A szövegek formázásáról

284 24 0
                                    

A mentorprogram alatt beküldött szöveget sok különféle formázásban érkeztek már be nekünk, illetve kiadóktól is olvashattuk, hogy akár pályázatra beküldött szöveget is érkeznek rosszul, nehezen olvashatóan formázva, így egy kis segédanyagban összegyűjtöttük, mire érdemes szövegformázáskor figyelni.

A nekünk küldött szövegek esetében is kérjük, ezt a segédanyagot kövessétek. 

Betűk: 

- Times New Roman betűtípus
- 12 pt betűméret
- fekete szín
- normál (nem félkövér/dőlt - utóbbi legfeljebb kiemelésnél).

Bekezdések: 

- Sorkizárt
- Behúzás: jobb/bal oldalt 0 cm, első soros 0,5-1 cm 
- Sorköz: 1/1,15
- Térköz: 0 pt előtte, 0 pt utána

Oldal:
Maradjon minden az alapbeállításokban.
Ezek:
- Margók: normál (2,5 cm mindenhol)
- Tájolás: álló
- Méret: A4

Fejezetcím:
- Középre vagy oldalra zárt, lehet nagyobb betűs, félkövér, de maradjon egyszerű és letisztult.

Fájlcím: 
- A fájlcím MINDIG TARTALMAZZA A NEVEDET ÉS A TÖRTÉNET CÍMÉT (ha van már neki), ha elküldöd valakinek, így elkerülve a kavarodást.

Pár tipp: 
- Másoláskor kattints az megjelenő kis ablakban az A betűs jegyzettömbre, ezzel az program alapértelmezett betűformázást tartja meg az egész szövegnél.
- Oldalt semmiképp se ENTER-ekkel ugorj, hanem CTRL+ENTER billentyűkombinációval, így utólagos javításnál nem kell külön ENTER-eket hozzáadni vagy törölni.
- Ne válaszd el magadnak a szavakat, hagyd őket leugrani a következő sorba!

MentorprogramWhere stories live. Discover now