Supra: aaaaaarh, macam mana kita nak selamatkan mereka? (garu kepala dia sampai rambut serabai)
Glasier: sabar Supra, aku yakin kita dapat selamatkan diorang nanti.
Supra: macam mana Glasier? Dah macam-macam kita cuba tapi tetap tak boleh. Kalau tak disebabkan perempuan tu mesti kita tengah tengok tv bersama.
Frostfire: yelah tu, entah-entah kau kau terperap dalam bilik kau tu kononnya nak buat eksperimen.
Supra: diamlah kau!
Frostfire: amboi, sedapnya kau cakap macam tu kat aku! Kau kena ingat yang aku paling tua kat sini.
Glasier: dah jangan nak asyik nak gaduh je, sikit-sikit gaduh. Macam budak-budaklah korang ni. Ah, kau ada telefon dia tak Frostfire?
Frostfire: ada, diorang akan sampai nanti.
Supra: kau betul-betul nak diorang tolong kita ke Glasier?
Glasier: ya, kenapa? Diorang kan adik-adik kita juga.
Supra: takder pape cuma aku selalu rasa yang perangai diorang macam tertukar, kalau sorang tu aku tak kisah sangat sebab dia beradab tapi yang sorang lagi tu perangai tak boleh bawak bincang, entah perangai sapalah yang diturunkan kepada dia.
Frostfire: heh, cakap macam tu pun tak berguna, tu adik kau dengan Glasier ingat tu.
Supra: aku tahulah.
Sementara Di Angkasa Sana~
F1: hacooom! Asal aku tetiba rasa hidung aku gatal gila ni? (gosok hidung dia)
✨✨✨
Gempa: korang boleh tolong aku jap?
Taufan: tolong apa?
Gempa: tolong hantarkan koko ni kat alamat rumah yang aku tulis tu. Aku ingat tadi nak hantar sendiri tapi aku kena pergi beli bahan mentah untuk masak malam ni. Boleh kan?
Blaze: bereh bos!
Taufan: kau pergi sorang-sorang ke Gem?
Gempa: macam biasalah, kenapa?
Thorn: Thorn rasa abang Gemgem lebih baik kalau duduk je kat sini. Biar kami yang tolong belikan.
Blaze: betul kata Thorn, entah kenapa rasa tak sedap hati bila Gem kata nak pergi supermarket sorang. Tak pun suruhlah Hali temankan kau.
Gempa: dahlah, tak payah nak risaukan aku, baik korang ergi sekarang atau aku buat kubur untuk korang sorang satu.
TTM: erk, oke abang/adikku Gempa! (terus lari)
Gempa: haih, tak habis-habis.
Ice: kau betul-betul nak keluar Gem? (baru muncul dengan Hali)
Hali: aku rasa betul apa yang diorang cakap tu, elok kalau kitorang temankan kau.
Gempa: kan aku dah kata tak payah, aku boleh pergi sendirilah macam selalu.
Ice: tapi-
Gempa: dahlah, kedai tu tak sampai 200 meter pun dari rumah kita, nanti aku balik.
•••••
Gempa: bawang merah, halia, lobak merah, lada.....apa lagi eh tadi? Oh kacang tanah dengan timun.
Yun: wah², tak sangka dapat jumpa salah seorang elemental kat sini.
Gempa: kau.....apa kau buat kat sini hah!?
Yun: why? Salah ke kalau aku nak berjumpa elemental kedua terkuat di galaxy ni? Kalau nak tahu, kau antara yang paling aku pandang tinggi tau.
Gempa: apa maksud kau?
Yun: hehehe-
•••••
Blaze: assalammualaikum, kitorang dah balik!
Sori: korang dah balik pun.
Thorn: iya, mana Gempa?
Sori: aku ingatkan korang bertembung dengan dia.
Taufan: apa maksud kau Sori? Gempa takder kat kedai tadi jadi kitorang ingatkan dia dah balik dan sekarang kan dah pukul 6 petang?
Ice: Ish diamlah, aku nak tidurlah. (gosok mata dia yang merah sebab baru bangun dari tidur)
Solar: apa yang korang bisingkan ni? Dari bilik aku boleh dengan suara korang ni tau.
Blaze: Ice, Solar korang ada nampak tak-
Hali: apa kecoh-kecoh ni? Memekak jelah! (tengok semua orang dan perasaan sesuatu) Mana Gempa?
Blaze: aku baru nak tanya soalan yang sama dekat kau Hali, nampak dia tak? Kitorang bertiga pergi ke kedai Haji Dolah tadi tapi dia takder dan kitorang ingatkan dia dah balik.
Hali: (terkejut) kau biar betul! Kita kena cari dia sekarang!
Taufan: patutnya aku ikut je dia.
Blaze: dah tak payah nak salahkan diri sendiri, lagi elok kalau kita cari dia dulu.
All kec Ice: baik!
Ice: haih, nak tidurlah!
Sori: tak baik tau tidur petang selalu lebih² lagi waktu nak dekat maghrib.
Solar: dah tak payah layan dia, jom pergi Sori! (tarik tangan Sori)
•••••
Yun: hahaha, aku dah dapat sorang dari 7, selepas ni siapa pula ye? Heh, siapa² pun takper yang penting aku kena dapatkan lagi seorang yang kuat!
??: Aku tahu siapa orang seterusnya yang patut jadi mangsa kau tu Yun.
Yun: k-kau?
??: lama tak jumpa Yun.
Tbc
Mungkin itu je untuk harini. Mohon jangan suspen.
YOU ARE READING
BoBoiBoy Elemental & Fusion 2
Fiksi PenggemarMusuh baru datang dan berniat untuk menghapuskan para fusion yang tinggal tapi disebabkan kecederaannya melawan salah satu fusion , dia terpaksa menggunakan rangcangan kedua iaitu menghancurkan masa lampau. Dengan menggunakan salah satu dari fusion...