Keesokan harinya
"So adik , Ni Naim Fikrie . Just called him Naim atau along dan along ini Emy . Just panggil dia adik . Ok umi nak kena pergi Johor . Lagi 4 hari umi balik ." "Ok umi" . Kata ku , Irsyad dan Naim secara serentak . Bila umi sudah pergi , aku , Irsyad dan Naim duduk di ruang tamu . "Korang jom gi One Utama ." "Boleh je bro . Tapi kau belanja lah ." "Buat apa nak belanja kau . Baik aku belanja Emy ." . Selepas aku dan Naim setuju dengan perancangan Irsyad , kami pun bertolak ke One Utama . Aku hanya memakai dress paras lutut dan berlengan pendek warna biru . Kasut dan handbag pula warna hitam . Bila sampai di One Utama , aku ingat kan aku nak shopping , rupanya diorang yang nak shopping . Selepas penat bershopping , aku , Irsyad dan Naim pergi ke Starbucks . Aku dan Irsyad memesan Chocolate Chip Cookie dan Naim pula Cappuccino . "Emy , you single kan ?" "A'ah ." "Tak logik ." "Kenapa ?" "Cantik macam nih tak kan tak ada orang nak ." "Amboi kau Irsyad . Puji Emy melebih ." "Nih lupa pulak kawan I ade ajak kita pergi ke majlis kahwin dia . Nak pergi ke ?" "I ok je . Naim ?" "Along pun boleh je ." "Tapi kalau nak pergi kena wear something ikut tema . Tema dia Prom Night ." "Hmm Along fikir , Emy pakai gaun kembang macam gaun dalam movie Cinderella yang versi manusia tu tapi warna merah dan berlengan panjang sampai siku . Along dan Irsyad pakai tuxedo warna hitam tapi tie warna merah . Lepastu cari tiara or headband gold . Nanti kitaorang bawak Emy gi salon untuk event tuh ." "Ok set semua . Eh dah jom lah . Nak malam dah ni ." . Selepas mememesan lagi satu minuman untuk diminum ketika dalam perjalanan pulang , kami pun pulang ke rumah dengan muka yang letih .
YOU ARE READING
Aku Milik Dia
RomanceNur Emyliana telah dihalau keluar dari rumah oleh ibu bapanya kerana tipu helah kakak tirinya iaitu Elaina Sirine . Keluarga Irsyad Helmi hadir membantu Emyliana dan sedar tidak sedar Irsyad dan Emyliana saling mencintai . Selepas mereka berkahwin d...