Хората казват, че кучето е най - добрият приятел на човека. Но дали наистина е така? Всеки има право на мнение, право да избира, право да държи на своето, но в крайна сметка истината е една...просто всички я виждат по различен начин...
Сега ще премина към по - важната част.
Вчера се разхождахме с едни семейни приятели и покрай нас мина една жена с голямо, черно куче, навярно Кане Корсо, не успях да го огледам добре. И в този момент другата майка каза нещо от типа на:
- Я го гледай това куче. Направо не мога човек. Как ще си разхождаш кучето така, без намордник.
И в този момент всичко в мен се преобърна на триста и шестдесет градуса. Сякаш нещо се пречупи, уцелиха ме в слабото място, почувствах се слаба, малка, безпомощна. Усетих толкова много емоции за отрицателно време. Не помислих и секунда повече. Веднага се обърнах срещу жените до мен и повиших глас. Нещо, което по принцип не правих, а камо ли към възрастен..
- Това е дискриминацията към кучетата! Това, че е голямо и малко по ,,страшно" от другите няма никакво значение! Току-що видяхте това куче в действие и то какво направи? Само подуши другото и го подмина, дори не излая...
Не си спомням всичко, което казах тогава, но помня какво усетих. Докато говорих едва се сдържах да не заплача с глас. Кучетата ми бяха много близки, понякога повече и от хората..
След думите ми стана въпрос и за закона. Как трябвало кучетата над три килограма да са с намордник. Толкова много мразя тази дума ,,трябва", като я чуя се чувствам не на място, извадена от зоната си на комфорт. Защо за Бога е издаден такъв закон? Какво са ви направили горките животни? Не на празно е казано да не съдим книгата по корицата! Те просто се разхождат, но ако видиш Питбул ти трябва да бягаш. И не само! Сред тези така ,,опасни" породи са: Ротвайлер; Доберман, Бул Териер, Кане Корсо, Дого Аржентино, Боксер, та дори и Немският Дог! Да, не всички са ,,опасни", но като ги видиш се плашиш, нали? Но не е на сто процента сигурно, че ще като те видят ще те убият! Те са много мили и можеш да го разбереш, като им дадеш шанс. Като подадеш ръката си, то ще те подуши, ще те оближе, ето това показва, че кучето ти има доверие, че те приема като приятел...
Замислял ли си се заради какво стават повечето нападения? Ако не си, сега ще ти обясня. При кучетата е същото като при децата - те са отражение на родителите си (в случая на стопаните си). Всичко тръгва от възпитанието и психиката. Ако животното е бито като малко, крещяли са му, насилва ли са го да участва в кучешки боеве, то ще стане лошо, нали? Да ама не! То ще започне да се страхува, да се опитва да избяга, да се защитава. И ако някой на улицата направи рязко движение, то няма да е нападнало, а щяло да се защити. Заради страхът. Те нямат глас и не могат да ни кажат колко им е било тежко, но можем да го видим в очите им... Въпреки всичко, хората виждат само последиците и никога причините, затова и започват да им лепят етикети като ,,убиец". След това отвеждат животното и го приспиват, завинаги. Толкова невинни кучета са загинали така, защото са се защитили от човешката глупост. Защото ги е било страх и са загубили доверието си към тези алчни същества...
Признай си, че ако ти беше на тяхно място, щеше да си същия, или същата! Щеше да те е страх, защото като се събуждаш виждаш раните, които ти показват какъв ще е денят. Тежък, труден, изпълнен с множество кръв и стенания, ще се опитваш да отвръщаш на ударите, но те няма да спират, ще идват като бесен поток и ще изгарят кожата ти, всеки следващ път по - болезнено. И когато най - сетне успееш да отвърнеш на удара, ще те убият, все едно си бил най - долното и гадно същество на този свят. Ще те захвърлят някъде и трупът ти бавно ще се разлага...
Искаш ли кучетата да живеят така? Следващия път, като видиш ,,такова" куче, първо се замисли и след това действай. След това реши дали да го обвиняваш за нещо, за което не е виновно....
YOU ARE READING
Живота на един интроверт
Teen FictionЩе ви разкажа за живота си и за това какво правя като цяло...