnd shibal ??? x kacau aq sehari x blh ke ???" kata jiya pada sekumpulan yeoja yg membawanya ke situ.

"diam lah kau" kata salah seorang yeoja disitu. jiya terus berdiri dan betul kan skirt nya. "kau nk bnd Yuri ?? apa lagi yg kau x puas ??" soal jiya sambil memandang ke arah Yuri. "ehh sekarang bukan masalah kau dgn yuri, tapi masalah kau dgn aq" kata yeoja yg berdiri di blkg yuri. "mwo ??? apa masalah dia ???" tengking jiya.

"kau ni mmg sial kan... asal time first ii masuk sekolah dulu kau x ckp awl ii yg jimin tu saeng kau haaa ???" tengking yeoja tu. "asal ??? ada masalah dgn kau ke ???" soal jiya sambil membersihkan bajunya yg terkena habuk dari bilik tu.

"kalau kau bg tau awal ii mesti aq dh dpt jimin bukan jiwon and X de lah org ship kan korang berdua, buat sakit hati aq je lahh" tengking sunmin. "sape suruh kau suka saeng aq ?? Salah kau jugak, sape suruh bodoh sgt" balas jiya. "yaaa kau jgn ckp kawan aq bodoh eh, kau tu yg bodoh" kata hyebin.

"ahhh aq bodoh ??? habis, kau x bodoh ?? aq ngn jimin kembar pun kau x tau, bodoh" kata jiya sambil menjeling mereka. "wait ii aq nk tanya, katakanlah kau tau aq ngn jimin kembar dari awal, kau nk buat apa ?? kau nk jadikan jimin tu namjachin kau ??? HAHAHAHA aq pun x hamak weh ada ipar cam kau, perangai tah pape, ada hati nk kat saeng aq, jiwon is better than u, u know... nasib lah jimin tu suka jiwon, kalau dia suka kau... comfirm dia jadi namja paling malang" kata jiya sambil tergelak pada sunmin.

"apa kau cakap ?? kau ni mmg sial betul" kata sunmin. "kau ckp cam tu ngn kawan aq, mcm kau bagus sgt eh" kata yuri sambil menolak jiya sampai kepalanya terkena almari besi dibelakangnya dan menyebabkan kepalanya berdarah, jiya hanya terduduk dan memegang kepalanya yg berdarah masyallah ayat author mcm karangan bm (@_@)

~~~~~~~~~~~~~~

"mana jiya tadi" soal jhope yg mengikut Jin dari blkg. "tadi dia kena tarik dgn yuri dgn geng dia" balas Jin sambil melihat ke lorong yg Yuri bawa jiya. "Yuri ???" soal jhope. "ahhh jhope, dlm bilik ni ada suara" kata Jin sambil memegang tombol pintu stor.

jhope yg memandang jin yg blur depan pintu, terus membuka pintu dan masuk ke dalam stor. "jiya ???" jhope terdiam ketika melihat jiya terduduk dgn kepala berdarah manakala yuri dan kawan nya hanya gelak. "weh yuri kau buat apa" kata Jin yg berdiri disebelah jhope.

yuri terus pergi ke arah jhope dan memegang tangan jhope. "jhope ahh jiya ckp yuri bodoh, pastu dia tolak Yuri kat kotak ii tu" kata yuri dgn gediknya. jiya hanya tersengih dan terus pergi ke arah Yuri. "aq tolak kau ???" soal jiya yg masih dgn kepalanya mengalir darah.

"meh sini aq kabulkan permintaan kau" kata jiya sambil menarik tangan Yuri dan mecampaknya ke almari besi yg sama dia jatuh. "arghhh" jerit yuri yg kesakitan di kepalanya. "ehhh kepala kau x berdarah pulak eh ?? nk aq ketuk kepala kau kat situ sampai berdarah ??" soal jiya. sunmin dan jihye hanya menahan jiya dari buat apa yg dia nk buat.

"jiya kau jgn main gila lah" kata jihye sambil menarik tangan jiya. jiya hanya menarik tangan nye dan gelongsorkan kaki nye ke arah kaki jihye dan membuatkan jihye jatuh korang dpt bayangkan x dia buat cam mn ?? (ノ*0*)ノ sunmin dan hyebin hanya terdiam dan berundur dari jiya. "jangan cari pasal dgn org yg salah" bisik jiya pada telinga yuri.

jiya terus berdiri dan pandang ke arah sunmin dan hyebin yg menjauh darinya. "wae ?? takut ?? segan ?? malu ?? kau jgn mimpi lah nk dpt saeng aq" kata jiya sambil meluru ke pintu stor.

jin dan jhope hanya terdiam melihat apa yg jiya lakukan terhadap yuri dan jihye."nak tolong diorang ke nk follow jiya ??" soal jhope. "tugas kita follow jiya, bkn sibuk hal diorang" kata jin sambil mengikut jiya dari blkg. jhope hanya memandang yuri secara jeling, dan terus ikut jin.

~~~~~~~~~~

"ahhh daeskiya, buang masa aq betul lh haishh" kata jiya yg menuju ke kelas. pelajar ii di sekelilingnya hanya memandang jiya x berkelip. "asal pandang ii ni, ada masalah ke ?? aq X bayar hutang kau ke ??" kata jiya sambil memandang sekelilingnya. "noona !!!" jerit suara yg tidak jauh dari jiya.

"kan aq dh ckp jgn panggil aq noona" kata jiya. "mian.... tapikan noona ??" jimin hanya memandang ke arah jiya. hyura dan lain pun dtg ke arah jimin dan jiya. "yaaa park jiya, kepala kau" kata hyunmin. jiya terus terdiam dan memegang kepalanya. "ahhhh patutlah diorang pandang aq semacam" kata jiya.

"weh jiya, nahh lap darah kau x henti keluar tu" kata hyura sambil memberikan jiya sapu tangannya. jiya hanya mengambil dan meletakkan di kepalanya. jin dan jhope pun muncul dari blkg jiya.

"yaaaa jhope, jin, kan kitorang suruh follow jiya, asal kepala dia sampai berdarah mcm ni ??" soal jiwon. "ani.. bukan kitorang yg buat" kata jhope. "hbis ?? sape yg buat ???" soal hyura sambil memandang mereka dgn marah uuuu cik hyura marah (⑉⊙ȏ⊙)

jiya hanya memekakkan telinganya dgn ayat ii hyura. "ahhhh dh lh tu, aq nk g bilik kesihatan jap, sapu ubat, balut, okay lah nnti" kata jiya sambil melangkah pergi ke bilik kesihatan.

"bi-biar aq tolong kau" kata soobin yg diam dari tadi. jiya hanya memandang ke arah soobin dgn diam dan terus pergi ke bilik kesihatan. "x pe lah bro, biar aq yg g tolong dia" kata jhope sambil menepuk bahu soobin. "kau lap elok ii kepala dia tu, walaupun dia keras kepala, tapi kepala dia lembut" kata soobin. "yeeee" balas jhope sambil mengejar jiya yg makin jauh dari mereka.

TBC
hi there !!! hopefully korang x boring lah ye ngn cite ni (●__●) hehehehe jgn lupa vote and comment tau !!!! ಠ∀ಠ

𝐖𝐡𝐨 𝐢𝐬 𝐡𝐞 ? ᪥𝗝𝗛𝗦᪥Where stories live. Discover now