وقفت تفكر بعمق شديد هل هذا حقا فخاً ويريد الايقاع بها أم يفعل جريمته وتتحول هى للتحقيق ! تشعر بالتوتر ولا تعلم كيف تلقها من العمل الذى أصبح على المحك الآن أم من ذلك المجرم الذى يريد أن يُنه حياتها .
نظرت لزملائها وقالت"هنراقب المكان كويس من بعيد وهنشوف هيحصل ايه"
بدأ الجميع بالتجهيزات ، المكان فى حالة توتر وخوف شديد فالوضع مختلف تماما عن ذى قبل ، حياة بشر بين أيديهم ولا يعلمون إن كانت هذه مجرد مكيدة أم لا
وقبل خروجهم من المركز ذهبت سيلا لمديرها لتخبره أنهم سوف يراقبون المكان وعندما دخلت لغرفته رأت الغضب يشتعل في عينيه رمقته باحترام وجلست أمامه لتقص عليه كل ما حدث ولكنه كان صامتاً حتى أنهت حديثها ثم نظر لها من جديد وقال جملة واحدة ثم أمرها بالخروج ."دي آخر فرصة ليكِ اثبتِ قدراتك معنديش حاجة أقدمهالك تانى "
لم تشعر بصدمة من كلامه فكان متوقع حدوث هذا ولكن امتلكها شعور جديد وهو الهزيمة ولكنها لا تستسلم بسهوله وقد يكون مُديرها محقاً فهذه آخر فرصة لها وسوف تحدد مصير مستقبلها القادم .أمرت الجميع بالتحرك متجهين لملجأ الحياة .
_______
كان آدم وآديس يجلسان فى المنزل ويشاهدان فيلماً ويحتسون الشراب ويأكلون المُسليات وكانت ضحكاتهم تتعالى والسعادة تغمر قلوبهم فهذه المرة الأولى التى يشعرون أنهم سعداء فماضيهم سوف يتخلصون منه أخيراً .
آدم
"عارف أنا أول مرة أحس بسعادة بعد كل السنين دى ، أنا فعلا بعد ما نخلص من المهمة دى هنسافر ونبدأ نبص لشغلنا بقى "بادله أديس نظرة حنونه قائلا
" أنا مجهز كل حاجة ونزلت إعلان كمان علشان السكرتيرة الجديدة وهختارها بنفسى وهتختبرها إنت كمان علشان دى أول واحدة هتدخل وسطنا وفى شغلنا بس عادي معجبتناش هنقتلها زى اللى فاتوا "" المهم تكون عندها تركيز كويس وكمان معاها لغات كتير وتكون عارفة كل حاجة عن التسويق واللى جاي احنا هنعلمه لها لأنى مش هسمح بغلطة فى شغلنا إنت عارف كويس "
أنت تقرأ
{أغرياس : Agrias}
Mystery / Thriller- لما لا تواجهينى و لكن على حقيقتك لأجعلكِ عبرة للجميع؟ - سوف أكون مصدرَ إزعاجك و نهايتكَ للأبد . Started: 15/9/2020