part 11

9 4 22
                                    

🍓

keesokkan harinya

"yaaaaaaaaa park jiya !!! bangun lah" jerit jiwon. "arghhhh 5 minit lagi !!!" kata jiya. "5 minit ???? woy !!! kau dh sampai 30 minit kau tau x ?!!!" kata jiwon. "yaaaaa bgn lah" kata yunjin. "arghhhhhhh" balas jiya sambil terduduk. "aduh kau ni" ~hyura.

skip dh keluar dari khemah

"yaaa park jiya, kau susah kan kawan kau lagi ke ??" kata soobin. "diam lah kau" kata jiya. "semua sarapan !! lepastu berkumpul kat tepi sana" kata lee ssaem. mereka bersarapan "yaaa jiya"~soobin. "wae" jawab jiya sambil makan makanannya. "x de apa lah" kata soobin. "neo jinjja, apadia cepat lah"kata jiya. "Jap lagi aq ckp" kata soobin.

"weh ank park, mlm ni kau tidur awal eh" kata hyura. "ahhh ye lah" kata jiya. "dia ni kalau tidur awal pun, still bangun lewat" kata jiwon. "biasalah" kata jiya.

skip dh habis sarapan

"jadi, aktiviti kamu semua harini dari pagi ni sampai malam" kata lee ssaem. "sampai malam ??bapak arh" kata jiya. "jadi, waktu pagi ni, sampai pukul 2 karang, kamu akan ada game.. and pukul 2 kamu lunch, lepas lunch kamu akan diberitahu apa yg kamu akan buat seterusnya" kata kim ssaem. "bapuck, x de rehat ke" kata hyura.

"untuk pagi ni, kamu semua akan bermain secara berkumpulan, satu kumpulan kena ada 4 org" kata kim ssaem. "baik, sekarang kamu cari ahli kumpulan sekarang" kata lee ssaem. "kita x blh berlima" kata hyunmin. "nk buat mcm mn" kata jiwon. "yaaa apa kata satu group 2 pasangan" cadang namjoon. "mwo ??? habis yg single ni ???" kata yunjin. "masuk je lah mana ii", kata suga.

"dh x yah gaduh ii" kata jiwon. "so, aq,hyura, jimin, jiwon satu group" kata namjoon. "okay" jawab jiwon. "aq, suga lagi ??" soal hyunmin. "kau, suga, jungkook, ngn yunjin" kata taehyung. "oh okay" kata jungkook. "aq ???" ~taehyung.

"kau, aq, jiya, jhope" kata Jin. "mwo ?? asal aq sorang perempuan ??" kata jiya. "habistu ??" ~jin. "kalau aq masuk ??" soal yuri. "hahaha i think better kot i sorang je perempuan" kata jiya. "ok, so sorry eh dh penuh" kata Jin.

"semua dh ada kumpulan right ??" soal kim ssaem. "nae !!" jawab mereka. "jadi, permainan pertama, kamu semua kena pergi pada satu tempat dan lukis pemandangan yg kamu lihat" kata kim ssaem. "lukis ???aduh aq dh lh fail" kata jiya. "x pe nnti aq tlg" kata Jin. "kamu semua boleh mula sekarang" kata lee ssaem.

mereka cari tempat nk melukis

"kalau x lukis x leh ke" rungut jiya. "mn lah aq tau" kata taehyung. "aq ngantuk lah" kata jiya sambil menguap. "kau mmg 24 jam ngantuk" kata taehyung. "haah" kata jiya sambil baring di atas rumput. "lepas kita habis lukis ni, kita kena buat apa" kata jhope. "ntah lah" kata Jin.

satu jam berlalu

"weh" ~soobin yg dtg pada group namjoon. "oh wae ??" kata namjoon. "jiya mana ??" soal soobin. "yaaa jiya group sebelah sana lah" kata jiwon. "ahhh sorry ii" kata soobin. "weh jiya mana ??" kata soobin setelah tiba di group Jin. "tu kat blkg tgh tidur" jawab Jhope. "oh okay" kata soobin.

soobin pergi ke arah jiya dan mengejutnya. "weh jiya ..." ~soobin. jiya tidak membalas apa ii. "yaaaaa park jiya !! ireona !!" kata soobin.

"wae ??" ~jhope sambil duduk disebelah jiya. "ntah lah dia ni x nk bgn" kata soobin. "yaaaaaaaa jiya !!!" kata jhope sambil dudukan jiya. "ahhh hajima !!!" jerit jiya. "yaaaa jiya, kau ni buat aq risau lah" kata soobin. "ahh wae ??" kata jiya. "sini sat aq nk ckp" kata soobin sambil menarik tangan jiya dan membawa Di suatu tempat.

𝐖𝐡𝐨 𝐢𝐬 𝐡𝐞 ? ᪥𝗝𝗛𝗦᪥Where stories live. Discover now