11 ::

634 88 80
                                    

Junghwan meneguk ludahnya kasar mendengar ucapan Jeongwoo tadi, nampaknya dia salah memilih mangsa

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.


Junghwan meneguk ludahnya kasar mendengar ucapan Jeongwoo tadi, nampaknya dia salah memilih mangsa.

'Tamatlah riwayat hidup aku.' Fikir Jungwan, dia memejamkan matanya yang sudah dibanjiri air matanya.

"Bunuh saja aku. Itu yang kau mahu, kan?" Ucap Junghwan dengan tubir mata yang panas.

Jeongwoo terkekeh kecil lalu mengcekam dagu Junghwan dengan kasar membuatkan pemuda So itu meringis sakit. "Aku tak akan bunuh kau. Itu rancangan yang teruk untuk membalas dendam." Kata Jeongwoo pelan.

"J-Jadi...apa yang kau rancangkan?"

"Hmm...rahsia. Tapi jangan risau...kau akan faham lepas ni." Balas Jeongwoo sambil tersenyum.

"Apa maksud k-"

KRING! KRING!

Belum sempat Junghwan ingin bersuara, suara rightone talefon dari celana poket Junghwan berbunyi membuatkan pemuda So itu menghela nafas lelah.

'Siapa yang talefon aku masa ni...'. Gerutu Junghwan dalam hati.

Jeongwoo tersenyum sebelum tangannya bergerak meraih talefon yang tersimpan kemas di dalam poket Junghwan.

"Tak nak jawab? Mungkin panggilan penting."

Dahi Junghwan berkerut mendengar ucapan Jeongwoo seolah olah ada khabar buruk yang sedang terjadi.

PIT-

Tidak mendapat respon dari Junghwan, pemuda Park itu lansung menjawab panggilan dari nombor yang bernama Baeksung.

"Junghwan! Mana kau sekarang?!"

Jerit Baeksung dalam talian sebaik saja panggilan terangkat.

Jeongwoo mendekatkan skrin talefon pada telinga Junghwan lalu memberi isyarat mata supaya tidak berkata apa apa tentang keadaannya sekarang.

"B-Baeksung...a-aku sedang berada di kedai runcit ni..."

Tipu Junghwan dengan nada suara yang tergagap, sorot matanya setia memerhatikan pisau yang berada di dalam gengaman Jeongwoo

Terdengar helaian nafas dari hujung sana.

"Junghwan, lebih baik kau datang rumah Yedam sekarang!"

"Aku-"

"Yedam baru saja dijumpa meninggal dunia di dalam biliknya atas kes bunuh diri...hiks."

Cukup, ayat itu mampu meninggalkan tanda tanya yang besar dalam jiwa Junghwan.

"A-apa? K-kau tak berguraukan?"

Soal Junghwan dengar tubir mata yang panas, air matanya mengalir jatuh.

Jeongwoo yang melihatnya hanya mendecit pelan, tangan kanannya masih lagi mengengam talefon Junghwan.

School Life : PsychoTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang