Sudah lebih dua minggu Mix bekerja di syarikat Singto dan sudah hampir tiga bulan Mix dan Earth bersama. Mereka semakin kenal satu lain dan sudah Mix sudah ceritakan semua sejarah hidupnya bermula dari kematian ibu bapanya hingga dia dan White dihalau dari rumah.
Mix juga tidak lupa menceritakan punca dia masuk ke hospital tempoh hari. Tetapi Earth tidak pernah tanya tentang Arm pada Mix kerana dia sudah mendengarkan penjelasan tersebut dari SingKrist dan White.
Sekarang Mix dan rakan-rakan kerja yang lain berada di bilik meeting kerana mereka diberitahu buseniss partner syatikat mereka akan datang hari ini. Jadi di sinilah Mix, didalam bilik meeting. Rakan-rakan kerja yang lain sangat menantikan kehadiran orang itu tetapi bagi Mix dia tidak mahu pun ikut meeting hari ini tetapi disebabkan paksaan dari Singto,dia terpaksa hadir juga.
Pintu dibuka dan menampilkan SingtoKrist dan seorang lelaki yang lebih tinggi dari Singto mengikuti Singto masuk dari belakang.
Rakan-rakan yang lain memandang lelaki itu dengan tatapan kagum. Mix terkejut dengan apa yang dia lihat sekarang.
"Ok, ini Earth Pirapat dari Syarikat Pheonix Care. Dialah buseniss partner kita dan dia ialah sahabat baik saya" Singto memperkenalkan Earth kepada semua yang mengikuti meeting tersebut.
Singto merupakan pengusaha syarikat yang banyak membuka rumah anak yatim, rumah orang kurang upaya dan pemegang saham yang terbesar di syarikat bapanya sendiri.
Dia juga merupakan director pada syarikat ayahnya. Singto memang sudah berniat untuk membantu mereka yang kurang bernasib baik dan bapanya tidak pernah menolak dengan permintaan Singto.Baginya dia sudah cukup bangga dengan anaknya sendiri.
Berbalik pada ruang meeting. Selepas sesi kenal mengenal,.Singto meminta Mix untuk berbincang dengan Earth mengenai keuntungan dan kerugian yang akan mereka peroleh dari membuka sebuah hospital kecil di hujung kota Bangkok.
Selepas mereka berbincang mengenai kerja..Earth terus mengikuti kemana sahaja Mix pergi. Katanya dia takut ada orang lain akan usya Mix tetapi yang Mix dapat adalah jelingan tajam dari rakan-rakan kerjanya.
"Mix...phi rindu dengan Mix" kata Earth pada Mix. Sekarang mereka berada di cafe kerana sudah masuk masa makan tengah hari. Singto dan Krist juga mengikuti mereka untuk makan tengah hari kerana Singto ingat dia mahu makan hanya dengan Krist tetapi setelah Krist merengek mahu makan dengan Mix terpaksalah dia mengalah.
"Ish Phi ni, bukan ke kita setiap hari jumpa. Malah setiap jam Phi call Mix sampai Mix banyak kali dimarahi oleh P'Namtarn" kata Mix.
"Au, setiap hari. Tapi kau jangan risau dengan p'Namtarn tu, dia memang begitu. Dari aku mula kerja lagi dia memang tidak mudah mesra" sampuk Krist.
"Berani dia marah sayang. Phi akan buat dia berhenti nanti" kata Earth dan dibalas kekehan dari semua.
Ditempat lain terlihat seorang wanita yang duduk tidak jauh dari mereka berempat. Dia sudah memerhati mereka dari tempat kerja lagi. Dia ialah Namtarn.Dia suka pada Earth tetapi Earth seperti tidak memandang padanya sahaja.
"Apa hubungan kalian berempat?Apa hubungan antara Mix dan Earth?" Gumamnya.
♡(> ਊ <)♡
Mereka sudah masuk ke tempat kerja semula. Earth juga sudah kembali ke syarikatnya kerana dia akan ada meeting lain dengan syarikat Tay pula. Setelah SingKrist dan Mix memasuki tempat kerja, Singto memilih ke ruangnya dan diikuti Krist. Mix sudah tentu ke ruangannya kerena masih banyak tugas yang perlu disiapkan.
"Rapat betul kau dengan khun Singto, Krist dan khun Earth. Ada apa-apa ke?" Tanya Namtarn pada Mix yang baru sahaja masuk ke biliknya.
"Tiada apa-apa Phi, kenapa?" Balas Mix.
YOU ARE READING
Always for you [ EarthMix ] ✔️
Non-FictionMix Sahaphap, seorang lelaki manis yang masih cuba belajar erti kehidupan yang sebenar berjumpa dengan seorang tampan yang menjadi pusat perhatiannya. Earth Pirapat, seorang lelaki tampan yang berjaya telah melabuhkan hatinya pada seorang lelaki man...