Flashback sebelum SoRi pengsan.
Di Pulau Rintis iaitu pada tahun 2021, Yun dan SoRi yang baru sampai masih lagi bertarung dengan tenaga yang dia ada.
Yun: SoRi, lebih baik kau mengalah dan duduk diam sahaja. Jangan kau berani untuk galian rancangan aku ni. (cakap sambil serang SoRi)
SoRi: dalam mimpi pun aku takkan mengalah..(hampir pengsan sebab penat dan cedera)
Yun: heh, memang menyusahkan. Aku takder masa untuk layan kau lagi SoRi, aku kena laksanakan misi aku sekarang juga tapi sebelum tu.... (ikan SoRi dengan kuasa gelap dia) ini supaya kau duduk diam. (terus pergi)
SoRi: berhenti Yun, aku takkan biarkan kau kacau diorang...(masih tersekat) tapi sebelum tu macam mana aku nak keluar ye? Haaaa, kalau ada abang Glacier, abang Frostfire dan abang Supra kan bagus...
Bersama Yun
Yun: aku rasa kat kawasan sinilah tempat tinggal diorang.
Yun si tak tahu jalan terus berlajan supaya dapat cari tempat tinggal Boboiboy untuk misinya. Cari punya cari tapi tetap tak jumpa, dia mula mengumpat dirinya sendiri kerana tidak membawa peta. Selama 30 minit dia tersesat dan akhirnya sampai di Taman Pulau Rintis.
Dalam beberapa saat dia mula berfikir yang dia ni macam takder otak sebab kalau diikutkan dia boleh saja teleport dari tempat SoRi tadi ke taman ni. Macam² bahasa yang dia sebut untuk menyumpah dirinya sendiri. Sedang dia marah pada dirinya, dia terdengar satu atau dua suara yang asing baginya dan dia membuat keputusan untuk mengintip.
Hali: huh, penat betullah hari ni. Kena hantar koko kat rumah Pak Jabit lepastu Pak Samad lepastu pulak Yaya, entah apalah dia nak buat dengan koko ni. (merungut sebab penat kena hantar koko sorang²)
Ochobot: alah kau ni, macam tak biasa pula. Tengok aku, okey jer. (berlagak sbb xpenat)
Hali: memanglah kau tak penat, kau tu power sfera, lagipun kau hanya angkat 2/3 tin koko jer, kalau aku kena angkat 2 kotak.
Ochobot: hehehe, alah kau kan kuat Boboiboy...
Yun: jadi dialah Boboiboy, ni mesti salah satu dari pecahan elemental tu.
Hali: lepas ni aku nak balik dan sambung main Free Fire sambil minum ais coklat tapi bukan koko tok abah tapi Milo.
Selepas sahaja Hali berkata begitu terus ada serangan yang datang dari depan dan belakang mereka. Untung Hali perasan awal dan sempat mengelak bersama Ochobot. Disebalik asap disebabkan serangan tadi, muncullah Yun dengan muka mengampah dia tu.
Hali: uhuk² apahal ni? Kau okey tak Ochobot? uhuk²...
Ochobot: aku okey..
Hali: apa yang berlaku?
Yun: tahniah sebab berjaya mengelak dari serangan mengejut aku budak merah.
Hali: siapa kau hah, apasal kau tetiba serang kitorang? (marah nampak)
Yun: bukan urusan kau untuk tahu.
Hali: Ish dia ni, Ochobot kau pergi dari sini.
Ochobot: be....baik. (terus terbang tinggalkan mereka)
Yun: jadi kau nak buat apa lepas ni?
Hali: heh, aku akan cincang kau sebab kacau masa aku. (keluarkan pedang dia)
Yun: hm, mari kita main dulu. (keluarkan pedang juga)
°>>>><<<<°
SoRi yang masih terperangkap hanya mampu termenung sambil memikirkan cara untuk lepaskan diri dan setelah sekian lama yang mengambil masa hampir 2 jam dia terperangkap di sana, dia akhirnya dapat idea. Dia mula mengeluarkan cahaya yang terlalu terang tapi tak seterang Solar punya dan akhirnya tali itupun hilang. (Lambat benar dia memikir 🙂)
SoRi: bijak juga aku ni. (bangga sbb dapat lepaskan diri tanpa bantuan abang²nya)
SoRi: hm, baik aku cari dia sekarang sebelum dia buat kerja gila lagi. Dia memang psycho. (terus pergi cari Yun atau para elemental)
Flashback End.
Solar: haih, apa yang dah jadi sekarang ni?
Hali: manalah aku tahu, perempuan tu tibe jer serang aku. Entah dia dendam apa dengan aku.
Solar: jadi apa kita nak buat sekarang?
Selepas sahaja itu, pintu bilik Gempa terbuka dan keluarlah dua jejaka Malaya yang tampan lagikan//plak// ehem- iaitu Gempa dan Ice. Mereka baru sahaja selesai merawat SoRi yang kini masih pengsan dan diletakkan di bilik Gempa, yelah diakan tidur sorang².
Ochobot: macam mana keadaan dia Gempa?
Gempa: luka dia boleh kata seriuslah juga tapi kami dah rawat dia dan bekukan luka dia yang tak berhenti mengalir. Ohyer aku rasa dia mungkin demam sebab suhu badan dia panas.
Hali: kau kenal tak siapa budak tu Gem?
Gempa: no.. (pandang Ice dan Solar)
Ice: mana aku kenal.
Solar: aku tak kenal langsung.
Ice: ohyer, muka dia nampak sama dengan kita.
Hali: itulah pasal.
Gempa: hm, apa² pun kita tanya dia nanti. Sekarang dia tak sihat jadi jangan ganggu dia faham.
Ice: kami okey jer, lebih baik kau nasihatkan pada TTM tu..... Eh jap, mana diorang?
Solar: haah, aku lupa kalau diorang xder kat dalam rumah kita ni.
Hali: alah nanti diorang baliklah tu. Dah aku nak mandi. (terus menuju ke bilik di dengan Taufan)
Gempa: aku pula nak masak, dah nak dekat jam makan malam ni.
•
•
•
•
•
•
•
•
Tbc
Sorry lambat update chapter baru. Apa² pun tolong vote yer. ( ◜‿◝ )♡
👇
YOU ARE READING
BoBoiBoy Elemental & Fusion 2
FanfictionMusuh baru datang dan berniat untuk menghapuskan para fusion yang tinggal tapi disebabkan kecederaannya melawan salah satu fusion , dia terpaksa menggunakan rangcangan kedua iaitu menghancurkan masa lampau. Dengan menggunakan salah satu dari fusion...