Bab 8

72 6 0
                                    

♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪Bab 8♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪

I wish love was perfect as love itself
I wish all my weaknesses could be hidden
I grew a flower that can’t be bloomed in a dream that can’t come true

•••••••••••

SNU side story

"Why do you wanna come here?" Soal Keisha apabila Mia mengajaknya ke perpustakaan.

Sudah lebih sebulan Mia tak jejakkan kaki ke library university mereka setelah kes yang lepas. Fobia katanya. Tiba-tiba harini, Mia pula ajak Keisha ke situ.

"Wanna search for something" balas Mia. Sebenarnya, dia berharap dapat jumpa dengan lelaki yang membantunya. Dia mahu berterima kasih.

"Weird." Ujar Keisha. Dia dan Mia mengambil tempat duduk di tepi tingkap.

"Go search for your books. I'll wait here" ujar Keisha lagi.

"Who said I wanna find books?" Balas Mia. Matanya liar mencari figura lelaki itu.

"Then, what do you coming here for?"

"Shush shush" Mia menyuruh Keisha senyap. Kalau dia tahu si Keisha ni banyak sangat soalan, memang dia takkan ajak gadis itu ke perpustakaan.

Mia menarik Keisha duduk di satu meja berdekatan entrance perpustakaan itu. Dia ada mission penting, by hook or by crook, dia kena tahu juga siapa lelaki haritu. Mata Mia melekap pada pintu library, berharap agar figura Arman muncul.

Lebih kurang 15 minit kemudian, Keisha mulai bosan. Mobile game yang dimainkan sudah pun berapa kali diulang, namun tiada tanda-tanda Mia ingin berangkat pulang pun.

"Who're you waiting for, Mia?" Soal Keisha sedikit tidak sabar. Dari tadi Mia diam saja, geram pula bila tunggu di situ macam tunggul saja.

"No one" jawab Mia mendatar, namun riak wajahnya menunjukkan sebaliknya. Matanya meninjau ke sekitar perpustakaan.

"Seriously? Then, let's go home. Nothing to do here, duh" rungut Keisha lagi. Lebih baik dia qada' tidur dia yang sememangnya tak cukup sejak dua menjak ini.

"You're bored, right? Then, go buy me a sandwich please." Pinta Mia.

"Why do I need to go? I'm tired, Mia." Bentak Keisha sedikit kuat, menarik perhatian pelajar yang ada di dalam perpustakaan. Ada yang menunjuk riak marah.

"Shush, shush" mulut Keisha ditekup supaya senyap. Serentak itu, matanya tertancap pada figura Arman dan Niel yang berjalan masuk ke dalam perpustakaan.

Lelaki itu terpandangnya sekilas, namun cepat-cepat mengalih pandangan. Mia yang masih menekup mulut Keisha berpura-pura tidak nampak Arman. Tak mahu nampak obvious yang dia menunggu kemunculan lelaki itu.

"Take it off, Mia" ujar Keisha dengan suara yang tak jelas. Mia melepaskan mulut kawannya itu.

"You're waiting for him, right?" Tebak Keisha lagi.

"What do you mean?"

"That guy, the one who just entered" ujar Keisha lagi. Mia mengerutkan dahi, cekap betul mata Keisha. Sampaikan perkara kecil sebegitu pun tak terlepas darinya.

IT'S YOU ✔️Where stories live. Discover now