🌟Kegilaan 03🌱

293 20 1
                                    

Mereka bertarung habis habisan, Yun mengeluarkan beberapa biji kecil yang menyerupai biji benih pokok dan mencampakkannya ditanah lalu biji tersebut bertukar menjadi makhluk pelik yang berwarna kuning+hitam.



Frosty: banyak gila makhluk aneh ni. Kalau macam ni bila nak habis.



SoRi: selagi kita tak hancurkan gelang yang dia pakai tu raksasa ni takkan habis.



Glasier: kalau macam tu, SoRi kau pergi hadapi dia dulu. Kami akan lawan dengan raksasa hodoh ni.




SoRi: baik.(berlari kearah Yun)



Yun: jadi dah bersedia untuk berada di alam sana?




SoRi: bersedia atau tidak aku akan kalahkan kau.(bersedia dengan senjata durian dia)




Yun: saya tak tahu kenapa awak berubah macam ni tapi saya lebih bencikan penolakan.



SoRi: nampaknya kita kena akhiri apa yang kita mulakan dulu dengan cara bahaya.


Yun: macam tulah. Libasan tombak hitam. (menyerang secara tiba²)



SoRi: hah!(terkejut) Libasan Durian Sori.



Kedua dua serang tadi telah menyebabkan gegaran yang kuat. Semua yang berada di sekitar mereka terpelanting jauh. Glasier, Frostfire dan Supra juga tidak terkecuali dan menyebabkan mereka cedera dan ada yang pengsan.





SoRi: alamak, sorry abang² semua.



Yun: fokus pada musuh kau ni.



SoRi: ah kau diamlah. Rasakan ni. Tembakan SoRi Berduri.


Maka keluarlah bunga besar yang berdiri dan mengeluarkan cahaya berserta akar² berduri yang besar. Dengan satu serangan sahaja Yun telah tercedera teruk tapi tak mati kerana sempat pasang pelindung tapi dah pecah masa akhir².




SoRi: kau dah kalah Yun.(berjalan kearah Yun)


Yun: huh, hahahaha...HAHAHAHA (gelak macam orang gila) Aku mungkin tak dapat kalahkan korang semua tapi............(keluarkan sesuatu)



Glasier: apa yang kau nak buat hah?




Yun: kenapa? Takut? (tunjukkan senyuman yang menyeramkan)



Supra: aduh, baik kau mengalah sekarang. Aku dah sakit badan ni, nanti aku nak berurut kat rumah orang.



Semua kec Frostfire memandang Supra dengan tatapan menyampah.




Yun: aku takkan mengalah, kalau aku tak dapat hapuskan korang sekurang-kurangnya aku dapat hapuskan Boboiboy Elemental di masa lampau supaya korang takkan terwujud, hahahahaha. (Keluarkan bom masa)





All kec Frosty: apa!? (terkejut)




Yun: hahahahaha, tapi aku perlukan tebusan dan kau yang aku pilih SoRi. (terus ambil SoRi dan letupkan bom masa)




SoRi: aban............





Glasier&Supra: SoRi tidak.



SoRi dan Yun telah hilang dari pandangan mereka dan ketika itulah Frostfire baru bangun dari pengsannya tadi.




Frosty: erk, mana perempuan gila tu pergi korang dan mana SoRi?




Supra: perempuan tu bawa SoRi ke masa lampau untuk dijadikan tebusan nanti.




Frosty: apa? Tak siuman betul perempuan tu. Kita kena selamatkan dia.




Glasier: tapi macam mana?




Supra: hm, hah aku tahu, jom...(terus pergi ke makmal dia)





Frosty: apa yang kau cari tu Supra?




Supra: kau ingat tak yang tahun lepas papa Hali ada buat mesin masa untuk selamatkan adik beradik dia.




Glasier: iya jadi kau nak carilah kat mana pakcik Halilintar simpan mesin tu?




Supra: tepat sekali.



Frosty: kalau macam tu jom cari....





°

°

°

°

°

°

°

°

°




TBC




Itu sahaja untuk bahagian ni, semoga seronok..

BoBoiBoy Elemental & Fusion 2Where stories live. Discover now