03

206 30 18
                                    

Bekal dibuka dan berbau ramen samyang dan sedikit sayur , (y/n) kelihatan lapar itu terus makan makanan kegemarannya di bumbung sekolah seorang diri.

“Ittadakimasuu !!” lalu dia mengunyah makanan dengan berselera.

(Y/n) makan seorang diri dan tidak mahu berkawan dengan sesiapa kerana dia tidak tertarik dengan persahabatan. Tambah lagi, dia sering dijauhi oleh semua murid kerana merupakan adik kepada Kapten Divisi 2 Geng Toman.
Sebut je nama Toman, semua lari. Takut dijadikan mangsa, kerana adanya ketua yang tak dapat terkalah kan, Sano Manjirou.

Pada mulanya, gadis ini tidak dapat menerima hakikat bahawa semua orang tidak mahu berkawan dengannya. Tapi mereka tidak pula membuli dia.

Lama kelamaan, (y/n) sudah terbiasa. Hanya berkawan dengan Chifuyu dan Baji disekolah.

Kalau diluar sekolah, dia berkawan pula dengan Kapten divisi toman.

'Haa Keisuke sudah makan ke belum , risau pula aku' bisik dihati tanda risau nya

‘Hm biarlah Chuyu-kun ada..’

××

Semasa makan, terlihat sekumpulan gadis-gadis 4 meter jauh yang sedang berbisik-bisik sambil memandang ke arah (y/n).

“Tu bukan ke adik Baji Keisuke..” kata salah seorang gadis dengan nada perlahan tapi didengari (y/n)

“Haah laa, abang dia handsome.. Aku suka dia dari dia masuk sekolah ni lagi ><”

“Serius?”

“Aku serius lah ni! Dia dahlah handsome, pandai berlawan, lepastu kawan-kawan dia pun handsome jugak.”

“Hahaha, kalau kau nak try Baji, kau kena pikat hati adik dia dul--

BUSHHH!!

Secara tidak sedar, (y/n) membaling bekalan ramennya tepat ke arah muka salah satu gadis yang bercakap tentang Baji itu tadi.

“ADUHHH MATA AKUUU!!” Gadis itu mengerang kepedihan kerana sedikit percikan kuah ramen memasuki matanya.

Lalu kawannya datang menghampiri, memberikan satu botol berisi air putih untuk membilas mata gadis yang matanya kepedihan itu. “WOI (Y/N), KAU NI APAHA--

 “WOI (Y/N), KAU NI APAHA--

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

“Kau menjijikkan”

(Y/n) berdiri didepan sekumpulan gadis itu, lalu memandang mereka dengan ekspresi menjijikkan. Ini membuatkan gadis-gadis itu terkejut, tak tahu pula yang (y/n) ni menakutkan sangat.

“Kau ingat aku sudi ke ada kakak ipar hodoh bodoh macam korang ni? Tch.. menjijikkan.” ujarnya lagi.

Mereka yang mahu memarahi (y/n), terus berubah mahu meminta maaf. Takut. Takut dipatahkan tulang pula nanti.  “M-maafkan kitorang..”

𝘢𝘱𝘰𝘭𝘰𝘨𝘪𝘻𝘦 | 𝘣𝘢𝘫𝘪 𝘬𝘦𝘪𝘴𝘶𝘬𝘦 {𝘮𝘢𝘭𝘢𝘺 𝘷𝘦𝘳}Where stories live. Discover now