Boldog születésnapot, Blaha Lujza!
Rimaszombat egyik városszéli házában, 1850. szeptember 8-án született Reindl Ludovika néven az országban A Nemzet Csalogánya néven később elhíresült legendás színésznő. De anyja lányneve után Lujzának szólítottak, és ezt a nevet egész életén át meg is tartotta.
Népszerűsége mai viszonyok közt is példátlan volt. Pedig akkoriban még egyáltalán nem volt szokás, hogy hivatalos állami ranglista jelezze a színészek körében, ki az érdemes, ki pedig a kiváló művész. Blaha Lujza egészen kiváló volt, amit a színpadon nyújtott alakításai és a közönség tapsa, szeretete, lelkesedése bizonyított: az egész ország a „nemzet csalogányá”-nak nevezte őt.
Őt azonban soha nem ragadta el a siker. Mindig egyszerű, erős és egyenes maradt. A magyar népszínmű, amelynek legkiválóbb tolmácsolója volt, a 70-es évektől kezdve az ő játékstílusát és egyéniségét - melynek fő ereje a játékossággal vegyülő érzelmesség volt - követve őrizte meg romantikus, stilizált és irreális jellegét.
Néhány csendes év után, 1926. január 11-én halt meg, de abban a percben megteremtődött csodálatos legendája, mi máig őrzi emlékét. Blaha Lujza neve ugyanis azoknak az emlékezetében is tovább él, akik soha nem láthatták játszani, s hangját sem hallhatták. Az élmény, melyet egykor nyújtott, ugyanis így is megmarad.
A mi történetünkben Lujza Jan Blaha felesége volt, aki szerette, viszont a tulajdonának tekintette. Mivel azokban az években közeli színházaknak volt a tagja, Veresváralja lett a menedéke az év nagy részében. Itt Gróf Wunderlich Kálmán élt, az akkor még családi kastélyként funkcionáló várban (amit, miután a törökök leromboltak, a Wunderlich családnak adományoztak és ők építették újra, ahogyan a falut is). Wunderlich és Lujza titkos viszonyba kezdtek, a várban tartott bálokon és a katakombákban. Ebből a titkos, de hatalmas szerelemből született a törvénytelen lányuk 1868-ban. Blaha Lujza ezt a lányt megszülte Váralján, ameddig a férje elől bújdosott. Aztán ott hagyta Wunderlich-nek, mert visszament, hogy elváljon. Erre az időre, Wunderlich, hogy titokban tartsa az egész dolgot és megvédje Lujza hírnevét, a faluban rábízta a gyereket egy átlagos családra, akiknek nem lehetett gyereke.
Csak hogy közben Lujza nem vált el, mert Jan Blahának tüdőbajai lettek és így nem volt szíve elhagyni őt. Úgyhogy két évig nem ment vissza Veresváraljára. Jan halála után viszont nem ment hozzá Wunderlich-hez. Mert "mit szólt volna hozzá a nép, hogy ilyen hűtlen". Szóval ekkor Wunderlich magához vette a gyereket és egyedül nevelte aztán fel, mintha örökbe fogadta volna. De közben pár évvel később meghal Wunderlich szerelmi bánatban.
Lujzának hatalmas bűntudata lett. És visszament elmondani a gyermekének az igazságot, hogy ő az anyja. És azért lett Lujzának olyan szoros viszonya az unokájával, Mihállyal. Mert nem akarta ugyanazt a hibát elkövetni, amit a gyerekével is tett, hogy nem vett róla tudomást.
Wunderlich a lányára hagyott mindent a halála után, ahogyan azt is hogy a kastélyban iskolát indítson az anyja nevével. Így indult a Blaha Lujza Akadémia 1898-ban, az ország legeldugottabb sarkában lévő elitiskola. Aminek első induló osztályának tanulója volt Blaha Mihály, kedvenc szellemünk a Blaha birtokon. Mivel Blaha Lujza kimondottan támogatta a "szegényebb" sorból származó embereket is, ezért az ő tiszteletére indították az ösztöndíjas osztályt is. Viszont sajnos a két osztály közti különbség és enyhe elítélés (az ösztöndíjasok felé) és kivételezés (az elitek felé, persze) a mai napig nem gyengült.
a következő részünk pedig hamarosan érkezik ❤ addig is járjatok nyitott szemekkel !!! és várunk tőletek bármiféle teóriát vagy véleményt hogy mit vártok ezután a történetben ❤❤❤
KAMU SEDANG MEMBACA
karesztények
Acak❝helló nektek, karesztények! én karesz vagyok, ez pedig a karesz vlogol! kicsit sok a karesz egy mondaton belül de belőlem sosem elég.❞ mémek a blaháról, incorrect quote-ok a vér és arany szereplőitől, behind the scenes momentumok tőlünk és rólunk...