Kapitel 3

730 15 1
                                    

 (husk og stem på kapitlerne, så jeg ved i læser med også gir det lidt ekstra movitation til at skrive videre på bogen)

-Magnus synsvinkel- 

Jeg vågner næste morgen til mit væggeur, Anna blev og sov igår hun ligger stadig med hovedet på mit bryst og med armen over min mave - præcis som vi faldt i søvn. Der skete ingen ting igår, vi puttede bare lidt som dengang på Oure. Anna vågner hurtigt, kigger op på mig og sukker opgivende - tro mig jeg vil sku også bare ligge her hele dagen. Men den går ikke til samlingerne. Anna har fået sit nøglekort tilbage og er gået tilbage for at gøre sig klar, vi har kun 20 minutter før vi skal være til træning. Men det går, morgenmaden er spist og vi skal endelig bare afsted. 

Ankomst i hallen er anna hurtigt ovre og gøre klar, mens træneren giver informationer. Jeg ligger mærke til Morten og Mikkel stire på mig, hvorfor? jeg giver dem bare et mærkeligt blik, og lytter videre på beskeden Nikolaj er igang med at give. Efter små 5 minutter får vi en bold i hånden, jeg små lunter lidt frem og tilbage og løber endelig bare i mine egne tanker. 

- Annas synsvinkel - 

*4 dage senere* 

Jeg har faktisk ikke rigtig snakket mere med Magnus udover når han har skulle have behandling. Vi snapper bare lidt selv om vi er i samme rum, så snakker vi ikke rigtig sammen. Men alligevel sidder vi altid ved siden af hinanden når vi er sammen med Mathias, Emil osv. Han er lidt forvirrende og har været det siden jeg flyttede til kiel. Men altså jeg tager det stille og roligt, ser ham an og ser hvad han vil. Men det gør jeg i den grad også for at passe på mig selv, jeg vil ikke have knust mine føelser hvis det viser sig han ikke vil mere. Altså vi har da kysset lidt til nogle gymnasiefester på Oure, men det var bestemt ikke i ædru tilstand. Uanset hvad vil det heller ik være godt, hvis en spiller og fys lige midt under en slutrunde sku gå hen og blive et par - det ville ikke være godt tror jeg. Men uanset hvad så skal jeg passe på mig selv, især når det afhænger af mit arbejde - et job jeg siden jeg var 10 år har drømt om og nu har. 

Det er tid til aftensmad og jeg sidder med Mathias, Emil, Morten og snakker om gamle Oure tider. Mens jeg gik på Oure Gymnasie, spillede Morten i GOG 1 enkelt sæson. Magnus sidder sammen med Niklas, Mikkel hansen og mads mensah. Jeg giver ham ikke et blik, men fortsætter samtalen med Mathias som er igang med at fortælle om en eller anden gymfest hvor ham og Emil fik lige lovligt meget. 

Efter aftensmad følges jeg med Emil op til værelserne igen, da vi bor ret tæt på hinanden. Vi snakker om alt muligt, han er mega sød og virkelig en af mine gode venner og har endelig været det længe. Jeg kender også hans kæreste, som jeg i en lang årrække har spillet ungdomshåndbold med og gennem hende rigtigt har lært Emil at kende. Vi stopper foran Mit værelse, jeg åbner og vi går ind. Vi sidder os ud på den lille altan der er tilknyttet mit værelse, efter små 5 minutter banker det på og ind vælter næsten hele holdet. Ikl. landstræneren. Vi har fri i morgen, og derfor er alle liiidt længere oppe. Aftenen der skulle havde foregået i fælles rummet - endte med at foregå på mit lille enmands værelse, + altan. Men for pokker hvor vi hygger os. Der er kun 1 lille uge til første kamp i turneringen der spilles i Aalborg, så om få dage køre vi fra træningslejeren i nordsjælland til Jylland og tjekker ind på det nye hotel. 

"Anna bedste og værste ved vores Kiel hold" spørger Niklas mig, vi leger lige pt s, s eller s. "Hmmm værste ved Kiel - helt klart at vi spiser så meget kage, og usundt. Altså jeg blir jo fed, det bedste må nok være det sammehold vi har i klubben" griner jeg. Ja klubben har kage osv til os, så det gør det svært som kageglad dansker at holde sig væk. Jeg træner jo heller ik så ofte mere, så det er svært at holde formen. Måske jeg sku se, om der ikke var et mindre amatørhold der manglede en spiller i Kiel omegne? bare for at lave lidt udover at arbejde. Jeg går heller ikke til tyskundervisning som mange andre, da jeg som barn og ung i gymnasiet tog mange timer i tysk - fordi jeg vidste at jeg en dag, ville arbejde i bundesligaen. 

"Niklas, bedste og værste ved Kiel holdet så" spørger jeg kæphøj tilbage. "Ja altså det værste er jo dig, for hold nu op du distrehere Magnus. Men på den anden side, er du også en af de bedste ting - fordi du får os til at spille pisse godt" griner han så, jeg kan ikke andet end at gå over og give "storebror" en dejlig stor bamsekrammer. Niklas har i mange år fungerede som min ekstra storebror, og især med mine første par uger i kiel har jeg tit og ofte været hos ham og hans familie. Niklas gengælder krammet og spørger så Mathias gidsel om et spørgsmål. Jeg stopper med at høre efter og maser mig ned mellem mine 2 storebrødre, de bedste af slagen - Niklas og morten. Da klokken nærmer sig 23 bukker jeg under og ligger nu med hovedet i Mortens skød, som nusser mit hår og benene strukket udover Niklas der sidder og nusser mine ben. Ejj det er han god til, elsker at få nusset ben. Spørg mig ik hvorfor - igen jeg er mærkelig. ikke lang tid efter råber landstræneren for at overdøve folk - at nu er det ind i seng også er vi klar til taktik møde i morgen efter morgenmad, som er rykket fra kl 8 til kl 9, med møde kl 11. 

Alle smutter og jeg er nu overladt til mig selv, en dejlig seng og en søvn der rammer mig med det samme. 

-------------------

Jeg prøver virkelig at opdatere ofte, men 3g trækker tænder dsv... 


En ny verden(FF - Magnus Landin)Where stories live. Discover now