2

111 19 0
                                    

Yeseo segera berlari untuk mencari anjing tersebut. Tiba-tiba dia terpandang ke kawasan yang mana mereka selalu beratur untuk membeli makanan pada waktu rehat dulu.

“Yah, Jungwon-ah. Kau ambillah gambar aku. Bawa kamera tapi tak pakai pun” ujar Yeseo dan dia berdiri di hadapan Jungwon sambil tersenyum bersedia untuk gambarnya diambil. Sementara menunggu, ambil gambar dulu.

“Eleh, taknak lah aku. Kau bukannya cantik pun” katanya selamba. Terus membulat mata Yeseo.

“Tak guna kau” ketawa Jungwon. Jiyuu, Doyoung dan Sunghoon yang turut sama hanya ketawa sahaja.

“Alah korang ni aku tengok sweet je. Asal tak couple je. Macam kitorang ni. Kan sayang” Jiyuu sekadar mengangguk sahaja sambil memeluk lengan Doyoung.

Jungwon, Yeseo dan Sunghoon sekadar mengguling mata ke atas. Menyampah dengan perangai lovey-dovey diorang ni.

“Ni kau nak ke tak nak ambil gambar aku. Kalau tak aku pergi merajuk je lah” baru sahaja ingin jalan kedepan entah macam mana kaki Yeseo terseliuh dan secara tak langsung dia kebelakang dan tersandar pada Jungwon. Segera Jungwon menangkapnya.

“Hah tu lah padan muka. Kan dah kena. Ni kau okey tak?” tanya Jungwon. Jiyuu terus membantu Yeseo untuk menegakkan badannya.

“Aku okey” jawabnya. Terus Jiyuu memegang tangannya.

“Oii yang dekat depan tu cepatlah. Aku tengah lapar ni!” jerit pelajar lain dibelakang. Terus mereka menunduk minta maaf.

“Ceh tak pasal-pasal kena tegur buat malu je” ujar Sunghoon. Mereka sekadar ketawa. Secara senyap Jungwon mengambil gambar Yeseo yang sedang tersenyum gembira.

Seakan tersedar dan tanpa membuang masa Yeseo terus mencari di setiap bilik dan kelas-kelas yang berada disitu. Sehinggalah dia ternampak seekor anjing bulldog yang sedang berlari masuk ke dalam pintu yang terbuka sedikit.

Bilik fotografi

Terus Yeseo berlari untuk mendapatkan anjing tersebut. Apabila dia berlari dia terdengar seperti seseorang memanggil namanya.

“Yoon Yeseo”

Getah rambut yang mengikat rambutnya putus. Terus dia berhenti secara mengejut. Rambut yang menerbang ditiup angin dia abaikan. Dia memandang depan.

Yang Jungwon yang sedang berdiri di hadapan loker besi dengan berpakaian baju sekolah memandang ke arahnya dengan senyuman.

세상이 어두워지고 조용히 비가 내리면 여전히 그대로
Sesangi oduwojigo joyonghi biga naerimyeon yojonhi geudaero

(When the world turns dark and the rain quietly falls everything is still)

오늘도 어김없이 난 벗어나질 못하네 너의 생각 안에서
Oneuldo ogimopssi nan bosonajil motane neoui saenggak aneseo

(Even today, without a doubt I can't get out of it. I can't get out from the thoughts of you)

이제 끝이라는 걸 알지만 미련이란 걸 알지만  이제 아날 걸 알지만
Ije kkeuchiraneun geol aljiman miryoniran geol aljiman ije anil geol aljiman

(Now I know that it's the end. I know that it's all just foolishness. Now I know that it's not true)

그까짓 자존심애 널 잡지 못했던 내가 조금 아쉬울 뿐이니까
Geukkajit jajonsime neol japji motaettdeon naega jogeum aswiul ppuninikka

(I am just disappointed in myself for not being able to get a hold of you because of that pride)

비가 오늘 날엔 나를 찾아와
Biga oneul naren nareul chajawa

(On the rainy days you come to find me)

밤을 새워 긔롭히다
Bameul saewo gweropida

(Torturing me through the night)

비가 그쳐가면 너두 따라서
Biga geuchogamyeon neodu ttaraseo

(When the rain start to stop you follow slowly)

서서히 조금씩 그쳐가겠지
Sosohi jogeumssik geuchogagetji

(Little by little you will stop as well)

Y-yang Jungwon?!”







-on rainy day 2021
by heize-
Ori ver. from beast





[OG-SU] The Memories : I Still Want You - 𝗝𝘂𝗻𝗴𝘄𝗼𝗻 𝗘𝗻𝗵𝘆𝗽𝗲𝗻Where stories live. Discover now