Tahun 2021.. Di TAPOPS-U
Qually: ha nah, aku ada buatkan korang keropok goreng, nasi minyak dan ayam masak merah. Tak sangka kat Bumi pun ada banyak jenis makanan yang luar biasa dan nampak sedap. (meletakkan semua makanan itu dia atas meja makan)
Gopal: wah, terima kasih Qually.(terus makan dengan lahap)
Eap ek aanan en *sedapnya makanan ni*Solar: (pandang Gopal dengan tatapan menjijikkan) boleh tak kau makan elok sikit, aku pun lapar juga tapi lepas tengok kau makan macam tu hilang pula selera aku.
Ice: tah nyer, sopanlah sikit kalau nak makan tu.
Gopal: suka hati akulah nak makan macam mana pun...
Solar: ergh! Jomlah Ice, kita makan cokodok coklat dan special ais coklat. (berjalan kearah lif)
Ice: hm... (bangun sambil bawa makanan dia)
Gopal: eh eh, jangan pergi Boboiboy! Hm, takpelah makanan yg lebih ni biar aku yg habiskan. (sambung makan)
Gempa: (dengar lagu Enhypen sambil kemas Kokotiam) Tayotayo Tayotayo Gaegujaengi Kkoma Beoseu, Bungbungbung Ssingssingssing Dallineun Ge Neomu Joa.
Solar: Gem, tolong buatkan special ais coklat dua. (baru sampai dengan Ice)
Gempa: (tak dengar sebab syok dengar lagu guna earphone sambil nyanyi)
Solar: Gem? Gempa? BOBOIBOY GEMPA (jerit)
Gempa: Oh Mak Kau Hemsem. (melatah) Ish kau ni Solar, tak boleh ke panggil elok², terkejut aku.
Solar: aku dah panggil banyak kali dah tapi kau tak dengar.
Gempa: ouh kau panggil aku banyak kali ek, sorry. Hah, korang nak apa tadi?
Solar: special ais coklat dua dan cokodok coklat yer.
Gempa: okey.
Ice: Gem, mana Ochobot?
Gempa: dia dengan Hali beli barang tadi, sepatutnya dah sampai tapi entah kenapa lambat pula diorang ni.
Ice: Oh, aku tak tahu pula kau minat lagu tayo Gem. (bagi senyuman mengejek pada Gempa)
Gempa: 0//_//0 eh, mana ada! Aku dengar lagu Enhypen lah.
Solar&Ice: yelah tu...
Ochobot: korang.... (baru sampai+tergesa-gesa)
G,I&S: kenapa Ochobot?
Ochobot: ikut aku kejap....(tarik Solar)
Solar: eh, apasal tarik aku Ochobot? Aku boleh jalan lah. Boleh hancur tangan aku sebab kau nanti. (meronta-ronta sbb pengangan Ochobot kuat sangat)
Ice: apahal tu? (pelik dengan Ochobot)
Gempa: entah, jom ikut...
•••••
Hali: siapa kau hah?
Yun: kau tak perlu tahu siapa aku, aku cuma nak kau berikan kuasa kau dan saudara kau yang lain kalau kau nak tengok dunia lagi.
Hali: jangan harap, dalam mimpi pun aku takkan bagi kuasa aku pada sesiapa pun lebih² lagi alien macam kau. (marah)
Yun: haih, like father like son. Kau dengan Supra sama saja tapi aku harapkan lebih daripada kau Halilintar. Aku tak nak kau cepat kalah macam para fusion terlebihnya Supra.
Hali: apa kau mengarut ni hah!?
Ochobot: Hali, kami dah sampai.
Gempa: apa yang berlaku ni Hali?
Yun: hah, 4 daripada 7 elemental dah tiba! Sekarang bersiap sedialah. (bersedia untuk menembak mereka)
SoRi: berhenti Yun! ( muncul secara tiba-tiba+halang serangan Yun)
Yun: aku sangkakan yang kau lemah sampai pengsan tapi tak sangka kau masih ada dekat sini.
SoRi: kau memang tak puas lagi kan dengan apa yang pernah kau lakukan Yun.
Yun: buat masa ni iya, tapi lepas ni aku akan puas selamanya, jadi..... (tembak Solar secara mengejut)
Solar: hah! (terkejut+tak faham cerita+tak sempat elak)
G,H,I&O: SOLAR... (turut terkejut)
Solar yang tidak sempat buat apa² hanya terpaku sahaja di situ sambil menutup mata tetapi dia langsung tidak merasa sakit dan mendengar jeritan orang lain di depannya. Apabila dia membuka mata, dia terkejut apabila orang asing yang berpakaian kuning+hijau terbaring lemah di tanah.
Solar: Hei, kau tak apa² ke? (gongcang badan SoRi)
Yun: hmm, dia selalu macam ni! (terus hilang dalam bayang)
Ice: Ish, dia hilang pula. (bengang)
Gempa: keadaan dia macam mana?
Solar: (check keadaan SoRi) dia masih bernafas, mungkin dia pengsan.
Gempa: mari bawa dia ke rumah, kita kena rawat dia.
Maka Solar dan Gempa pun memapah SoRi hingga ke rumah mereka.
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
TBC
Sorry sangat² kalau lama Zurin tak update cerita ni. Seminggu ni Zurin ada Peperiksaan jadi kena fokus pada ujian dan Zurin main Popcat sampai lupa nak sambung cerita ni....😅
Apa² pun semoga berseronok membaca. 💓💓
YOU ARE READING
BoBoiBoy Elemental & Fusion 2
FanficMusuh baru datang dan berniat untuk menghapuskan para fusion yang tinggal tapi disebabkan kecederaannya melawan salah satu fusion , dia terpaksa menggunakan rangcangan kedua iaitu menghancurkan masa lampau. Dengan menggunakan salah satu dari fusion...