♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪Bab 23♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪
Your eyes are shaking
They're shaking my heart also
When this passes
I'm not sure if we can
Go back to thе times
When we wеre casual••••••••
Mia menekup mulutnya yang nyata tercengang dengan penyataan Arman. Tak pernah pun dia terfikir yang Arman menyimpan perasaan padanya. So, it wasn't one-sided love?
"Stupid" ujar Mia sepatah. Air mata kegembiraan mengalir di tubir matanya.
"You're so stupid, Arman. Kei bukan lelaki, not even my boyfriend. You should just confess and I'm will gladly accept it" Mia menumbuk perlahan dada Arman.
"Ye ye, saya salah" Arman memujuk. Risau pula melihat muka Mia yang kemerahan kerana menangis.
"No, it's not your fault" kata Mia pula. Arman menggaru kepala, baru dia tahu yang perempuan ni complicated.
"Tapi kenapa Mia tak datang masa hari graduasi saya? Dekat stadium tu. Saya tunggu lama sangat"
"You were hugging a girl at that time. And saya fikir saya dah hilang peluang tu." Balas Mia. Mukanya disembamkan ke dada Arman.
"Dia salah oranglah, masatu. You're stupid too, Mia" Arman mengeluh kepala Mia.
"We both were stupid." Arman mengangguk setuju dengan penyataan Mia. Betullah, 5 tahun mereka bazirkan masa hanya kerana lack of communication.
"I love you, bae" ujar Mia seraya mengeratkan lagi pelukannya.
"I love you, my love"
Malam itu, dengan bersaksi bintang bertaburan di langit Seoul, dua hati yang telah lama terpisah kembali bersatu.
~
Sampai saja di rumah Arman, lelaki itu menarik Mia masuk ke bilik. Dia mahu tunjukkan pada Mia sesuatu.
"Love, sit here. Tunggu Arman nak ambil something" Mia duduk di lantai bilik mereka.
Arman menjengket sedikit sebelum mencapai kotak besar yang berada di atas almarinya. Mia mengerutkan dahi, barang apalah yang arman mahu tunjukkan sangat tu. Arman mengangkat kotak itu dan meletakkannya di depan Mia sebelum dia bersila bersama Mia.
"Apa ni?" soal Mia sedikit tak sabar.
Arman membuka kotak itu sebelum mengeluarkan surat yang sangat familiar bagi Mia.
"Ni semua stuff yang Love bagi. Jom tengok" ujar Arman. Makin berbahang wajah Mia apabila Arman membaca surat-surat itu dengan kuat. Rasa nak tekup saja mulut suaminya itu supaya senyap.
"This one. 'I saw this tie when I was shopping, and I think it suits you. Hope you can wear it on your someday. From M.A' . Aww love. Cute lah awak ni. Nak tahu tak, saya pernah pakai tie ni masa presentation final year project" dagu mia dielus seperti kucing.
"Mia tahu. Nak tahu apa lagi mengejutkan tak?" Mia menjongket- jongket kening.
"Apa?"
"Mia attend presentation tu. Mia duduk dekat baris belakang sekali." Ujar Mia. Riak wajah Arman berubah kepada terkejut. Dia tak sangka ada perempuan yang bersungguh-sungguh seperti Mia.
"Seriously? Kenapa tak perasan pun?"
"Of course awak tak perasan. Mia bukan penting pun." Rajuk Mia.
"No no no. Sorry, love"
"Hahahahaha, just kidding. Tahu takut ek?" Mia ketawa melihat reaksi Arman.
YOU ARE READING
IT'S YOU ✔️
RomanceSequel MR. SWEET MILIK HANA Jatuh cinta pandang pertama. Cliche? Pertemuan Mia Annissa dan Arman Alif di Seoul National University dulu tidak menyatukan mereka. Perasaan yang berputik di zaman belajar hanya dibiar tertangguh. Pertemuan semula mere...