8. SIMPATI

1.7K 13 0
                                    

Pengurus hotel mengambil keputusan untuk tidak mengetuk pintu itu, dia terus membukanya menggunakan kunci pendua pintu bilik tersebut.

"Arrrghhhh!!!! Kasi lepas bah sa!!! Sa tia mau!!!"

"Woi!!!! Apa ni????!!!!" Jerit lelaki tersebut.  Dia terperanjat dengan apa yang berlaku di hadapannya sekarang. Seorang wanita berbogel sedang dihimpit seorang lelaki yang kelihatan ganas.

Johari juga terperanjat. Dia bingkas bangun dan mengenakan kembali seluarnya. Dia kelihatan seperti ingin melarikan diri. Tetapi mujur ada staff lelaki bersiap menunggu di luar bilik itu. Johari berjaya ditahan mereka. Dan tidak lama kemudian, pihak polis tiba dan sudah tiada jalan bagi Johari. Dia diberkas serta-merta.

Sementara wanita polos itu kelihatan lemah sekali. Staff wanita membantunya untuk menutup tubuh bogelnya.

"Anne, tolong ambilkan baju aku.. Kesian kat dia, takde baju.." Kata Salah seorang staff hotel itu. Sambil matanya melilau dalam bilik tersebut yang kelihatan seperti tongkang pecah.

"Boss, boss keluarlah dulu ye, kami nak uruskan dia.. Nanti kami bawa dia turun.."

Lelaki itu tersedar daripada lamunannya.. Sedari tadi dia memerhatikan wajah polos yang tidak sedarkan diri itu. Terbit rasa simpatinya.

"Oh.. OK.. Emm.. Kalau macam tu, saya turun dulu.. Lagipun saya kena pergi ke balai polis lepas ni.. Tolong tengok-tengokkan dia ye.. Bilik ni jangan kemas dulu. Sebab nanti pihak polis nak ambil gambar bukti kejadian.. Saya pergi dulu.." Matanya kembali merenung wajah manis itu.

"Kesian.."

Aku Ingin BebasWhere stories live. Discover now