01-Hutan yang nyaman

33 9 0
                                    

Kim Sooyoung seorang pelajar dan juga anak tunggal kepada sepasang pasangan yang sangat penyayang.Mungkin disebabkan keluarga itu penuh dengan sikap baik budi mereka terhadap setiap nyawa di atas muka bumi, mereka juga dilimpahi rezeki yang mencurah-curah. Berkat usaha dan kesabaran bapa Sooyoung berkerja daripada "si fotostat" kini seorang CEO di pejabat.

Kadang sampai orang terkejut,bagaimana orang yang tiada keturunan yang berada boleh menjadi begitu kaya di masa hadapan.Sooyoung sangat bangga kerana mempunyai bapa sehebat itu dan ibu yang sangat penyanyang.

***

"Puteri papa,esok pagi papa dan mama nak pergi ke indonesia kerana ada urusan pekerjaan,puteri papa nak ikut?"tanya seorang bapa kepada anak gadisnya itu sambil tersenyum.

"Takpelah papa,Sooyoung rasa nak duduk sini je bolehlah saya jalan-jalan di sekitar rumah kita yang besar ni ,rindunya rumah"Jawab Sooyoung.

"Baguslah,lagipun puteri papa kan baru je balik dari Australia,mestilah kamu rindu suasana di sini kan"beritahu Sooyoung justeru mengusap kepala anakkanya kerana dia baru sedar anaknya sudah besar dan bukan lagi seorang anak kecil.

***

Memandangkan ibu bapanya Sooyoung telah bertolak ke Indonesia sebentar tadi.Sooyoung sudah merasa bosan dan dia bercadang untuk ke taman di belakang rumahnya.

"Wah,cantiknya taman ni macam semasa aku kecil-kecil dahulu tidak berubah"katanya sambil menghirup udara segar di taman yang tidak seperti seutuhnya taman kerana terlihat seperti hutan yang dipelihara.

"Tetapi taman ini tidak seperti semasa aku kecil kerana pokok-pokoknya tidak rembang seperti dulu lagi habis ditebangnya dan diperbaharu"mungkin Sooyoung sedih kerana di situlah satu-satunya kenangan manisnya semasa kecil tercipta.

Bukan Manusia{Not a Human}-Hwang HyunjinWhere stories live. Discover now