Kimsenin umrunda olmasa bile yeni bölüm atan bne. Belki yıllar sonra burası değerlenir kim bilir
Son cinayetten sonra herkes gerilmişti. Ortada kurbanlarını nasıl seçtiği belli olmayan psikopat bir seri katil vardı ve insanların atardamarlarını kesip gül bırakıyordu.
'Merhaba bebeğim' yazan nottan bahsetmiyorum bile.
Yeni bir cinayet olmadan katili durdurmamız gerekiyordu. Bunun için fazladan mesai yapıyorduk. Saat gecenin 2siydi. Louis ve ben o kadar çok kahve içmiştik ki sanırım artık damarlarımdan kahve akıyordu.
"Çocuklar sanırım ben bir şey buldum."
Herkes merakla Liam'a baktı.
"Şu Scott Wilson. Yazılım mühendisliği yapmış 20 yıl kadar önce. Arkadaşlarıyla ortak bir projede çalışıyormuş. Büyük bir proje. Onlarla anlaşmazlığa düştükten sonra işi bıraktığı yazıyor. Geçinmek için emlakçılığa başlamış olmalı."
"Yani her iki kurban da yazılım mühendisiydi öyle mi?" diye sordum.
"Bu bir tesadüf olamaz mı? Neden birisi çıkıp yazılım mühendislerini öldürüyor?" diye sordu Louis.
"Belki o projede çıkan anlaşmazlık yüzündendir? Eğer teori doğruysa sonraki kurban o projedeki isimlerden biri olabilir. Onların isimlerine ulaşabilir misin Liam?"
"Denerim."
"Anlamıyorum." dedi Louis.
"Neden adamın eskiden yazılım mühendisi olduğunu bulman bu kadar sürdü? Bütün bilgilere erişimin var sanıyordum."
"Var zaten. Ama sanki birisi adamın bilgilerini silmiş. Bu bulduklarımı da tesadüfen sosyal medyadan buldum." Liam cevap verdi.
"Projeyle ilgili ne buldun?" diye araya girdim.
"Tuhaf olan da bu. Kayıtlar silinmiş, gizli bilgi yazıyor. Projeyle ilgili bilgilere ulaşmak için bakanın izni gerekiyor."
" İzin versin o zaman. Kaç insanın hayatı söz konusu."
Harry içeri daldı. Çok düşünceli görünüyordu.
"Karısı kavgalı olduklarını söylüyor. O zaman bu lanet olası not kimin?"
"Karısını mı aldatıyormuş?" diye atıldı Louis.
"Belki de."
"Harry bu arada 2. kurban da yazılım mühendisiymiş. Sonradan emlakçı olmuş." Liam Harry'i bilgilendirdi.
"Kurbanların ortak özelliği yazılım mühendisi olmaları yani."
"Üstelik eskiden çalıştığı gizli bir proje varmış. Olivia cinayetlerin bu projeyle bağlantılı olduğunu düşünüyor. Ama bilgilere ulaşamıyorum. Bakanlığın izni lazım."
"Onu bana bırakın ben hallederim."
Harry eline telefonu aldı ve bakanlığı aradı.###
Harry'nin izni alması bir gün sürdü. Bu bizim için büyük bir kayıptı. Zaman çok değerliydi ve biz aptal güvenlik sistemi yüzünden 24 saat kaybetmiştik. Katil cinayetlerini günlük işliyordu. Ve her an masum biri ölebilirdi. Seri katiller haftasonu izni kullanmıyorsa tabii.
Sonunda Liam elinde laptopla geldi.
"Olivia haklıymış, ilk kurban da -Jonathan Parker- bu projede çalışmış."
Liam beni onayladıktan sonra çalışanların ismini okumaya başladı." Jonathan Parker (1.kurban)
Scott Wilson (2.kurban)
Ted Morgan
Matthew Cox""Kim onları öldürmek istiyor ki? Hem de şimdi projenin üstünden neredeyse 20 yıl geçmişken." Louis cevap bekliyor gibiydi.