2. rész: Találkozás az Abbikkal

17 1 0
                                    

Egy napja vagyunk a bolygón. Egyetlen egy napja.

    Azt hiszem, hogy reggel van, de nem biztos. Szerintem reggel van. Olyan hat körül. Vagy mit tudom én.

    Amint fel szerettem volna kelni, észrevettem, hogy lett egy kis társaságunk. Egy kissé nagy társaságunk.
Valami szőrös kis lények. Macskák? Kutyák? Hogy-hogy nincs melegük?

     - Csakhogy fent vagy hétalvó! Földi idő szerint lassan dél lesz!
- Látom- nézek az órámra.-Kik ezek a lények?
- Abbik.
- Hogy mik?
- Abbik.
- Ez olyan, mint a Sajtvirág?
- Nem, tényleg ez a nevük!-bizonygatta Hunor.
-Szóval Abbik-
morogtam magam elé.
- Igen. Nagyon jófej lények!

  Ha bent rengeteg az Abbi, akkor kint dupla annyi!
Össze-vissza rohangáltak, de amint megláttak, elbújtak.

    - Hé, gyertek elő!- kiabáltunk, de persze semmi haszna sem volt.- Nem bántunk!
-Ti lenni barát?
- Igen.
- Ti lenni gonosz?
-Nem.
- Ti nem menni fegyver a zseb?
- Nincs.
- Akkor jó. Hadd mutatkozzak be: Péter vagyok, az Abbik vezére. És ti kik vagytok?
- Egyszerű Földlények. Tudod, Föld!- próbálkozott Hunor.
-Szóval emberek.- forgatta a szemeit Péter.-Sejthettem volna!
-Hogy-hogy most folyékonyan beszéltek?
- Tudod, "Földlény", az Abbik könnyen és gyorsan tanulnak. Ám az első szavak olyanok, mintha túristák lennénk!

  Ezután az Abbik bemutatták a tanyájukat a két "Földlénynek". Péter szinte minden apró kavicsról tudott mondani valamit, de nemigazán volt érdekes.

    - Abbik, nektek van valami rituálétok? Mert minden űrlénynek van valami hagyománya!- tudakolta a szemüveges enber.
- Természetesen van. De nem biztos, hogy nektek is ilyen szokásaitok lennének!
-Mondj párat!
- A Nagy Sziklaomlás vagy a Vízfakasztás.
-Azok mik?
- A Nagy Sziklaomláskor oriási aszteroidák csapódnak a bolygóba, ami elől egy biztonságos menedékbe költözünk.
-És olyankor újra kell építeni a falut?
-A jelentős részét. De amiatt jó az esemény: a kövekből lehet a legjobb épületeket készíteni!
- Értjük. És mi lenne a másik?
-A Vízfakasztás ősszel van, a naptáratok szerint Október elején. Ilyenkor csontszárazzá válik a folyó, és a Fekete kipusztul.
- Mi az a Fekete?
- Az egy halfajta, ami kívül-belül fekete. Még a csontjai is koromszínű!-felelte készséggel Péter.
-Értjük. De mi történik a Vízfakasztásnál?
- Felmászunk a Vörös Sziklára, ahol a forrás található. Onnan egy fehér (csakis fehér) kavicsot dobunk, miközben elmormolunk egy ősi nyelven íródott szöveget.
A beavattlanok számára holmi halandzsa az Abbi-nyelv.

    - És miért pont fehér kő kell?
- Mert a legenda szerint a Vörös Szikla lábánál lévő kavicsok tartalmaznak vizet. A többi nem képes rá.
-Ahogy hallom, a kövek nagyon érdekesek számotokra!- szólalt meg Hunor.
- Így igaz. Ő a mi vezetőnk, aki segít, ha kell. Mármint a vízzel.
- Értjük.

  Az Abbik mindent elmeséltek a kövekről, és azok mindenféle tulajdonságáról, fajtájáról, erejéről.

   - Tudnátok magatokról is beszélni? Tudjátok, feljegyeznénk!
- Miért?
- Emlékbe? Esetleg egy űrállomás miatt?
- Nem igazán értjük, de üsse kő! Mit árthat!?-s azzal Péter és a többiek elmondtak néhány érdekességet, de főleg a bolygójukról beszéltek.

    - Elvihetnénk egy kis lángfát? Azzal könnyebb lenne javítani!
- Mit kellene?
- Egy űrhajót.
- Bízzátok ránk!

Solar System / Irány az űr fanfictionOù les histoires vivent. Découvrez maintenant