اخبر أيهم داليا بأن كارمن تريد الذاهب لعائلتها لتوافق هيا ويصتحبها الي هناك.
كارمن بإضطراب: تعرف ان بقالي سنه مش شوفتهم.!!؟
أيهم: اهدي يا كارمن اكيد وحشتيهم زي ما هما وحشوكي.!!
كارمن بتنهيدة آلم: لو كنت افرق معاهم مكنوش سابوني بالطريقه دي، كانو حتي سألو عليا، انا واثقه ان انا مش في تفكيرهم اصلاا..!!!
أيهم بحنان: هوا انا مش مكفيكِ زي ما انتِ مكفياني والا اي...؟!
كارمن: مش فاهمه.!!؟
أيهم: يعني وجودي مش مالي عليكِ حياتك ولا اي!!؟
كارمن بتلقائيه محبب له: انت اجمل حاجه في حياتي...!؟
أيهم ببسمه: انتِ اللِ كل حياتي والله.!!؟
لتلتفت لناحيه الاخري وابتسمت بخجل.
بعد ان وصلا طرق باب المنزل ليفتح لها اخيها الصغير إياد ذو ال16 عام.
إياد بلهفه: كارمن... واحشتيني اوووي.!!؟
كارمن بحب اخويا ودموعها تجمعت بحدقتيها وتردف.
_انت كمان يا إيدو وحشتني كتير.!!؟
إياد وهوا يمسح دموعه بكف يداه ليردف برجاء: خليكِ معايا متسيبنيش يا كارمن انا مليش غيرك.....انا عايزك انتِ مش هما انا من غيرك مش عارف اعيش..!!؟
لتبكي هيا وتاخذه لاحضانه مره اخري وتردد من بين شهقاتها: مش هسيبك يا حبيبي انت عارف اني مش اقدر اعيش من غيرك، وبعدي عنك الفتره اللِ فاتت كان غصب عني، وانا ماجتش انهارده الا عشانك.!!
_اي يا اياد مين اللِ علي الباب...'اردفتها كوثر والدته وهيا تقترب منه' لتتجمد مكانها عندما رأت كارمن امامها..!!
كوثر بدموع: كارمن.!!؟
كارمن ببرود بعد ان مسحت دموعها واردفت بنبره ساخره: اي مستغربه اني طلعت من تحت ايده عايشه!!؟
كوثر: وحشتيني يا بنتي.!!؟
كارمن: انا مش بنتك، انا لو بنتك مكنتش هتخليه يرميني في النار بإيده، انتِ مش ام، واهو عمره مكان اب، دايما اسمع ان الاب سند وضهر لعياله وخاصه البنت، بس انتم عمركم مكنتو سند ليا، بالعكس دا انتم ضحيتو بيا لواحد قد ابويا عشان الباشا ميتحبسش، رماني في النار عشان يطلع نفسه منها..!؟
آيهاب بسخريه: دا بدل ما تشكريني اني عيشتك في العز دا؟!!، دا انتِ حتي مفكرتيش تسألي علينا من يوم ما اتجوزتي.!!؟
كارمن:عز قولتلي،ومسألتش عليكم،طب كنت سألت انت،
لترفع صوتها:مجوزني لواحد مدمن وعايزني اشكرك،مجوزني لواحد بيخليني اعمل كل حاجه غصب عني،من يوم ما اتجوزته وكل حاجه بيخدها مني غصب عني،تعرف اي انت عني،عز اي اللِ بتتكلم عنه..دانا كل يوم ضرب وإهانه ومد ايد،كل يوم كنت بستني يجي عشان يضربني يمكن المره دي اموت في ايده،كان بيفضل يضرب فيا لحد ما يغمي عليا ومكنش بيكتفي بكده بس لا؛دا كان بيكمل ضرب عادي، مكنش بيفكر في تعبي ابداً،مكنش بيلحقني من تحت إيدو غير مراته هيا اللِ كانت بتنقذني منه،تعرف انت اي عني، وبعد كل دا فمره كنت حامل ومكنتش اعرف فضل يضرب فيا لحد ما اللِ في بطني مات،بقالي اكتر من 6 شهور راقده في المستشفي بتعالج لسه خارجه انهارده من المستشفي،فقد النطق بسببه وتقولي عز،عمري ما هسامحك...عمري ما هسامحكم أبدأ..!!.
أنت تقرأ
نوفيلاة "جعلني حطام إمرأه"
Short Storyكانت تظهر له انها قويه، بارده لا تبالي بما يفعله بها؛ الي ان تنزوي وحدها وتفرغ ما بقلبها،ما تشعر به من وحده وآلآم، دأئما تظهر لهم عكس تماماً ما تشعر به،فـَ هي تحترق من داخل ولكن تظهر لهم لامباله صمت،صامته بطريقه مخيفه، فـَ هي لا تبكي لا تتحدث عما ي...