11

5 2 0
                                    

Larisa o gün herkesin içeceğine o tozdan katmıştı. Uyku tozu... Gecenin bir yarısı, hava karanlıktı. Dışarısı korkunç olsa bile bu onun umurunda değildi. Herkesin uyuduğundan emin olup eşyalarını koyduğu çantayı sırtına taktı. Ayrılmak sandığından da zor olmuştu.  Etrafı inceleyip kimsenin olmadığından emin oldu. Birden karşısında Jonat'ı görünce çığlık atacaktı ki çocuk ağzını eliyle kapattı.

"Şşş, korkma kimse görmedi. Hadi gel."
Karanlık yolda yürüye yürüye sınıra gelmişlerdi. Güneş doğmak üzereydi. Jonat tepeye tırmanıp Larisa'ya baktı. Hâlâ kendi bölgelerinde durmuş etrafa bakıyordu.

"Lari" Duyduğu sesle ağzından kısık sesli bir korku nidası çıkmıştı. Bu Leon'un sesiydi. Buraya yaklaşıyordu. Larisa hızla tepeye çıktı.

Jonat Larisayı çekiştirip gizli yerlerinde saklandılar. İkisi kıpırdamadan duruyordu. Larisa hem serin havadan hem de korkudan titreyerek bekliyordu. Jonat bunu farkedince kolunu kıza sarıp kendine çekti. Dudaklarını saçlarına bastırıp "sakin ol," diye fısıldadı. Leon hâlâ genç kızın adını çağırıyordu.

En sonunda "Gördüm kızım seni. Bize ihanet ettin. Çık ortaya. Bunun hesabını vereceksin güzelim. Ama eğer şimdi vazgeçip yanıma gelirsen her şeyi unuturum. Ama kaçarsan ortalık ayağa kalkar." Diye bağırdı.
Leon bağrışlarına ve sözlerine devam ederken Larisa ile Jonat ise hâlâ ordaydılar. Kalkıp tepeden a bölgesine giderlerse farkedilirlerdi.  Şellaleden akan su sesleri arasında ateş böceğinin sesi gece seslerinin arasındaydı.
Leon pes edip son kez bağırdı. "Demek gittin ha. Şimdi gidip herkese haber vereceğim. Sizi mahvedeceğim kızım. Bittiniz. Sen benimsin. İhanetin bedeli vardır. Hele bu ihanet herkese karşıysa ağır ödenir." Diye bağırıp b grubuna yol aldı.

Larisa ürküyordu. Jonat ona bakıp "hadi gidiyoruz," dedi. Ayağa kalkınca Larisa arkasına baktı.
"Sakin ol diyorum. Hiçbir şey yapamazlar."
Larisa "Ne yapacağız?" diye fısıldadı.

"Acele et. Ben bilginle konuştum. Bizi bekliyor."

Beraber karşı tarafa geçtiler. Ağaçların arasında yürürken Larisa olanlara inanamıyordu. Bir ilke imza atmıştı. Başına ne geleceğini hiç bilmiyordu. Doğru mu yapmıştı, yanlış mı bilmiyordu. Bilgin Minas'ın yanına geldiklerinde Bilgin delikanlıya kızgın olması gerekirken keyfi yerindeydi. Sonuçta b grubunun itibarı yerle bir olmuştu.

LARİSAHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin