HETI FELADAT 5 - FÜLSZÖVEG

21 1 0
                                    

Most is több lehetőség közül választhattok:

1. Írj új fülszöveget egy, már meglévő történetedhez. Persze egy fülszöveget is nehéz összehozni, hát még akkor egy másodikat is, de próbálj elszakadni az előzőtől, és dobj össze egy újat! Ha szeretnéd, a kommentedre válaszként megoszthatod a régit is.

2. Írj fülszöveget egy még meg nem valósított ötletedhez.

3. Írj fülszöveget egy könyvhöz, amit nagyon szeretsz. Szakadj el az eredetiétől, ne is nézz rá, hanem írd meg úgy, ahogy te jónak látod.

Néhány tipp: (NEM SZABÁLYOK!!!)

(Természetesen ezeket sosem kötelező követni, ezek inkább csak kapaszkodók, de hasznosak lehetnek.)

Hogyan építs fel egy fülszöveget?

1. "Állítsd fel a színpadot":

- Mutasd be a főszereplőt! (Mi a munkája/szerepe? Milyen melléknevek írják le őt? Mi teszi érdekessé?)

- Mutasd meg a környezetet! (Ha fantasy, milyen a világ? Ha történelmi, melyik időben játszódik?)

- Mutasd be a szituációt! (Milyen a főszereplőd élete most? Vannak álmai vagy vágyai?)

2. Vezesd fel a problémát!

- Mi forgatja fel a főszereplő életét?

- Mit szeretne elérni a főszereplő?

- Mi áll szemben vele?

- Mi forog kockán?

Mit ne?

- Ne mondj el az olvasónak mindent.

- Ne lődd le a poént.

- Ne írd túl (150 szó alatt ideális, persze nincsenek ennyire konkrét határok).

- Ne nyiss klisével.

- Ne kezdd kérdéssel (összezavaró lehet).

- Ne használj túl sok tulajdonnevet. Az olvasó el fogja veszíteni a fonalat.

Ha szeretnéd, jelöld meg egy ismerősöd kommentben és hívd ki erre a játékra!

MentorprogramWhere stories live. Discover now