Bintang bertaburan di langit. Makin indah permandangan yang dapat dilihat. Di dalam sebuah rumah atau lebih bagus di sebut bilik, terlihat sepasang kekasih yang bermadu kasih.Saling menyalurkan rasa sayang,rasa cinta dan rasa suka pada satu sama lain. Earth dan Mix sekarang sedang berada di beranda. Mereka berdiri bersebelahan sambil Earth merangkul pinggang Mix.
"Sayang, maafkan Phi na sebab Phi tidak mengaku yang Phi sudah suka pada sayang dari universiti lagi" kata Earth sambil membelai pipi Mix.
"Tidak apa Phi, semua itu ketentuan Tuhan. Bukan salah Phi. Selepas ini kita kena lebih memahami dan pastikan tiada rahsia antara kita,ok" Pujuk Mix.
"Mix betul" balas Earth dengan senyuman menawan.
"Oh ya Phi, hari tu kan si P'Namtarn ada cakap yang akan cuba dapatkan Phi.Phi janji tau jangan berbalik dari Mix" kata Mix.
"Eh sayang, kan masa di hospital hari tu Phi sudah cakap. Phi tidak akan tinggalkan sayang" kata Earth memujuk kekasihnya.
Earth mendekatkan bibirnya pada Mix,dan reflek Mix menutup matanya. Mula-mula hanya menempel bertukar menjadi lumatan. Lumatan yang saling menuntun dan terpaksa dipisahkan kerana keduanya kehilangan nafas. Lumatan terpisah tetapi kening keduanya masih menempal satu sama lain.
"Mix?" Tanya Earth dan di balas anggukan dari Mix. Earth mendukung Mix ala bridal style menuju ke dalam bilik Mix. Earth menurunkan Mix ke atas katil Mix dan menimpa diri Mix. Earth sambung melumat bibir Mix yang bagaikan candu baginya. Desahan demi desahan yang terdengar dari bilik Mix. Nasib White tiada kerana dia kena pergi ke luar negara selama seminggu.
(^3^♪
Dua hari kemudian
Hari ini Mix pergi ke tempat kerja seperti biasa. Tiada yang special kecuali hari ini Singto akan mengumumkan sesuatu. Mix juga tiada idea untuk itu tetapi mesti mengenai buseniss. Mix masih lagi selalu mendengar rakan-rakan kerjanya bercakap tentang hubungan antara Mix dengan Singto atau dengan Earth. Dia tidak mahu ambil pusing mengenai hal tersebut kerana baginya,dia tahu kebenaran itu sudah cukup.
Sekarang mereka sudah berada di dalam bilik meeting termasuklah Mix. Mereka sedang menunggu kehadiran Singto dan Krist. Rakan-rakan kerja yang lain asyik tanya kepada Mix mengenai sebab kenapa Singto melakukan meeting tersebut tetapi hanya Mix tidak menjawab.
Daun pintu dibuka dan menampilkan Singto dan Krist. Ruangan itu yang sebelumnya bising menjadi senyap.
"Ok, jadi macam yang korang tahu hari ini aku akan mengumumkan sesuatu. Sempena anniversary company yang sudah masuk ke-10 tahun,aku mahu buat majlis untuk itu jadi aku dah berbincang dengan rakan-partner yang lain dan mereka sudah pun setuju." Kata Singto.
Yang lain hanya mengangguk faham dan ada yang muka ceria dengan mengumuman Singto itu.
"Bila itu P'Sing?" Tanya Mix.
"Pada hari Sabtu ini dan semua yang memegang jawatan yang penting wajib hadir" jawab Singto dan dia pun berlalu meninggalkan ruangan tersebut diikuti Krist.
"Jadi adalah peluang aku untuk dapatkan Earth di majlis tu nanti" kata Namtarn perlahan tetapi dapat didengar oleh Mix. Mix dan Namtarn duduk bersebelahan jadi tidak mustahil Mix tidak mendengarnya.
"Kau tidak akan berpeluang P'Namtarn" gumam Mix sambil tersengih-sengih.Dia pun meninggalkan bilik meeting itu.
Di party
Mix datang bersama Earth kerana Earth juga diundang ke majlis itu..Mix banyak kali memperingatkan Earth untuk tidak melayan Namtarn. Bukannya dia tidak percaya pada Earth tetapi dia tidak percaya pada Namtarn. Tidak semua boleh menerima hubungan sesame jenis walaupun di Thailand benda itu sudah biasa didengar.
YOU ARE READING
Always for you [ EarthMix ] ✔️
Non-FictionMix Sahaphap, seorang lelaki manis yang masih cuba belajar erti kehidupan yang sebenar berjumpa dengan seorang tampan yang menjadi pusat perhatiannya. Earth Pirapat, seorang lelaki tampan yang berjaya telah melabuhkan hatinya pada seorang lelaki man...