B topluluğundan olan Larisa(17) 1.58 boyunda,48 kilo, kumral tenli, açık kahverengi omuz hizasında düz saçlı bir kızdı.
2 abisi vardı.
Damon(24) eşi ve küçük oğluyla arka kulübede kalıyordu.
Gary(19) ise 3 kulübe öte karşıda oturan Swilnesslardan Vinita(15) 'ya aşıktı.
Vinita'nın bir abisi ve büyükannesi ve büyükbabası vardı.
Abisi Leon(20) en belalı, kurnaz, yalancı, çapkın kişilerden biriydi. Adını duyan pek de rahat etmiyordu. Ancak topluluktaki en lüks yaşayanlardan biriydi. Leon Gary' den nefret ediyordu. Ve kız kardeşinin onunla olmasına asla müsaade edemezdi. Ta ki bir gün kız kardeşi Vinita'yı Larisa ile yüzerken görene kadar.Larisa çok ahım şahım bir güzellikte olmasa da çok çekiciydi. Özellikle cesur, isyankar oluşu onun dikkatini çekmişti.
Kızın Gary'nin kardeşi olduğunu öğrendiğinde eline bir fırsat geçtiğini farketti. Vinita'yı Larisa karşılığında Gary' ye verebilirdi. Larisa' nın ailesinin reddetme şansı yoktu. Üvey annesi zaten Larisa' dan kurtulmak istiyordu ve böyle lüks bir fırsatı kaçıramazdı.Her şey istediği gibi olmuştu. Larisa dışında herkes kabul etmişti.
Larisa çeşmeye su doldurmaya gittiğinde Leon ile karşılaşmıştı. Kızı yalnız yakalayan Leon yılışık hareketlerde bulunmuş ve sözleri ve hareketleriyle Larisa' yı sinirlendirmişti. Kız ondan kaçmayı başardığında hep geldiği sınırın yukarısında derenin bitişindeki tepede olan yere geldi. Şelale bu tepeden suyunu dereye akıtıyordu. Büyük taşın önüne oturduğunda üstündeki uzun kolsuz gömleğin düğmelerini çözüp çıkardı ve altına serdi. Üstünde yakıcı sıcağa karşı giydiği beyaz bikinisi vardı.
Buranın kısa süreli de olsa özgürlük olduğunu düşünürken taşın diğer tarafında da birinin olduğundan habersizdi. 2 kere buraya geleceğinde burda A grubundan olan tanımadığı çocuğu görmüştü ve gelememişti. Yerinin başkası tarafından keşfedilmesi onu kızdırmıştı. Bu sefer kimseyi görememişti.Jonat boynundan akan ter damlası göğsüne ordan da karın kaslarına süzülürken ellerini şortuna silip dalgalı saçlarını karıştırdı. Bunaltıcı sıcakta ağaç ve taşın gölgesine sığınıp sakince şelalenin sesini dinledi.
Su sesine eklenen ince hoş sesi duyunca dikkatle dinledi. Tam arkasından geliyordu ses. Kendi yaşlarında olması muhtemeldi. Kızın mırıldandığı şarkı annesinin küçükken severek söylediği şarkıydı. Farkında olmadan sözlerine eşlik ederken kız ürktü ama susmadı. İkisi beraber söylediler. Şarkı bittiğinde aynı anda Larisa ve Jonat taşın diğer tarafına baktılar. Göz göze geldiklerinde bir süre bakıştılar. Gözlerini çeken ilk genç kız oldu..
Jonat ilk kez B kişisi görmüştü. Kumral tenli kahverengi kısa saçlı kız hoş görünüyordu. Larisa ise 3.defa gördüğü bu çocuğa ilgi duymuştu. Onunla konuşmak istiyordu. Sonuçta hiç kimse emirlere karşı çıkıp buraya gelmezdi.
Jonat kızı gözleriyle süzerken Larisa "Sen kimsin? Ve neden burdasın?" diye sordu.
"Burası benim gizli yerim asıl senin burda ne işin var?"
"Gizli yer? Benim de," diye cevap verdi. "Ben hep buraya gelirim," dedi.
J:"Hadi ya?" dedi alaycıl bir şekilde. "Öyle olsaydı seni görürdüm."
Larisa nefesini üfleyip "Pekala," dedi ve devam etti. "Ben kafa dinlemek için buraya hep gelirim ve son 2 gelişimde seni görüp ne tepki vereceğini bilemediğim için dönmek zorunda kaldım. Burayı benden önce bildiğini söyleyemezsin."
Jonat kızı incelemeyi kesip başını kaldırdı ve gökyüzüne baktı.
J:"İyi, rahatsız olduysan giderim," dedi.
L:"Gitmene gerek yok, rahatsız olmadım."
Jonat başını sallayıp büyük taşın ön yüzüne yaslandı. Önüne bakıp gözlerini kapattı.Larisa utana utana çocuğu incelerken Jonat gözlerini açtı ve gözgöze geldiler.
Gözlerini çekmeden ona bakarken gözlerini ayıran yine kız oldu.
L:"A da mısın?" diye sordu.
J:"Farkeder mi?"
L:"Hayır beni yanlış anladın, ben öyle şeyleri takmam. Sadece seni hiç bizim toplulukta görmediğim için sordum."
J:"A'dayım."
"Peki;" dedi Larisa.
J:"Sana yasak değil mi?"
L:"Ne?"
Jonat güldü.
J:"A topluluğundan bir yabancının yanındasın şu an korkmuyor musun? Sana bir çok şey yapabilirim. Kim bilir şu an burda olduğun duyulsa başına neler gelir."
L:"Sen de benim gibi bir insan değil misin? Neden senden korkayım? Ayrıca yasaklar ve kurallar umurumda değil. Yıllar yıllar önce olan bir olay bugünü kapsamaz. Saçmalık. Yakalanırsam da kaçarım, başıma ne gelir bilmem ama ben ordan bıktım."
Jonat şaşkınlıkla ve onun gibi biriyle karşılaşmanın verdiği bir anlık hazla konuştu.
J:"Vay be."
L:"Ne oldu?"
Jonat omuz silkip "Yok bi şey," dedi.
Larisa gözlerini çocuğun vücudundan çekip "peki," dedi. Üstüne gömleğini giyip birkaç düğmesini ilikledi.
Sonra Jonat'ın yan tarafındaki küçük taşa yaslanıp ayaklarını uzattı ve gözlerini kapattı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
LARİSA
Nouvellesİki farklı topluluk vardı, aynı doğada aynı alanda, ortadan geçen minik bir dere 2 ayrı topluluğu ayırıyordu. Derenin başlangıcı bir tepeden akan şelaleydi. Bazı yerlerde derede ada gibi kayalar yer almıştı. Oradan karşıya geçmek elbette mümkündü. B...