Eheti feladatunkban továbbra is a leírásokkal foglalkozunk, és most kifejezetten az érzelmekre fektetjük a hangsúlyt. Most is természetesen lesz egy csavar a történetben, mégpedig az, hogy a feladat teljesítése alatt nem szabad a legkönnyebb utat választani.
Hogy mit is értünk pontosan ez alatt? Vegyük sorra!
SZERELEM leírása a fizikai kontaktus iránti vágy legkisebb említése nélkül. Ha a karakterek egymás jelenlétében vannak, nem érhetnek egymáshoz.
FIZIKAI FÁJDALOM esetén hasonló sémán alapulva a sírás kizárólag, mint utolsó reakció jelenhet meg, és ha a fájdalom eredete látható (például nyílt seb), nem szabad leírni a látványt. Tehát ténylegesen a fájdalom érzetét, mint olyat kell körülírni, minél hitelesebben és változatosabban.
FÉLELEM leírásakor maga a „félelem" szó lesz tabu. A karakternek fizikai jelekkel és legfőképpen gondolatokkal kell közölnie az olvasóval szorongása tárgyát.
GYÁSZ, könnyek és külvilágról érkező, bárminemű támasz nélkül, kizárólag belső monológ formájában. Ha visszaemlékezést alkalmaztok, azt is iktassátok bele a monológba, fenntartva a gyász érzetét, önálló flashbacket nem fogadunk el. A gyászoló karakter nem osztozhat mással a fájdalmán, sem szavakban, sem érzelmileg, sem fizikailag.
IDEGESSÉG, FRUSZTRÁCIÓ esetében viszont pont a gondolatokból kell visszább venni, és a megváltozott idegállapotot a karakter megváltozott realitásérzékelésével kérjük szemléltetni. Azaz, „Mi lesz, ha...?"-féle, belső monológok nélkül.
A BŰNTUDATNAK belülről kell fakadnia. Sem egy közös társadalmi mérce, sem egy közeli másik fél értékrendje, vagy korábbi cselekedete nem lehet hatással a karakter gondolataira. Csak az ő saját erkölcse és józan ítélőképessége alapján érezheti helytelennek, amit elkövetett.
Utolsó érzelmünk pedig a NYUGALOM lesz. A karakternek bele kell feledkeznie a nyugodt állapotba, azaz, nem használhattok olyan szembeállító gondolatokat, minthogy például „végre nem gondoltam a halott apámra". Anélkül kell éreztetni a karakter lelkiállapotát, hogy ismernénk, milyen aggodalmi tényezők veszik őt körül a mindennapjaiban.
***
Azok számára, akiket a kötöttség túlságosan blokkolna, előálltunk érzelmenként egy-egy szituációval, amiből lehet esetleg ötletelni:
SZERELEM: elbeszélőnk hosszú távollét után újra találkozik a szerelmével.
FIZIKAI FÁJDALOM: harc közben elszenvedett sérülés, vagy éjszakai vetélés.
FÉLELEM: a főszereplő egyedül van otthon, neszeket hall a ház egyik pontjáról, vagy a kertből.
GYÁSZ: a főszereplő számára fontos személy halálhírét kapja.
IDEGESSÉG: elbeszélőnk bemutatni készül a párját szigorú szüleinek.
BŰNTUDAT: a lovag elárulta a királyát.
NYUGALOM: főszereplőnk kiszakad a megszokott környezetéből, és a természet lágy ölén talál békességre.
A feladatot ezúttal KIZÁRÓLAG E/1-BEN LEHET TELJESÍTENI.
Több érzelem összekombinálásakor is ugyanúgy élnek a kitételek, de akkor sincs probléma, ha csak egyről írtok.
Több leírást is küldhettek be, csak arra kérünk titeket, hogy az eddigiekhez hasonlóan a saját kommentetekhez írjátok be válaszként a továbbiakat.
Ha szeretnéd, jelöld meg egy ismerősöd kommentben és hívd ki erre a játékra!
YOU ARE READING
Mentorprogram
RandomKedves író, olvasó! A mentorprogramunk egy olyan kezdeményezés, amelyben az amatőr írói közösség pár tapasztaltabb tagja közös erővel igyekszik segítséget nyújtani mindenkinek, akinek erre igénye van. Amennyiben úgy érzed, elakadtál, segítségre szo...