🌟Rawatan 06🌱

345 22 0
                                    




Taufan: assalamualaikum, kami dah
balik.

Hali: aik, dah balik? Ingatkan dah lupa jalan balik rumah.

Blaze: alah bisinglah kau ni Hali, kitorang balik awal kot harini.

Solar: awal apanya, kau tengok jam tu. (tunjuk jam dekat Astro Tv bukan Astro boygroup tu´⊙ω⊙')

Taufan: pukul 7:15 p.m, awal apa.

Ice: awal lah sangat.

Thorn: dah Thorn dah lapar ni, Harini kita makan apa agaknya.

Thorn berlari kearah dapur untuk melihat lauk pauk mereka nanti tetapi tak jadi sebab Gempa sudah pun keluar dari dapur dengan semangkuk bubur nasi dan air masak ditangannya.

Gempa: Astaghfirullahalazim Thorn, Taufan, Blaze apasal korang kotor macam ni?

Taufan: erk, wahai adikku yang comel kami tadi main bola sepak sebab tulah kotor.

Solar: ouh patutlah busuk semacam. (jawab dengan jujur)

Blaze: diamlah kau.

Gempa: dengar sini, selagi korang tak bersihkan mandi korang tak dibenarkan untuk makan malam.

TTM: what, no...

Thorn: ouh yer abang Gem, bubur tu nak buat apa? (pelik sebab Gempa berjalan kearah tangga bersama bubur ditangan)

Gempa: ouh, ini untuk tetamu kita.

Taufan: tetamu? Sejak bila kita ada tetamu ni?

Hali: itulah yang korang tak tahu, dah baik pergi mandi dulu, busuk.

Blaze: Ish dia ni, kalau kau bukan abang aku dah lama aku eiy... (acah² nak tinju)

Hali: (malas layan dan sambung buat kerja iaitu main game)

•~~~~•

SoRi: erh.. (baru bangun) ak...aku kat mana ni? (mata memandang seluruh bilik tersebut)

(PINTU BILIK DIBUKA)

Gempa: hm, awak dah bangun! (berjalan menghampiri SoRi)

Sori: siapa kau dan kat mana tempat ni? (cuba untuk duduk)

Gempa: eh jangan bangun, awak masih demam lagi. Nah makan bubur ni, masih suam lagi. (kasi bubur tadi ke SoRi)

Sori: te...terima kasih. (mula makan)

Gempa: aku turun bawah dulu, jangan lupa habiskan ye.. (terus keluar untuk makan)

Gempa turun ke bawah dan dia melihat keenam-enam saudaranya sudah berada di meja makan tapi masih belum makan. Ttm sudah pun menunjukkan muka lapar diorang manakala trio cool hanya diam sambil memerhatikan ttm, takut kalau diorang curi makan. Diorang tengah tunggu Gempa.

Gempa: aik, aku ingatkan korang dah makan.

Thorn: macam mana nak makan kalau abang Hali tak bagi. (;´∩';)

Hali: memanglah, kita kena makan sama², kalau kita makan tadi habis lauk lepastu Gempa nak makan apa?

Blaze: alah kami bukan makan banyak pun.

Ice: yelah tu...

Gempa: sudah, jangan gaduh. (duduk kat kerusi) Makanlah, aku pun dah lapar ni.



Keesokan harinya..

Sori mula berasa kalau dirinya sudah semakin baik pun berdiri untuk melihat sekeliling bilik itu dan terjumpa satu gambar keluarga di atas meja bilik tersebut.

Sori mula berasa kalau dirinya sudah semakin baik pun berdiri untuk melihat sekeliling bilik itu dan terjumpa satu gambar keluarga di atas meja bilik tersebut

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Sori: ini... (terdengar pintu bilik dibuka)

Gempa: hah, kenapa awak berdiri disina, awak kena berehat walaupun dah rasa okey sikit.

Sori: hm, baiklah. (meletakkan gambar tadi diatas meja semula)

Hali: apa nama kau?

Sori: huh!?

Hali: aku tanya apa nama kau?

Sori: oh, nama saya Sori. Boboiboy Sori.

Taufan: eh jap, Boboiboy Sori!?

Blaze: ada ke Boboiboy selain kita?

Solar: tak silap aku ada, kau ingat tak Frostfire, Supra dan Glacier tu.

Ice: oh diorang tu.

Gempa: jadi apa kau buat kat sini?

Sori: saya sebenarnya ditarik oleh Yun semasa saya berlawan dengan dia disana. Sebab tulah saya boleh ada disini.

Solar: Yun? Maksud kau perempuan semalam?

Sori: ye, dia tu alien. Ada dendam dengan saya dan abang² saya.

Gempa: kenapa?

Sori: yang itu....maaf saya xboleh bagitahu.

Taufan: xperlah, nanti kalau kau dah ready untuk cerita kat kitorang kau bagitahu aku dulu, okey.

Blaze: asal kau pulak?

Taufan: aku kan abang korang semua.

Thorn: tapi kau nombor dua bukan nombor satu.

Solar: perasan.

Taufan: kau lagi perasan Solar, yang paling hensem lah konon.

Gempa: dah, jangan gaduh. Ada juga yang sakit nanti. (hentikan pertengkaran Taufan dan Solar)

Tau&Sol: heh...





•°°°°°°°•

Di Tempat Lain..



Yun sekarang sedang bersembunyi di satu bangunan lama dan mendapat pesanan daripada seseorang dari masa depan.

??: Yun, kau dah sampai sana atau belum?

Yun: sudah tuan, saya dah sampai.

??: Bagus Yun, aku nak kau hapuskan para elemental tu tapi aku nak kau biarkan salah satu dari diorang hidup, aku tak kisah kalau dia cacat atau apa janji hidup faham...

Yun: faham tuan.

??: Hm, jangan hampakan aku kali ni Yun... (terus putuskan talian)

Yun: heh, kalau tak disebabkan kau ugut keluarga aku dah lama aku lawan kau. Ada dendam dengan elemental tapi aku yang kena buat, alien tua tak guna. Tengoklah nanti, lepas aku hapuskan diorang semua, aku akan hapuskan kau pula.





Tbc

Next chapter insyaallah esok kalau rajin tolong vote sekali yer (*❛‿❛)

👇

BoBoiBoy Elemental & Fusion 2Where stories live. Discover now