BAB 3

5.2K 506 45
                                    

Tamat sahaja waktu persekolahan, Arbell bergegas naik kereta tanpa dia sedar, dia sedang diperhatikan oleh Raydan.

Setelah Raydan memastikan Arbell sudah pulang,

Raydan menuju ke biliknya. Biliknya berasingan dengan guru yang lain kerana faktor peribadinya. Raydan bukan sekadar guru biasa. Dia adalah CEO syarikat bapanya, melakukan dua kerja dalam satu masa. Mudah untuk dia hadir meeting secara online di dalam biliknya.

Raydan mengambil fail peribadi Arbell. Fail tersebut dibawa pulang. kenapa begitu, dia pun tidak pasti.

*
*
*
*
*

Sampai sahaja Arbell dirumah, dia menuju masuk ke biliknya dan menghempaskan badannya di atas katil.

Selesa!

 "Hua leganya.." Teringat kembali apa yang berlaku sepanjang hari ini, Arbell bangun semula.

 "Kenapa, kenapa ?! Wuaaa kenapa mamat tu asyik panggil aku baby jer aduhh letih lah macam ni Aaaaaa!!!!" Arbell menekup mukanya pada bantal.

"Come on, Arbell, takkan kau dah jatuh cinta pulak..cikgu kot..entah entah, dah kahwin dah mamat tu sebenarnya"

"Tapi, yeke dia dah kawin ?" Sambung Arbell lagi.

*
*
*

Raydan keluar daripada bilik air dengan memakai tuala. Rambut yang basah dibiarkan sahaja. Sesekali dia menoleh ke arah mejanya. Fail berwarna putih diambil. Menyelak sehelai demi sehelai muka surat tersebut.

*Fail  peribadi Arbell*

"ARBELL BINTI EDEN HAIZEL, cantik nama, macam tuannya"

Raydan menyelak fail tersebut sehingga muka surat yang ada gambar Arbell.

"Pretty girl.." senyuman nakal dihasilkan.

Raydan merenung wajah Arbell sambil menongkatkan dagunya. Dup..dup.. jantungnya semakin laju.

'Aku dah jatuh cinta ke ?' Bisik hatinya sambil tersenyum lebar.

Tidak pernah sekali dalam hidupnya, merasakan perasaan begitu. Walaupun umurnya sudah 23 tahun, dia masih tidak pernah bercinta. Ramai perempuan yang cuba pikatnya tetapi dia tidak suka. Dan ini first time. Gadis ini membuatkan jiwanya bergetar. Meronta-ronta inginkan si dia.

Lamunan Raydan tersentak apabila ada yang memanggil namanya.

"Ray!!" Panggil mamanya sambil mengetuk pintu bilik.

Raydan membuka pintu dan menyandarkan badannya pada pintu. Senyuman dihasilkan sehingga menampakkan lesung pipit yang dalam.

 "Ye, ma..?"

"Ish, kamu ni pakai lah baju sana" Ujar Puan Emila.

"Mama ada benda nak bincang  dengan Ray, and I hope you will accept it". Puan Emila masuk kebiliknya dan duduk di birai katil Raydan.

"Mama nak bincang apa? Kalau pasal Ray jadi cikgu tu--" Belum sempat Raydan nak habiskan kata-katanya, Puan Emila segera memotong.

"Ray, bukan pasal tu..mama dengan papa pun tak kesah kalau Ray nak teruskan jadi cikgu tu but pastikan your job as CEO tak tergendala ok"

"Okay maa..thanks"

"Ray..erm..mama kan dah bercadang dengan papa.." Puan Emila memegang telapak tangan anaknya.

"About what?"

"Your marriage Ray.."

"What!!? No, ma.." Terbeliak mata Raydan setelah mendengar kata-kata mamanya itu. Raydan meraup rambutnya ke belakang.

'Apa benda ni'

"Raydan! Mama tak habis cakap lagi, listen here! Dia anak kawan mama and papa..dia lawa, pandai, but yeah she still study..tapi ada je orang sekarang kahwin awal kan, macam papa and mama dulu". Jelas Puan Emila lagi dengan kesungguhan. Ya, kalau boleh memang dia mahu anaknya terima gadis itu kerana dia inginkan gadis itu menjadi menantunya.

Raydan mengeluh.

"Ma..tu papa dengan mama bukan Ray ma..please ma..Ray tak nak, Ray pon tak kenal dia and dia pun tak kenal Ray.." Rengek Raydan pada mamanya.

Dia tidak pernah terfikir untuk berkahwin lagi tetapi mama and papa buat dia macam ni, dia tidak mahu menjadi anak derhaka tapi..

 "No!, mama rasa Ray kenal dia..and you--" Terhenti kata-kata Puan Emila apabila matanya ternampak gambar seseorang yang berada atas meja Raydan. Puan Emila melihat anaknya dan tersenyum lalu bangun meninggalkan Raydan sendiri.

"Apa mama ni..bila pulak Ray kenal dengan dia..it doesn't make any sense!" Sambung Raydan lagi.

"God dammit !!!!!" Raydan melepaskan keluhan yang besar.

Setelah itu, dia menoleh semula ke arah gambar Arbell tadi.

'I want her, and only her...' desis hatinya.



















What! mama Raydan nak kahwinkan Raydan dengan siapa? 🤨

See you guys at the next chapter 🦋❤️

#ARBELL'S
#Vote
#Comment

C | ARBELL'S [ INEFFABLE ]Where stories live. Discover now