Sudah 9 minggu Sooyoung cuba untuk menenangkan dirinya dan menunggu bunga ros merah itu mekar.Walaupun sudah hampir masuk tiga bulan tetapi hanya 5 bunga ros merah yang mekar.
Disebabkan Sooyoung sudah tidak dapat menunggu lebih lama dia bercadang untuk menggunakan bunga-bunga itu untuk memanggil Hyunjin kembali kepadanya.
Sudah empat batang dipatahkan tetapi masih tiada apa-apa yang berlaku.Fikiran Sooyoung bercampur seperti perasaannya.
Sudah 3 hari berlalu dari kegagalan Sooyoung memanggil Hyunjin kembali.Sooyoung sudah seperti orang yang tidak terurus.Tidak makan,tidur apatah lagi mandi.
"Sooyoung kenapa kamu begini."
"Kamu hanya termenung di hujung katil sejak pagi tadi."
"Setidak-tidaknya makan lah sedikit."Kata-kata Puan Mel ibu kepada Sooyoung langsung tidak dijawab.Hampir sahaja air matanya melimpah keluar melihat keadaan anaknya seperti itu.
Lalu Puan Mel memeluk tubuh gadis itu erat.Tindakan Puan Mel telah menyedarkan anaknya bahawa tindakan yang dilakukan anaknya itu adalah salah kerana menghukum diri sendiri.Sooyoung pun menguruskan dirinya,mandi,makan serta tidur.
Keesokan paginya Sooyoung bergegas ke pasu bunga ros itu tetapi kuntum ros terakhir sudah tiada di situ.
Tubuh kecil itu seperti lemah kerana terkejut.Tiba-tiba sepasang tangan merangkul badan gadis yang hampir jatuh ke lantai itu.
Sooyoung mendongakkan kepalanya itu melihat dan ternyata orang itu ialah Hyunjin.
*+*
Puan Mel Pov:Setelah Sooyoung sedar dari dilema dia itu,Puan Mel pun meninggalkan anaknya yang sedang membersihkan diri.Anak tangga pun dituruninya.Kemudian matanya tertumpu ke arah sekuntum bunga ros merah di dalam pasu bunga di penjuru rumah agam.Dia pun menghampiri bunga itu.
"Cantiknya kamu."ucap Puan Mel sembil menatap bunga ros merah itu.
"Cantik lagi Sooyoung bila dia di sisi Hyunjin."
"Hyunjin kembalilah,Puan Mel akan menjaga kamu dengan baik seperti dahulu."
***
"Hyunjin jangan tinggalkan saya lagi."ucap gadis itu sambil memeluk tubuh Hyunjin erat.
"Maafkan saya kerana lambat kembali."
"Terima kasih Sooyoung."
"Saya cintakan kamu."
~=•>°°"×END×"°°<•=~
Hye,,
Tqsm for everyone whos read,votes and commented in this story.
Follow me for more stories if you want to.Leave comment here i will check your works too HEHE.Tq again;)
YOU ARE READING
Bukan Manusia{Not a Human}-Hwang Hyunjin
Fanfiction•~×°Short Story°×~• Kim Sooyoung seorang gadis yang kembali ke kampung halamannya selepas tamat belajar di Australia selama 10 tahun. Hwang Hyunjin seperti seorang penjaga kepada Sooyoung dan selalu berada di sisi Sooyoung.Mungkin ini disebabkan ole...