"don't say you're weak when you're actually mine, sweetheart."
"Arin, bawa makanan ni pulang."suruh Pak Mail sambil menghulurkan plastik merah yang berisi dengan telur dan sardin itu.Beberapa makanan ringan turut dimuatkan kedalam plastik itu.Arin memandang huluran Pak Mail itu.
"Pak Mail, ibu kata jangan susah - susah bagi kitaorang makanan.Insha Allah, Arin masih mampu tanggung adik - adik."
Bukannya dia ingin menolak niat baik majikannya itu, namun dia pun ada perasaan segan.Sejak dia bekerja disitu tiga hari lalu, Pak Mail sentiasa mengirimkan keperluan untuk mereka.Sehinggakan Puan Zainab pun turut merasa segan dengan jasa lelaki itu.
Pak Mail menggeleng bersama senyuman.
"Susah apa nya? Pak Mail cuma nak berkongsi rezeki.Lagipun, Pak Mail nak juga dapat saham kat akhirat nanti..Nah, ambil ni..Bawa adik - adik makan sekali."
Arin terharu.Andai saja semua orang kampung disitu melayannya baik seperti Pak Mail.Pasti hidupnya akan lebih bahagia.
"Terima kasih, Pak Mail..Semoga rezeki Pak Mail sentiasa dimurahkan..Arin balik dulu tau? Assalamualaikum."
"Waalaikumussalam..Hati - hati balik tu."
Arin mengangguk.Sekurang - kurangnya masih ada yang prihatin dengan keselamatan dirinya.
✪✪
Arin berjalan menelusuri jalan yang sedikit gelap itu.Kesunyian yang dia rasakan sedikit mendebarkan gadis itu.
Jam tangannya dikerling.
"Masih awal, tapi kenapa dah tak de orang eh?"ujarnya sendirian.
Bunyi anjing mengonggong membuatkan langkah kecilnya semakin laju.Huwaa, kenapa lah anjing berbunyi masa ni juga?Nak protes ke apa!
Apabila sudah sedikit jauh, bunyi anjing itupun semakin hilang.Langkahnya diatur dengan kemas semula.Dalam hatinya membaca ayat kursi.
Tak , tak
Tak , tak
Tak , tak
Arin berhenti seketika.Telinganya cuba mencari bunyi yang baru saja menyapa halwa pendengarannya itu.
Bunyi yang sangat jelas, seperti tapak kasut beberapa orang.Degupan jantungnya sudah tidak teratur.
Tiada bunyi.
Arin berpusing kebelakang.Kelibat dua orang lelaki sedang berdiri tidak jauh dari belakangnya.Mereka turut berhenti.
Arin menelan air liurnya.
Dia memejamkan matanya seketika sebelum dicelikkan semula.Langkah seribunya dibuka.
Namun apa yang lebih menakutkan dirinya ialah apabila telinganya dapat menangkap bunyi tapak kasut yang turut berlari dibelakangnya.Air matanya jatuh.
"Ya Allah!"
Nafasnya sudah semakin tidak teratur.
Air matanya sudah mengalir deras.
Takut menguasai dirinya.
Sejak kebelakangan ini, makin banyak kes kecurian yang berlaku di kampung ini.Tidak kurang juga dengan kes cabul dan rogol.
YOU ARE READING
LOVE : THE DEVIL'S SWEETHEART
Lãng mạn[ 2021 ] LOVE : THE DEVIL'S SWEETHEART. Bijak! Kaya! Dingin! Itulah antara kata sifat yang sesuai diberikan kepada NASH ADRIAN.Keberhasilan jejaka itu mendirikan syarikatnya sendiri membuatkan dirinya lebih terkenal dan dihormati ramai.Tidak kira t...