HETI FELADAT 4 - SZÓISMÉTLÉSEK

16 2 0
                                    

Mivel sokaknak meggyűlik a gondja a szóismétléssel, ezért arra gondoltunk, hogy egy kis ideig most erre koncentrálnánk. Az első feladat szerintem mindenkinek ismerős lehet, ugyanis sok ilyet kellett csinálni anno az iskolában, de az egyszerűségétől függetlenül szerintem nagyon hasznos lehet.

Tehát, a feladat a következő lenne: az alábbi részletekből válassz egyet (vagy többet), ami tetszik, és próbál meg megírni

(1) ESZPERENTE nyelven. Mivel a feladat elég nehéz, ezért nem kell 100%-osan eszperentében írni, mert szinte lehetetlen, de a nagyja "e" betű legyen, vagy

(2) E betű nélkül. Ez is nagyon nehéz, mivel az e-t használjuk a legtöbbször a magyarban, így itt is megengedett egy-két "hiba", ha nagyon nem megy máshogy.

Ha nagyon nem megy, van még egy lehetőség: (3) Fogalmazzátok át a szöveget úgy, hogy a nevek kivételével egyik szó se maradjon ugyanaz. Lehet szinonímákat használni, körülírni a dolgokat, szórendet változtatni, a lényeg, hogy természetes maradjon a végeredmény (az előző két verzióban ez nem cél). Ezt is lehet csinálni, de először mindenképp próbálkozzatok meg az első kettővel. Lehet úgy is, hogy amit tudsz, azt eszperentében, a többit pedig szinonimára cseréled.

Szabályok: Fontos, hogy ne nagyon rugaszkodjunk el a szövegtől, tehát nem egy összefoglalót írjunk.

A neveket természetesen nem kell átírni.

A szavakat körül is lehet írni, lehet konkretizálni, valaminek a részét írni (pl. kéz helyett ujjak), maga a lényeg és az előttünk megjelenő kép maradjon meg.

A számokat a (3)-as megoldásnál nem kell kicserélni.

NE nézd meg, mit küldtek az előtted lévők, ameddig biztos nem vagy benne, hogy több megoldást nem küldesz a feladatra. A te érdeked, hogy ne a másiktól gyűjtsd az ötleteket (még ha passzívan is).

(A szövegek random választott könyvek első bekezdései, nem figyelem a kigyűjtésüknél, hogy melyik nehezebb vagy könnyebb.)

1. Felébredek, hideg mellettem az ágy. Kinyújtott ujjam Prim testének melegét kutatja, de csak a matracot borító durva vásznat tapintja. Biztosan rosszat álmodott, és bemászott anya mellé. Nem csoda, hogy Prim nem tud aludni. Ma van az aratás napja. (Suzanne Collins - Az éhezők viadala)

2. Új életét hideg, sötét, áporodott levegőjű fülkében állva kezdte. Fém ütközött fémmel, a lökéstől kiszaladt lába alól a talaj. Térdre esett, és négykézláb hátrálni kezdett, homlokán a hideg ellenére is gyöngyözött az izzadság. Hátával nekiütközött a kemény fémfalnak, és tapogatózva eljutott a fülke sarkáig. Ott térdét felhúzva összekuporodott, és reménykedett, hogy a szeme hamarosan hozzászokik a sötétséghez. (James Dashner - Az útvesztő)

3. A reggel tisztán és hidegen köszöntött be, ropogós nyersesége a nyár végének közeledtét jelezte. Hajnalhasadáskor indultak útnak, hogy megnézzék egy ember lefejezését. Húszan indultak el, és Bran izgatottan lovagolt közöttük. Ez volt az első alkalom, hogy elég idősnek ítélték ahhoz, hogy elkísérje apjaurát és fivéreit a király igazságtételének megtekintésére. A nyár a kilencedik, Bran maga a hetedik évében járt. (George R. R. Martin - Trónok harca)

4. Erdőlés napjának estéje lévén, a szokott kompánia verődött össze a Jelkő fogadóban. Illetve ötüket nem éppen lehetett kompániának nevezni, de mostanában a Jelkő fogadó nemigen látott náluk több embert. (Patrick Rothfuss – A szél neve)

5. Rábasztam.

Ez a jól megfontolt véleményem.

Rábasztam.

Ennek kellett volna lennie életem legnagyszerűbb két hónapjának, de már a hatodik napon rémálommá vált.

Fogalmam sincs, ki fogja ezt elolvasni egyáltalán. Gondolom, valaki majdcsak megtalálja egyszer. Mondjuk úgy száz év múlva. (Andy Weir – A marsi)

Jelöld meg egy ismerősöd vagy a kedvenc íród kommentben és hívd ki erre a játékra!

MentorprogramWhere stories live. Discover now