بعد ان صعد أيهم مع داليا لغرفة الكشف الخاصه بها اردفت هيا بحده قليله.
_اقعد هنا!!. "تحدثت وهيا تشير الي جهاز الشازلونج."ايهم:اعمل اي هنا!؟.
داليا:اقعد من غير كلام كتير..!!
ليلبي طلبها فهوا حقاا فزع من نظراتها الغامضه.
داليا ببرود:احكي،سمعاك!!؟.
أيهم:احكي اي!؟.
داليا وهي تضيق عيناها:بس يا اخينا من غير لف ودوارن انا ما بحبش اشوف حد مريض واسيبه.!!؟
أيهم بذهول:طب وانا مريض فين،ما انا زي الحصان قدامك اهو.!!
داليا برقه ممزوجه بتلقائيه:لا مش مريض جسدي انت مريض نفسي!!.
أيهم بصدمه:نعممممم!!؟.
داليا وهي تبلع ريقها فمنظره لا يبشر بالخير:بص يعني مش عشان انت مريض نفسي تبقا مجنون لاء والف لاء،المريض النفسي بتبقا اعصابه تعبانه شويه،مكبوت،معندوش حد يفضفض معاه؛ فـَ بيجيلنا واحنا بنسمعه ونديلو حلول لمشاكله..!
أيهم بنبره يكسوها الحنق وغاضبه بعض الشئ:ومين اللِ قالك ان اعصابي تعبانه او متزفت علي عيني منا زي الفل اهو..!!
داليا ببرود:اه ما انت بخير،بس في حاجه جواك مزاعلك وانت مش لاقي حد تحكيله وانا اهو بقولك احكي..!؟
أيهم بضيق:يا دكتوره انا مش فاضي للعب العيال دا!؟.
داليا:بس انا فاضيه،
لتكمل بحده طفيف:ما قولنا احكي..!؟أيهم بتنهيده آلم:اسمي أيهم الصعيدي، 24 سنه،في كلية طب قسم نساء وتوليد،كان حلمي ادخل جراحه بس ربنا مأردش،بس زي ما في سبب لكل حاجه سبب اني مدخلش جراح واحده اسمه جابر الدرويش،
ليكمل بحقد:سرق مني كل حاجه حلوه في حياتي،دمر حلمي،البنت اللِ كنت بحبها ومستعد اضحي بحياتي كلها عشانها سرقها مني الواطي دمر حياتي وسرق حبي..
داليا بهدوء:وهيا كانت بتحبه..؟!
أيهم بدموع:لا،جات عرفتني انه اتقدملها واعترفنا لبعضنا اننا بنحب بعض..!
داليا بستغراب:و اي اللِ يخليها توافق وهيا بتحبك..؟!.
أيهم:ابوها،عمل لابوها مشكله في شغله ما هوا يبقا ابن اخوه الراجل اللِ ابوها بيشتغل عنده،ابوها اتحبس اربع ايام علي ذمة التحقيق وهوا قالو هخرجك منها بس المقابل بنتك وعشان هوا ايده طايله قدر يعمل اللِ هوا عايزه وخدها وحرق قلبي عليها…!!
داليا بتوجس:ومجربتش تقعد تشوفو حل انت وهيا..؟!
أيهم:قعدنا بس هيا طلعت انانيه اختارت الحل الاسهل ليها ومفرقش معاها كسرتي،بعدت هيا التانيه..!!
أنت تقرأ
نوفيلاة "جعلني حطام إمرأه"
Short Storyكانت تظهر له انها قويه، بارده لا تبالي بما يفعله بها؛ الي ان تنزوي وحدها وتفرغ ما بقلبها،ما تشعر به من وحده وآلآم، دأئما تظهر لهم عكس تماماً ما تشعر به،فـَ هي تحترق من داخل ولكن تظهر لهم لامباله صمت،صامته بطريقه مخيفه، فـَ هي لا تبكي لا تتحدث عما ي...