Betty işlerin çoğunu bitirmişti , annesini , o utanç verici konuşmadan sonra ortalıklarda görememişti . Betty biraz hava almak istedi ve ipek şalını aldı , verendanın kapısına doğru küçük adımlar attı . Kapıyı açtığında yüzüne doğru hafif ama bir o kadar sert olan rüzgar vurmuştu , tenindeki tüyler diken diken olmuştu .
Betty verendadaki boş duran masanın etrafındaki sandalyelerin birisini çekerek oturdu . Oturması ile birlikte derin düşüncelere dalmıştı zihni çok karanlıktı bir çok şey düşünüyor düşündükçe zihninde kayboluyordu . Eğer o adam ile evlenirse saadeti onda bulabilecekmiydi ? Emin değildi ...
Betty düşünmeye devam etti , zihni sanki bir karadelikti . O karadelik her şeyi içine çekiyordu tüm fikirleri ve de düşünceleri daha sonrasında ise bu fikir ve düşünceler kayboluyordu .Derken Betty ' i bu karadelikten bir korkunç çığlık sesi kurtarıverdi Betty hemen ayağa kalktı ve verendadan mutfağa geçiş yaptı , ses üst kattan geliyordu annesine bir şey olmuş olmalıydı . Betty mutfak kapısından salona geçiş yaptı ve büyük adımlar ile üst kata çıkmaya başladı korkudan dudakları kurumuştu , elleri titriyor , kalbi hızla çarpıyordu . Betty odaya girdiğinde annesini yatakta uzanır bir vaziyette buldu kadıncağız inliyor , çığlık atıyordu .
Betty telaşlı bir şekilde ;
-Anneciğim neyiniz var size ne oldu birden böyle ?
-Şurada hekimlerin verdiği ağrı kesici olacak , lütfen ! Onu bana uzat kızım beni bu ağrıdan kurtar . Tanrım sen merhamet göster !!!
Betty alelacele yatağın karşısındaki masadan ilacı aldı ve annesinin içmesine yardımcı oldu . İlacın kokusu keskindi , bu ilaç Elizabeth'in ağrılarının dinmesine yardımcı oluyordu , kamburu onu felaket bir şekilde rahatsız ediyordu , Elizabeth ilacı içti ve yavaşça kendisini yatağına bıraktı .
Betty bu manzara karşısında şok olmuş ve korkmuştu ne yapacağını bilemez bir hale gelmişti çünkü annesini ilk defa bu vaziyette görüyordu daha öncede ağrıları olmuştu ama hiç bu kadar şidettli olmamıştı .
Betty , annesinin yanına yaklaştı ve yatağın kenarına oturdu annesinin yüzüne gelen kırlaşmış ve terden ıslanmış saçlarını kafasının üstüne çekti . Kırış kırış olan suratını okşadı ve annesini alnından öptü .
Annesi alçak bir ses ile kızına ;
- Benim güzel kızım korkma ! Ve de sakın bu olaydan babana bahsetme ...
- Anneciğim , niye böyle inatçı davranıyorsunuz ? Güçten düştünüz artık eski gücünüz ve de ihtişamınız yok ! Sizin için babamdan yardım isteyeceğim , onunla konuşacağım . Siz bu evin hanımısınız hizmetçisi değil !
Kadıncağızın gözleri dolmuştu yavaşça sağ gözünden sıcak gözyaşı iniyordu . Kızının sözü onun onurunu incitmişti artık yaşlanmışmıydı ? Artık eski güzelliğinin yerini zamanın çizgileri mi almıştı ?
Betty oturduğu yerden yavaşça kalktı ve annesinin üstünü örttü . Odanın kapısına geldi ve arkasını dönüp annesine şöyle dedi ;
- Lütfen artık biraz dinlenin , akşam yemeğini ben hazırlayacağım ve yemeğinizi size ben getireceğim şimdi lütfen rahat edin .
Konuşmaya hâli bile olmayan Elizabeth sadece başını sallamak ile yetindi .
Betty odadan çıktı ve mutfağın yolunu tuttu .
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Salem Cadıları
Ação17.Yüzyıl Amerika'sında tarih ilk defa böylesine ilginç bir duruşmaya imza attı. Massachusetts'e bağlı Essex, Suffolk ve Middlesex hanelerinde sulh yargıçları tarafından yönetilen mahkemelerce bir gurup insan cadılıkla suçlandı ve mahkemeler sürdüğü...