FINALE

170 38 9
                                    

Beberapa tahun sudah pun berlalu Seonghwa menjejakkan kakinya di sebuah tempat yang telah lama dia tinggalkan.

Kawasan rumah tersebut telah dibaik semula dan diubah menjadi sebuah taman mini untuk orang ramai berkunjung pada waktu lapang.

Seonghwa tersenyum kelat. Entah mengapa sejarah hitam itu kini boleh muncul dan bermain di mindanya walaupun dia cuba untuk lupakan semua itu.

San dan Wooyoung ditemui mati akibat terjatuh di sebuah gaung.

Jongho dan Mingi ditemui mati di ruang tamu akibat keracunan minuman.

Mayat Yunho dan Hongjoong ditemui dalam rumah itu setelah pihak bomba berjaya memadamkan api.

Hanya dia dan Yeosang sahaja terselamat dalam tragedi hitam itu. Namun dia tidak mendengar apa-apa khabar dari Yeosang kerana selepas sahaja mereka keluar dari hospital, Yeosang terus menghilangkan diri.

Tetapi dia ada dengar khabar angin bahawa kemungkinan besar Yeosang telah mencabut nyawanya akibat tekanan perasaan yang melampau.

Seonghwa mengeluh perlahan. Dia tidak menyangka bahawa semua itu akan berlaku. Sungguh dia amat rindukan semua kawan-kawannya tetapi kini yang tinggal hanyalah kenangan sahaja.

Dia membuka langkah pergi meninggalkan kawasan taman itu. Dalam perjalanan menuju ke sebuah kafe, Seonghwa ternampak sebuah buku yang buruk berada di kawasan semak-semak. Pantas dia ambil lalu meneliti buku tersebut.

Mata Seonghwa terbuka luas selepas sahaja membaca isi kandungan yang terdapat dalam buku itu.

DEATH TIME :

PARK SEONGHWA ( PUKUL 5 PETANG DILANGGAR )

PON!

Seonghwa terkejut melihat sebuah lori kini meluncur laju menghampirinya. Akibat tidak sempat untuk mengelak, Seonghwa terpelanting jauh dari kawasan itu akibat dilanggar oleh lori tersebut.

Suasana di sana mula kecoh. Darah mengalir keluar begitu banyak dari badan Seonghwa. Ramai orang kini mengampirinya untuk memberi bantuan.

"Bertahan! Ambulan dalam perjalanan!"

"Teruklah! Dia kena langar!"

"Bertahan!"

Namun semuanya hanyalah sia-sia. Seonghwa telah pun menghembuskan nafasnya yang terakhir disitu. Buku yang tadi berada di sebelah Seonghwa itu mula lenyap dari pandangan semua orang.

END

Agak sadis dia punya ending tapi tak apalah. Harapnya tak kecewakan korang yang baca ni :3

[C] Death Time ♢성중♢Where stories live. Discover now