Wartawan: cuaca pada hari ini di Pulau Rintis adalah cerah dan berkemungkinan akan hujan di malam hari. Jadi kalau nak pergi pantai ke boleh pergi pada waktu siang yer.Supra: yes, aku nak pergi ke shopping mall lah, nak beli bahan baru untuk eksperimen baru aku.(baru keluar dari rumah tapi masuk balik sebab tak jadi pergi)
Supra: aik, wartawan tu cakap cuaca cerah sepanjang hari kecuali malam, apahal gelap semacam ni?
SoRi: kenapa ni abang Supra? Aik, sejak bila malam datang ni?
Supra: eh SoRi, entahlah abang pun pelik juga ni. Cuba SoRi panggil Frosty dengan Glasier.
SoRi: baik abang.(pergi kebilik Glasier dan Frosty)
Oh kalau nak tahu Glasier dengan Frostfire tidur sebilik manakala Supra dan SoRi sebilik.
SoRi: abang Glasier, abang Frostfire. Boleh SoRi masuk?
Glasier: masuklah. Pintu tak kunci pun.
Kelihatan Glasier sedang berada di meja belajarnya tengah buat apa author pun tak tahu. Manakala Frostfire pula sedang main game dalam PS10 yang aslinya milik Nova. Langsir di bilik mereka masih lagi menutup tingkap bilik mereka jadi sebab tu mereka tak tahu. Padahal dah pukul 11 a.m.
Glasier: kenapa ni SoRi? Lapar lagi ke?
SoRi: bukanlah, cuba abang buka langsir tu nanti abang tahulah.
Frosty: fine.(buka tingkap+terkejut) apa yang berlaku sekarang ni?
Glasier: sekarang dah pukul berapa? Aku rasa kita baru jer bangun tadi ke ni masih mimpi.
SoRi: taklah abang, ohyer abang Supra panggil kat bawah.
Supra: mana diorang ni? Asal lama sangat?
Glasier: Supra, apa dah jadi ni? Kenapa langit gelap gila macam malam?
Supra: manalah aku tahu.
Frosty: jangan² inilah pengakhiran dunia.
Glasier: jangan mengarutlah. Jom tengok luar.
Mereka pun keluar untuk tengok sekeliling dan mereka perasan hanya kawasan rumah mereka sahaja yang gelap manakala rumah lain cerah. Bila mereka perhatikan baik² ada seorang gadis cantik berpakaian warta hitam merah berjalan ke arah mereka.
Supra: eh tu bukan ke......
??: hai musuhku, lama tak jumpa.
Frosty: kau lagi... Apa yang kau buat kat sini hah Yun?
Supra: betul tu, kau dah hapuskan adik beradik kami yang lain dan sekarang kau nak hapuskan kami pula ke?
..Gambar diatas tu Yun yer harap maklum..
Yun: iya, aku bencikan korang semua BoBoiBoy. Aku akan hancurkan semua Boboiboy di dunia ni. Terlebih lagi kau SoRi.
SoRi: kau masih lagi tak boleh terima ke benda tu? Kan dah 3 tahun berlalu.
Yun: aku masih lagi terluka dan aku akan ubati luka aku sendiri dengan bunuh korang semua.
Supra: muka cantik tapi gila. Nasib baik alien ni bukan pilihan aku.
Frosty: wahai adikku, bertabahlah hadapi Tupperware kau tu.
Yun: apa kau panggil aku?
Frosty: betul apa, Tupperware is bekas dan pada masa yang sama bermaksud Ex.
Supra: mana kau belajar teori mengarut tu?
Frosty: adalah.....
Yun: sudah, sekarang rasakan kemarahan aku. Tombak kegelapan.
Supra: haduh, asal yang jahat jer mesti kegelapan. Manalah diorang dapat kuasa tu?
Glasier: sudah, cepat bersiap sedia.(tangan batu muncul)
°
°
°
°
°
°
°
°
°
°
°
°
TBC
Aku tahu cerita kali ni pendek, tapi aku tulis juga. Jangan lupa like yer...
YOU ARE READING
BoBoiBoy Elemental & Fusion 2
FanfictionMusuh baru datang dan berniat untuk menghapuskan para fusion yang tinggal tapi disebabkan kecederaannya melawan salah satu fusion , dia terpaksa menggunakan rangcangan kedua iaitu menghancurkan masa lampau. Dengan menggunakan salah satu dari fusion...