5

2 2 0
                                    

Aamulla heräsin hikisenä ja kauhuissani. Näin taas yhden pahan unen, jossa siskoni kuoli. Nousin istumaan ja katsoin kelloa. Kello oli varttia vaille kuusi joten nousin jo ylös. Koulu alkaa kahdeksalta joten kerkeän hyvin laittautua ja en saisi nukuttua muutenkaan sen painajaisen jälkeen. Lähdin ensin syömään keittiöön aamupalaa. Laskeuduin narisevia portaita alas keittiöön jossa äitini jo odotti. Istuin pöytään ja kysyi äidiltä "mitä tänään on aamupalana?"

"Huomenta kulta. Tänään on munakasta ja pekonia" sanoi äiti iloisena ja jatkoi "menen huomenna käymään uuden työkaverini luona kylässä, kun meillä molemmilla on vapaapäivä. Kerkeän tulla sen jälkeen keikallesi. Tänään harmikseni en kerkeä, kun on työvuoro juuri silloin."

"Okei ei se mitään" sanoin ja katsoin, kun äitini laittoi lautaselle kaksi munakasta ja kaksi pekonia, joista muodostui hymiö.

"Olepas hyvä kulta" sanoi äiti ja antoi pusun otsalleni.

"Kiitos äiti" sanoin ja aloin syödä maukasta aamupalaa.

Aamupalan jälkeen suuntasin ylös ja aloin valmistella itseäni tälle päivälle. Ensin laitoin kouluvarustukset kasaan ja tietenkin vaatteet vaihdoin. Sitten laitoin kasaan tämän päivän varustukset laukkuun. Saatuani kaikki tärkeämmät kasaan, katsoin kelloa ja päätin lähteä koulua kohti vihdoinkin ajoissa. Laskeudun narisevat portaat alas, suuntasin ulko-ovelle ja huusin äidille hyvää työpäivää.

Koululla näin Edenin ja Bethin, joten juoksin heidän luokseen. Heitimme ylävitoset ja lähdimme kävelemään luokkaa kohti. Jäimme odottamaan luokan eteen opettajaa joka ei ollut vielä tullut.

"En jaksa odottaa iltaa" sanoi Beth tosi iloisena ja hyppi onnesta.

"Vihdoinkin Blue moon tulee tänne, ettei tarvitse matkustaa kauas" sanoi Eden iloisena ja jatkoi "matka kuluihin menee aina paljon rahaa."

"Niin menee, mutta nyt sit pidetään hauskaa Lucy sunkin puolesta" sanoi Beth ja halasi minua ja Edeniä.

"Niin pidetään. Seuraavalla kerralla sinun on pakko tulla mukaan Lucy" sanoi Eden kulmiaan nostelle.

"Hyvä on. Hyvä on" sanoin vähän hermostuneena.

Kuulemme opettajamme korkojen kolisevan lattiaan joten lopetamme keskustelun. Opettaja avaa luokan oven ja oppilaat valuvat sisään omille paikoille. Tänään ensimmäisellä tunnilla oli vuorossa maantietoa ja meidän piti tehdä ryhmätyöt. Saimme onneksi valita omat ryhmät joten menimme Edenin ja Bethin kanssa samaan ryhmään, mutta meiltä puuttui vielä yksi, koska piti olla neljä.

"Kuka on ilman paria?" Kysyi opettaja luokalta.

Takaa nousi yksi käsi ja se oli Eric. Käännyimme katsomaan Ericiä joka nojasi seinään ja jalat pöydällä. Opettaja oli sanonut jo monta kertaa, ettei jalkoja pöydälle.

"Noni näyttää siltä, että sinun pitää mennä Edenin, Bethin ja Lucyn kanssa samaan ryhmään" sanoi opettaja ja jatkoi "muistakaa, että se esitelmä pitää saada tänään valmiiksi ja ne esitetään toisella tunnilla."

Kun opettaja lopetti puhumisen, Eric raahasi tuolinsa meidän luo ja aloitimme ryhmätyön teon. Sovimme, että minä hoidan piirtämisen, Eden tiedon haun ja kirjoittamisen, Beth auttaa Edeniä ja Eric saisi liimata piirrokset ja tekstit paperiin. Kirjoitimme eri paperille, että tiedot varmasti näkyisi.

"Eden mitkä vaatteet meinaat laittaa tänään?" Kysyi Beth Edeniltä.

"Hmm... Varmaan hameen ja paidan" vastasi Eden ja jatkoi kysymällä vuorostaan Bethiltä "entäs sinä?"

"Laita sen minihameen ja ihanan topin" sanoi Beth iloisena rutistaen paperiaan jota oli lukemassa.

"Voisitteko vain keskittyä tähän turhaan ryhmätyöhön" sanoi Eric tiuskaisten.

Blue moonWhere stories live. Discover now