part 14

9 5 19
                                    

🍓🍓🍓🍓

jiya duduk di bawah pokok sambil memeluk diri sendiri. "ahhh bila hujan ni nk berhenti ni" bebelnya seorang diri. "park jiya !!!!!" mendengar namanya dipanggil jiya terus melihat sekelilingnya. "aku kat sini !!" balasnya. "mana ???".. "sini !!!" jiya terus berdiri dan melambaikan tangannya ke arah susuk badan yg x jauh dari nya. "j-jhope ??" soal jiya. "oh" balas jhope. "hati ii kat situ ada pokok berdiri" kata jiya. jhope yg tidak mendengar nya langsung terkena duri disitu. "arghhhhh" jerit jhope.

"yaaaaaaaa, kan aq dh ckp hati ii" jerit jiya sambil menarik jhope utk berlindung bersamanya. "kau ni, kan aq dh ckp slow ii...." kata ii jiya terhenti ketika melihat tangan jhope yg luka terus hilang. "o-ottokhe" jiya terdiam dan melihat ke arah jhope. "kau- kau sape haaa ??" soal jiya. "ji-jiya, aq jhope" kata jhope. "t-tapi ta-tangan kau" ~jiya. "a-aku" jhope hanya terdiam dan melihat ke arah jiya. "kau ada apa ii ke nk bg tau aq ??" kata jiya.

"oh, tapi... kau blh janji ke dgn aq ??" kata jhope. "janji apa ??" kata jiya. "jangan bg tau sape ii" kata jhope. "uhm, okay ! apadia ??" soal jiya. "a-aku bukan manusia" kata jhope. "haaa ?? amende kau merepek ni" kata jiya. "aq x merepek lah !! kau sendiri nampak kan" kata jhope sambil menghulurkan tangannya. "habis tu ?? kalau kau bkn manusia kau apa ??" kata jiya. "aq... kacukan vampire dgn manusia" kata jhope. "mwo ??amende kau merepek, ada ke kacukan mcm tu ??" kata jiya. "kau x caye aq ke ??" kata jhope. "oh aq x caye" kata jiya. "yaaaa park jiya, kau tgk mata aq" kata jhope sambil menarik jiya untuk melihat matanya. secara tiba ii jiya terdiam.

another situation
kawan ii jiya di khemah namjoon and the geng dan menonton cerita hantu yang dipasang jimin

"weh mn jiya ni ?!!" kata hyura. "mn lah aq tau, dh lh hujan ni lebat" kata jungkook. "ahhhh aq risau lah" kata jiwon. "aq pun" jawab hyunmin. "yaaa soobin, Jin, asal korang patah balik haaa ?? korang x risau ke dgn kawan sendiri ??" kata hyura. "a-aniya, mesti lah kitorang risau" kata soobin. "dah tu ??asal korang patah balik ??" kata hyunmin. "sbb, hujan makin lebat, penglihatan kitorang pun kabur" kata Jin. secara tiba ii guruh yg kuat diikuti kilat mula berbunyi "arghhhhhhhhhh" jerit hyura.

"yaaa Kim Hyura, bangun lah" kata namjoon. "yaaaa hyura" kata jiwon sambil mendekati hyura. "weh hyura !! bangun lah" kata namjoon. "ahhhh aq baru igt, hyura trauma dgn guruh" kata jiwon. "weh hyura, bangun lah" kata namjoon. namjoon terus mendukung hyura dan keluar dari khemah mereka dan membawanya ke khemah kesihatan.

"asal kau x ckp, hyura trauma dgn guruh ??" kata suga. "laahhhhh aq lupa ngek" kata jiwon. "aduh lah, kembar kau sendiri kau lupa" kata jimin. "nk buat mcm mn kalau dh pelupa" kata jiwon. "oh so, nnti bila ii je kau blh lupa lah yg kau tu yeojachin aq ??" kata jimin. "a-aniya" kata jiwon. "ceh ye lah tu" kata jimin. "eeeeee, korang ni, dh ii lah tu dari sebelum cpl ngn lepas cpl, sama je.... gaduh je keje" kata taehyung.

"park jiya, mn kau" bisik jasung. "yaaa jasung, asal kau tgk luar, kau takut ke nk tgk cerita yg aq pasang ni" kata jimin. "diam lah kau" kata jasung. "weh soobin, kau fikir apa" kata jiwon. "aq fikir jiya lah" kata soobin. "uuuuuuuuuu" kata taehyung. kalau taehyung lah mmg x pernah serius langsung :/ "kau rasa jiya okay ke x eh ??" kata yunjin. "aq rasa dia okay je kot" kata taehyung. "aq pun rasa mcm tu, sbb aq tgk jhope tadi lari je laju masuk kat dlm hutan, mesti dia dh jumpa jiya kot, 2 jam lebih kot diorang kat dlm hutan sana" kata hyunmin. "aq pun rasa mcm tu" kata jiwon.

