Chapter 11: The man who would be called Mobius

214 27 17
                                    

Mobius olarak adlandırılacak adam bir alışkanlık adamıydı. Her sabah tam altıda uyanır ve her sabah dönüp uyuyan karısının yanağını öperdi. Her sabah aynı takım elbise ve kravatı giyer ve her sabah dairesinden çıkıp New York'un sessiz sakin sokaklarına çıkardı. Her sabah başka bir yerde olması gerektiğini hissederdi.

Her gün ofise herkesten önce gelir ve bilgisayarını çalıştırırdı. Kendine sütsüz, iki şekerli hazır kahve yapardı. Uykusunu dolduran tuhaf rüyaları, altın gemileri, konuşan saatleri ve güzel siyah saçlı bir tanrıyı düşünürdü.

Bir gün, adam dolabının arkasını karıştırırken, yedek bir radyo pili ararken, eli garip bir şeye çarptı.

Nesneyi çıkardı. Bu bir bıçaktı ama karısıyla mutfakta tuttuklarının aksine; Bu, bir müzeye ya da şövalyeler ve prenseslerle ilgili bir filme ait olan türden bir nesneydi. Bıçağın siyah ve altın bir kabzası ve pürüzsüz gümüş bir bıçağı vardı. Adam onu hayatında daha önce hiç görmemişti ama yerde oturup, hançeri kucağında tutarken ağlamaya başladı.

Adam ve karısı o akşam yemeğe oturduklarında, adam ona hiç yanlış yerde olduğunu hissedip hissetmediğini sordu.

Karısı tabağını karıştırarak başını salladı. "Bazen bir randevuyu ya da çocukları Paula'dan almayı unuttuğumu düşünüyorum. Demek istediğin bu mu?"

"Evet." dedi adam. Sonra, "Hayır, pek değil." dedi. "Bazen bu gerçekten tuhaf, uzun rüyayı yaşıyormuş gibi hissediyorum."

"Bu, rüyanda gördüğün tanrıyla mı ilgili? Loki?"

Adam baktı. Adını daha önce hiç duymamıştı, emindi ama yine de kalbinin göğsünde daha hızlı attığını, avuçlarının terlediğini hissedebiliyordu. "Loki mi?" diye tekrarladı.

"Bunu uyurken söylüyorsun." dedi karısı. "Evlendiğimizden beri öylesin. Bunun bir isim olduğunu anlamam biraz zaman aldı. Lo-ki. Yıllar önce kütüphanede araştırmıştım. Bu bir İskandinav tanrısı."

"Huh" dedi adam. "Bunun ne anlama geldiğini merak ediyorum."

Mobius olarak adlandırılacak adam her zaman olduğu gibi yaşamaya devam etti. İşe gitti, kahvesini içti, raporlarını verdi. Boş yatak odasını gazete bayilerinden topladığı dergilerle doldurdu, hepsi de jetskilerin parlak resimleriyle doluydu. Karısı takıntıyı anlamadı; hiç birine bile sahip olmamıştı. Ona sevdiğinin makine değil, üzerindeki insanlar olduğunu ve bunların nasıl dizginsiz bir mutluluk yaydığını açıklamanın bir yolunu bulamıyordu.

Yıllar geçti. Adam karısını yanağından öptü, ta ki karısı ondan uzaklaşmaya başlayana kadar. O da sözlerine yüz çevirmeye başlayınca sordu:

"Ya sana başka bir yerde olmam gerektiğini söylersem?"

"Evliliğimiz boyunca başka bir yerdeydin derdim." dedi karısı. "Yeterince mutlu olmanın bir yolunu buldum. Keşke sen de yapsaydın."

Adam, "Ya yeterince mutlu olmak istemiyorsam?" diye sordu. "Ya gerçekten, gerçekten mutlu olmak istiyorsam?"

Karısı içini çekti ve ona bakmadı. "Bence ikimiz de bunun olmayacağını biliyoruz. Bizim için değil."

Ertesi gün, adam sabah altıda uyandı. Takım elbisesini ve kravatını giyip kapıdan çıktı. Ve merak etti. Bu kadar kolay olabilir mi diye merak etti.

Bir şey ona olabileceğini söyledi.

Ve böylece, aynı ofis binasına giden aynı yoldan geçen yirmi dokuz yılda ilk kez, adam yollarını değiştirdi. Onun yerine döndü ve parkın yeşilliğine doğru yürüdü.

Otların arasında hareket eden bir şey vardı. Bakmak için diz çöktü. O bir yılandı. Daha önce şehirde hiç yılan görmemişti.

Adam yüksek bir pat sesi duydu ve adam aniden siyahlar içinde biri tarafından tutuldu. "Varyant." dedi kişi. Sanki onun adıymış gibi söylediler.

Mobius gözlerini kırpıştırdı. Kendini farklı ama garip bir şekilde tanıdık bir yerde buldu. Yüksek bir yargıcın masasının arkasındaki bir kadın ona tepeden baktı ve nedenini bilmese de o da tanıdıktı.

"Hm. Gülleri koklamak için durarak Nexus Etkinliğine neden olan bir varyant."

"Bir yılandı-"

"Ne?"

"Hiçbir şey değil."

Yargıç sandalyesine geri dönerek, "Sanırım sana Mobius diyeceğiz," dedi. "Bir ajan olarak iyi iş çıkaracağını düşünüyorum."

Bir şok gibi, Mobius hatırladı. Her şeyi hatırladı.

Ve bir plan yaptı.

Another Prince | lokiusHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin