“Ohayoo keisuke-kyyyyun"
“ CEPATLAH (Y/N)! NANTI LAMBAT AKU JUGAK YANG KENA MARAH !” jerit seorang lelaki berambut hitam bersinar yang sedang memanaskan motosikal kesayangannya itu.
“ Memang dah lambat pun , redha je lah Keisuke. Lagipun kau yang bangun lambat 30 minit lepastu nak marah aku pulak.” ucap seorang perempuan dengan suara lembut yang sedang asyik mengikat tali kasut sekolahnya.
Btw (y/n) tak reti pakai kasut bertali tetapi berkeras hendak memakainya kerana direndahkan oleh abangnya ^^
“URUSAI (Y/N) , BIARLAH AKU TOLONG IKATKAN TALI KASUT KAU TU . TUNGGU KAU SELESAI SAMPAI KUCING BERTANDUK PUN TAK SIAP” balas pula Baji yang menghampiri adik tersayangnya yang kesulitan mengikat tali kasutnya.“HAA ?! OKAY LAH TU DARIPADA TAK RETI MENGEJA KAN ONI-CHWANNNN??” balas (y/n) dengan muka berurat marah sambil melihat abangnya mengikat tali kasutnya.
Wajarlah dia mengata abangnya begitu kerana (y/n) merupakan anak yang pintar dan rajin 1000 kali lebih dari Baji
Baji yang mendengarkan percakapan adiknya lantas menjeling sambil menghiraukannya kerana penat mahu berkelahi mulut .
“Kami pergi dulu okaa-san”
“Jalan baik-baik!” kedengaran jeritan si ibu daripada dapur.
Setelah mengikat kasut , kini dua beradik itu pun berangkat ke sekolah bersama-sama.
PERJALANAN KE SEKOLAH
Suasana hening dengan bunyi burung berkicauan dan bunyi kenderaan orang lain yang sibuk mahu memulai hari mereka masing masing.
(Y/n) yang bosan membonceng abangnya lantas menambah suasana dengan menyakat Baji.
“Eh ada orang bodoh hodoh lah kat sana” kata (y/n) sambil mendekatkan mulutnya ke telinga Baji.
“Mana ? Nak tengok sikit orang bodoh hodoh tu hahaha kesian dia”
“Oh ada kat depan aku ni tengah bawak motor” sambil memeluk abang kesayangannya
“K. Aku memang hodoh pun”
“ Haah lagi lagi bila kat sekolah, muka macam budak nerd berlagak pandai padahal bengap HAHAHA ”
Baji terus membalas “Mikey kata orang pandai pakai cermin mata, jadi aku pakailah cermin mata”
“Dasar bodoh, Mikey permainkan kau je, lagipun kau terlihat lagi bodoh adalah” sambil tergelak kecil.
“Urusai , kau sebenarnya jealous kan aku pakai macam ni?”
“Eeee geli aku , tapi aku okay je kau pakai macam tu”
Dia mula memeluk erat abangnya, tersenyum lalu menutup kedua matanya.
‘Sebab takde sesiapa boleh ambik abang aku’ bisik (y/n) dalam hati.
Depan Sekolah pov
“Keisuke , macam biasa, hantar aku kat belakang sekolah hehe✌️”
“Taknak , harini kau kena ikut aku kena denda dengan cikgu takguna tu sebab kau penyebab aku lambat”
“WAH WAH WAH ! Kau yang bangun lambat ! Sekolah start pukul 8 , tapi kita sampai pukul 9 sebab kau lah! Lepastu kau salahkan aku pulak” jerit (y/n). Jeritannya secara tidak sedar, mereka mengalih perhatian para cikgu menunggu kedatangan murid yang lambat di depan pagar.
“Diam lah kau , kau yang lambat”
“Ha aku lambat apanya ? Aku kejut kau dah beratus kali tau”
YOU ARE READING
𝘢𝘱𝘰𝘭𝘰𝘨𝘪𝘻𝘦 | 𝘣𝘢𝘫𝘪 𝘬𝘦𝘪𝘴𝘶𝘬𝘦 {𝘮𝘢𝘭𝘢𝘺 𝘷𝘦𝘳}
Fanfiction[𝐌𝐚𝐥𝐚𝐲 𝐅𝐚𝐧𝐟𝐢𝐜] 𝐒𝐞𝐦𝐮𝐚𝐧𝐲𝐚 𝐛𝐞𝐫𝐮𝐛𝐚𝐡 𝐤𝐞𝐩𝐚𝐝𝐚 𝐝𝐮𝐧𝐢𝐚 𝐭𝐚𝐧𝐩𝐚 𝐭𝐮𝐣𝐮𝐚𝐧 𝐬𝐞𝐣𝐚𝐤 𝐤𝐚𝐮 𝐦𝐚𝐭𝐢. 𝐁𝐚𝐣𝐢 (𝐘/𝐧), 𝐦𝐞𝐦𝐛𝐮𝐚𝐭 𝐬𝐚𝐭𝐮 𝐤𝐞𝐬𝐚𝐥𝐚𝐡𝐚𝐧 𝐟𝐚𝐭𝐚𝐥 𝐝𝐚𝐥𝐚𝐦 𝐡𝐢𝐝𝐮𝐩𝐧𝐲𝐚. 𝐃𝐢𝐚 𝐛𝐞𝐫...