"ni semua salah yeoja x guna tu lah" kata soobin. "sabar weh, kau caye ckp aq, jiya akn balas, so... kita relax je, nnti jiya akan balas lagi teruk kat Yuri" kata hyunmin. "betul tu, aq kenal sangat park jiya" kata yunjin. "tapi aq lagi kenal dia lebih" kata soobin. "maksud kau ??" kata Jin. "kan dia ada ckp, dia tu takut hutan, jadi aq risau dia dh masuk lebih dalam lagi kat hutan tu" kata soobin. "jangan risau, aq yakin dia selamat" kata Jin sambil memegang bahu soobin. soobin hanya memandang ke arah tingkap khemah mereka.

jiya and jhope pov

jiya yg tadi terdiam terus bergerak dan memegang kepalanya. "dh percaya ??" kata jhope. "oh" jawab jiya pendek. "kau bukan manusia, tapi kenapa kau masuk sekolah, mcm manusia biasa" kata jiya. "sbb... ada lah sbb nya" kata jhope. "mwo ?? ceh" kata jiya. "aq x nk cite dh pasal tu aq nk...." kata ii jhope terhenti ketika melihat kaki jiya berdarah. "yaaaa kaki kau" kata jhope. jiya melihat kakinya dan berkata "ahhhh gwenchana, aq okay je" kata jiya.

"kau nk aq sembuhkan ??" kata jhope. "x nk" kata jiya. "wae ??" kata jhope hairan. "sbb... aq nk jadikan ni sbb aq x nk join aktiviti esok" kata jiya sambil tersenyum riang. "ceh ada ii je" kata jhope. "ahhh btw, kau x takut ke kat aq ??" kata jhope. "nope, sbb aq tgk kau baik je kat aq, so... mesti lah kau x kan serang aq tanpa sbb kan ??" kata jiya.

"uhm betul jugak, oh ye asal kau masuk hutan ni sorang ii haaa ??" soal jhope. "uhm... kau pulak mcm mn tau aq kat dlm hutan ??" kata jiya. "sbb suga kata, Yuri tipu kau" kata jhope. "so... kau tau lah sebabnya" kata jiya. "oh, asal kau bimbang sangat kalau soobin sesat dlm hutan ??" ~jhope.

"sbb.... kau pun tau kan, aq ngn soobin berkawan dari kecik, aq dh anggap dia mcm abg aq dh, lagipun aq dh lh dh X de abg" kata jiya. "kau ada abg ke ??" kata jhope. "aq ada, tapi abg aq dh lama meninggal" kata jiya. "oh, mian aq x tau" ~jhope. "x pe" balas jiya. "so ?? kau bimbang kat soobin, kau suka dia ke ??" ~jhope. "aniya... sape lah aq nk suka kat org mcm dia, dia tu rajin, baik, hensem, bertanggung jawab, x mcm aq, x sempurna" ~jiya.

"x sempurna ??" ~jhope. "kau pun tau kan, aq ada penyakit tu" kata jiya. "oh, alaa kau jgn ckp mcm tu, kau setakat ada penyakit tu je, tapi kau still sempurna" kata jhope. "sempurna dari segi apa ??" kata jiya. "dari segi perbuatan kau, and bnd yg kau buat" kata jhope. jiya hanya tersenyum dan memeluk tubuhnya. "kau sejuk ke ??" kata jhope sambil membuka  jaketnya dan berikan pada jiya. "eh, x payah lah, nnti kau sejuk pulak" kata jiya. "x de nye, kau pakai je lah" kata jhope. "uhm thanks, aq harap hujan ni cepat lah berhenti" kata jiya. "kau ngantuk ke ??" soal jhope. "ngantuk lah jugak, tapi tu lah, nk tidur pun x leh dgn air hujan turun laju kat muka" kata jiya. "kalau kau nk, tidur je lah" kata jhope. "x pe... aq okay" kata jiya.

TBC
hi ! hopefully korang suka lah ye !! jangan lupa vote and comment ! x susah pun kan !!👀💜

𝐖𝐡𝐨 𝐢𝐬 𝐡𝐞 ? ᪥𝗝𝗛𝗦᪥Where stories live. Discover now