Az Abbikkal nem lustálkodtunk: nagyon sok Lángfát gyűjtöttünk, csiszoltunk, szögekkel bajlódtunk, mire elfogadható állapotú lett az űrhajó. Már csak a rádió maradt hátra!
- Ez nem lesz jó.-csóválta elégetlenül a fejét az egyik Abbi.
- Micsoda?
- Az űrhajó. Van üzemanyag-tartalék? A rádió és a radar működik?
- Sajna nem. A NASA nem gondolt arra, ahogyan mi sem. A többi pedig a becsapódás után rongálódott meg.
- Semmi baj, megjavítjuk! Csak ahhoz egy különleges irídiumércre van szükségünk!
- Azt hol találjuk?- Hunor indulásra készen állva figyelte az Abbivezért.
- Egy messzi bányában.
-Nagyon messze van, de van megoldás: Jég-tűzmadár.
- Jég-tűzmadár?
- Pontosan! Az a madár évente kétszer repül el fölöttünk. Szerencsére éppen a mai napon, így hát irány a Vörös Szikla!A kis csapat villámgyorsan elérte a sziklát. Éppen időben!
Az égen hatalmas árnyekként suhant a Jég-tűznadár, aki felkapta a társaságot -akár a sas-, és elvitte őket a fészekbe.
A két Földlakó nem értette, hogy mi történt ebben a bő órában.
A Jég-tűzmadár hirtelen egy főnixxé változott.
-Mi történt vele?
-Azt nem említettük? A madár egyébként egy főnix, de az álcája miatt senki sem támadja le.
-Ugyan ki vagy mi támadhatná le? Méterekkel a talaj felett repült, a látótávolságot súrolta!-Miért kellett idejönni?
-Mert az az érc itt található: a fészek alatt.
- Szóval a Főnix őrzi?
- Eltaláltad!
- És hogyan akarsz innen lejutni?
- Néhány éve építettünk egy lépcsőt. Itt van, szó szerint alattunk!A lépcső kissé megviselt állapotban áll, de használható.
- Innen hogyan tovább?
-Ha megtaláljuk a lejárót, akkor hamarosan lent lehetünk!
- Mennyi irídium kell?
- Nem olyan sok, de néhány kilót nyomni fog!A bánya ki van világítva, de csak félhomályt lehet látni. Hol van az az irídium?
A bázsira érve rögtön elkezdtük a szerelést.
Az Abbik össze-vissza ugráltak, de értik a dolgukat.
Új dolgot tanultunk meg: remek szerelők!- Hahó! Földlények! Készen lett a masina!
- De hiányzik valami...- morfondírozott az egyik Abbi.
-Micsoda?- kérdezte egyhangúan a társaság.
- Földlakók! Van harci módja a gépnek?
- Sérült.
- Egy perc alatt megjavítom!- felelte a leghátul lévő Abbi, majd a gépet bütykölte.Most már véglegesen készen van a gép, pedig elég sok baja volt. És most sem a legjobb minőségű. De legyünk optimisták: haza tudunk menni.
Az Abbik visszamentek a felszerelésükkel, majd kisvártatva hegesztettek, faragtak valamit. Ennyire felújítási lázban égnek?
- Földlények!
- Igen?
- Készen lett!
- Mi?
- Gyertek már!- kiabálta az Abbi, majd elrohant.
Mégis mit akarhatnak?- Készen lett!- felelte Péter.
- Mégis micsoda?
- Hát a bázis legújabb eleme: a világ legfurcsább garázsa! Sosem lehet tudni, hogy mikor érkezik egy aszteroida!
YOU ARE READING
Solar System / Irány az űr fanfiction
FanfictionSzereted az űrutazást? A kalandokat és a felfedezést? Ismered Balukát és Sajt32-őt? Ha igen, jó helyen jársz;) Csatlakozz a két videóshoz, életed legnagyobb űrutazásában!