2.

7 1 0
                                    

Kontrola.

Kontrola jest nieoddzielnym elementem harmonii, można powiedzieć nawet, że jest jej środkiem budującym, fundamentem. Idziemy do pracy, kontrolujemy osoby postawione niżej od nas, jest to coś w stylu hierarchii, a ludzie muszą kontrolować i karać innych ludzi. Brzmi to dosyć drastycznie, a jednak spotkamy się z tym na codzień.

Zastanawialiście się kiedyś dlaczego osoba, która ma problemy okalecza swoje ciało? Ból zadawany sobie samemu daje świadomość, że jest się pewnym swoich czynów, może być to dość niezrozumiałe dla osób, które nigdy tego nie doświadczyły. Uważam, że uszkadzanie swojej skóry samemu, sprawia iż posiadamy właśnie pewnego rodzaju kontrolę. Dostosowujemy wszystko pod to jak się czujemy, wydaje nam się, że doskonale nad wszystkim panujemy, podczas gdy pogrążamy się we własnym wnętrzu nie widząc końca, a z czasem zatraca się także początek.

Wpadanie w specyficzny rodzaj ataku paniki, podczas gdy sytuacje nie idą po naszej myśli, brak kontroli nad tym, co dzieje się wokół. Wszystko to sprowadza się do kontroli, a raczej jej utraty. Wiele osób boi się jednak cokolwiek kontrolować z uwagi na to, że nie ufają sami sobie.

Czym zatem jest kontrola dla społeczeństwa?

Jak już napisałam wcześniej, osoby postawione wyżej, kontrolują swoich 'podwładnych'. Prezydent, premierzy, konstytucja. Wszyscy są w jakiś sposób ograniczeni, to właśnie jest kontrola, staramy się wszystko mieć w ryzach, nie dopuścić do postępowania wbrew określonym zasadom. Poszczególne jednostki uważają się za lepsze, lepiej rozwinięte czy dokształcone. Faktem jest, że wiele z tych osób wie co robi i potrafi zapanować nad sytuacją, przejmując kontrolę, zostać władcą swojego małego świata. Poprzez rządzę kontroli rodzą się spory, kłótnie, a z czasem nawet wojny. Nie istnieje człowiek, który dałby radę w pojedynkę zapanować nad całym społeczeństwem, systemem, a mimo to istnieją jednostki, które próbują pokonać coś, czego nie da się w żaden sposób przeskoczyć.

Uważam, że kontrolę można potraktować na wiele sposobów. Kontrola nad sobą, kontrola nad innymi. Bardzo łatwo jest zagubić się w tej "władzy", prawda jest taka, że osoby posiadające kontrolę chcą jej coraz więcej, aż w końcu przytłacza ich to, a cała sytuacja raczej nigdy nie kończy się dobrze.

Rozmówki - uwalnianie elokwentnej stronyOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz