BAB 11

5.5K 449 26
                                    

Pintu bilik dikuak perlahan. Hati Raydan terloncat gembira setelah melihat susuk tubuh yang comel itu sedang berdiri dihadapan tingkap, laju sahaja kakinya melangkah ke arah tubuh itu.

 "Baby, termenung apa tu..." Soal Raydan sambil memeluk Arbell dari belakang.

Kepalanya diletakkan di atas bahu isterinya itu. Kemudian, dia mencium pipi gebu itu sedikit lama. Bau wangi menusuk ke dalam hidungnya. Membuatkan jiwanya bergetar- getar.

Arbell tersenyum dengan kehadiran suaminya itu. Tangan Raydan dipegang sambil diusap-usap.

"Nothing, cuma Arbell teringat balik waktu hubby melamar dulu, comel" Ujar Arbell. Mengimbau kembali kenangan yang melakar sejarah di dalam hidupnya.

*
*
*
*
*

Dua hari lepas...

[ Dalam kelas ]

   "Arbell, please come to my room after this class, got it?" Raydan memesan kepada gadis itu sebelum melangkah keluar daripada kelas.

Arbell mengigit bibirnya dan mengukir senyuman.

Yeay!

Sampai sahaja di bilik Raydan, Arbell melangkah masuk. Matanya melilau mencari Raydan tetapi tiada di dalam bilik itu.

Arbell mengerutkan dahinya.

Tiba-tiba, tubuhnya ditolak ke dinding.

Arbell terjerit sedikit.

Raydan segera menutup mulut yang comel itu. Tangannya diletakkan pada dinding. Raydan tersenyum nakal.

 "Shuhh.." Raydan mendekatkan wajahnya. Tepat merenung wajah Arbell yang sudah kemerahan menahan malu.

Arbell cuba mengawal perasaannya. Jantungnya semakin laju berdegup.

Raydan sudah mengambil keputusan muktamad untuk memiliki jawapan yang tepat daripada gadis itu. Sama ada mahu menerimanya atau tidak. Disebabkan kedua belah pihak sudah setuju dengan hubungan mereka jadi mudah baginya untuk bertindak. Kini, tinggal jawapan sahaja daripada buah hatinya itu. Biarlah tidak romantik sekalipun janji dia dapat jawapan tersebut.

 "Look at me, Arbell" Pinta Raydan dengan suara yang mengoda. Dagu Arbell dipegang lembut supaya memandangnya.

Arbell memandang anak mata hazel itu. Dia sudah tidak tahan dengan godaan itu. Godaan yang selalu membuatkan dia tergilakan lelaki ini.

Ya, dia mengaku bahawa hatinya sudah dimiliki oleh Raydan. Dia tidak mahu lagi menafikannya.

"Don't you dare me, Mr. Raydan"

Akhirnya Arbell membuka mulutnya.

 "Kalau tak, kau nak buat apa, hmm?"

Raydan mendekatkan lagi tubuhnya. Rambut Arbell disisip ke belakang telinga. Kemudian, tangan kasarnya bermain dipipi gadis itu.

Arbell terjeda. Lantas dia memegang tangan Raydan yang berada dipipinya. Arbell tersenyum memandangnya.

Dia kalah, dia kalah dengan godaan itu.

Godaan yang teramat.

"Raydan..." Diujar lembut oleh Arbell.

"Hmmm?" Raydan tidak lepas memandangnya.

 "Make me to always fall for you, Emier Raydan"

Akhirnya terluah juga daripada mulut Arbell sendiri.

Raydan terkedu, tajam dia merenung wajah itu. Sungguh dia tidak sangka dengan apa yang dikatakan oleh gadis itu.

Jantungnya berdegup laju, akhirnya dia memperoleh jawapan yang selama ini dinantikan olehnya.

 "Are you sure, takkan menyesal for your entire life?"

Suaranya dilembutkan lagi.

Arbell menganggukkan kepala tanda setuju.

Raydan tersenyum suka, tangan gadis itu dicapai dan dia mengeluarkan cincin daripada poketnya dan menyarungkan pada jari manis gadis itu. Lalu dia mencium tangan itu dan diusap lembut.

"Let's be happy "

"Together"

"And.."

"Forever"

Dekat situ juga dilamarnya oi.

Romantik lain macam eh.

Arbell terharu. Dia memandang wajah itu, dan memeluk leher Raydan, air matanya terkeluar sedikit. Raydan segera membalas pelukan hangat itu, Finally, Arbell binti Eden Haizel telah menjadi miliknya sampai bila-bila.

*
*
*
*
*

Arbell memusingkan badannya menghadap Raydan. Senyuman dilebarkan. Dia menilik wajah itu, kemudian dia memeluk tubuh sasa itu dan membenamkan wajahnya pada bidang dada itu. Hangat sungguh.

Raydan membalas pelukan erat. Rambut Arbell diusap lembut dan  menghadiahkan ciuman pada dahi isterinya. Sungguh dia sayang akan Arbell dan bersumpah dengan dirinya  yang dia akan melakukan apa sahaja untuk Arbell dan tidak akan sesekali menduakannya atau melukakan hati Arbell.

  
"Thanks, baby.. sebab terima hubby dalam hidup baby, I love you with all my heart" Ucap Raydan. Kedua belah pipi gebu itu dicium.

Terpanar Arbell mendengar apa yang diucap oleh suaminya itu.

Pelukan direnggangkan dan merenung wajah itu. Wajah yang membuatkan dia sentiasa terjatuh hati setiap hari, lagilah apabila lesung pipit itu muncul, cair sungguh dia dibuatnya.

Mereka membalas renungan, nafas akhirnya bersatu, Raydan mengucup lagi dahinya.

Setelah itu, matanya  memandang lama pada bibir merah itu dan diusap perlahan bibir itu. Arbell meraup rambut Raydan yang kusut itu kebelakang, saja dia mahu melihat reaksi lelaki itu dan jarinya bermain dipipi suaminya.

Jantung mereka berdegup laju tanpa henti.

Raydan tersenyum nakal.

Tanpa sebarang isyarat laju sahaja dia menjamah bibir merah itu. Kini, Raydan tidak mampu lagi mengawal nafsunya yang hanya seperti sehelai kertas.

Dia kalah dengan sentuhan isterinya yang mengoda itu. Arbell melebarkan senyuman, tangannya naik mengusap di belakang tengkuk Raydan dan dia membalas semula ciuman itu.

Akhirnya mereka hanyut di dalam dunia mereka bersama-sama tanpa sebarang gangguan.



















Hehehehe  tibe ii dah kawin dah yeay...wait for the next part untuk saksikan moments sweet mereka ok.

#ARBELL'S
#Vote
#Comment

 

C | ARBELL'S [ INEFFABLE ]Where stories live. Discover now