4

2 2 0
                                    

Harjoitusten jälkeen suuntasin kotiin myöhään illalla. Matkalla kotiin valot syttyivät yhtäkkiä ja säikähdän vähäsen. Katsoin ylös taivaaseen, huomasin tähdenlennon, monia tähtiä ja lentokoneen välkkyvät valot. Vastaan käveli pariskunta ja päätin laittaa kuulokkeet korviini. Kaivan taskustani kuulokkeet, kytken puhelimeen ja lopulta korvilleni. Laitan soimaan lempikappaleeni ja kävelin loppumatkan musiikkiin lumoutuneena.

Seuraavana päivänä heräsin aamulla aikaisin siihen, kun putosin lattialle. Avaan silmäni ja manaan itsekseni sille, kun putosin. Nousen ylös ja huomaan peppuuni sattuvan.

"Lucy oletko jo hereillä" kuului oven takaa äitini ääni ja koputus.

"Joo olen hereillä tule vain sisään" sanoin väsyneenä.

Ovi avautui, äiti astui sisään ja alkoi etsiä likaisia vaatteita huoneestani. Katsoin vierestä, kun vaatteeni menivät pikku hiljaa äidin pyykkikoppaan ja sitten huomaan äitini vievän paidan jonka meinasin laittaa tänään päälle.

"Älä vie sitä. Laitan sen päälleni" tiuskaisin äidilleni ja syöksyin hakemaan paitaani.

"Noh olisit laittanut sen jonnekin muualle kuin lattialle" sanoin äiti kiusoitellen.

"Huoh" huokaisin ja lähdin lompsien alakertaan syömään aamupalaa.

Keittiössä otin kaapista kupin, johon laitoin appelsiinimehua ja toisesta kaapista kulhon johon laitoin muroja. Ne olivat suklaamuroja joita rakastan tosi paljon. Söin aamupalan hotkien ja syötyäni syöksyin huoneeseeni, koska kello alkoi olla jo paljon. Puin vaatteet nopeasti päälle, juoksin alas ja laitoin kengät jalkaan. Huusin äidilleni hyvää työpäivää ja lähdin juoksemaan kohti koulua.

Koululla juoksin pukuhuoneisiin jossa kaverini jo odotti.

"Melkein myöhästyit" sanoi Beth nauraen.

"Joo" sanoin ja nauroin hengästyneenä.

Vaihdoimme vaatteet juttelun saattelemana ja sitten menimme ulos odottamaan opettajan tuloa ja tunnin alkua. Pojat olivat tulleet myös ulos odottamaan opettajaansa. Huomasin Ericin tuijottavan minua, joten käänsin katseeni nopeasti kavereihini.

"Lucy huomaatko, että joku tuijotti sua" sanoi Beth kiusoitellen.

"Joo huomasin" sanoin hiukan nauraen.

"Noniin tytöt tänään pelataan jalkapalloa" sanoi opettaja ja jatkoi "olen valinnut teille jo joukkueet. Elikkäs Sarah tuonne ja Milla myös..."

Opettaja alkoi jakaa meitä ryhmiin ja onnekseni pääsin kaverieni kanssa samaan ryhmään. Heitimme kaverieni kanssa ylävitoset ja aloitimme pelin. Juoksimme sinne suun tänne kunnes minulla oli pallo hallussa. Juoksin kohti vastustajani maalia, kunnes joku tyttö tuli ja kamppasi minut. Lensin kaaressa maahan ja jäin siihen makaamaan.

"Lucy oletko kunnossa!?" Kuului kysyvä huuto vierestäni.

"Olen kunnossa" sanoin, nousin ylös ja huomasin Edenin ja Bethin olevan vieressäni.

Katsoin jalkojani ja huomasin niihin tulleen haavoja. Yritin peitellä haavani ettei kukaan huomaisi niitä, mutta sitten yhtäkkiä tunnen altani katoavan maan ja nousevani ilmaan. Tunnen kädet allani ja kuulen raskaan hengityksen. Käännän päätäni hiukan ja huomaan Ericin pitävä minua sylissään.

"Mitä..." Yritin sanoa, mutta Eric keskeytti minut.

"Älä sano mitään" sanoi Eric vihaisena.

"En tarvitse apua, joten voit laskea minut alas" sanoin Ericille, mutta hän ei edes liikahtanut.

"Äläs nyt Lucy jos Eric haluaa viedä sinut terveydenhoitajalle niin hän silloin vie" sanoi Beth kiusoitellen.

Blue moonWhere stories live. Discover now