Bab 3

1.4K 64 2
                                    

"Ayahnda ada nak apa-apa ke?". Soal Naura.

"Kenalkan ni cikgu Ryan. Dia guru class kamu". Jelas pengetua. Naura tersenyum tanda menyapa Syed Ryan. Syed Ryan hanya angguk.

"Kamu ponteng perhimpunan tadi kenapa?". Naura terus tersengih.

"Sengih je tau. Kamu saya kena kan hukuman. Kamu kena Join kejohanan memanah untuk tahun ni". Dengan pantas Naura geleng.

"I am sorry Sir. Saya tak boleh Join". Naura beri alasan.

"Are you sure?". Soal pengetua.

"I am sure. Saya tak nak ambil bahagian. Mintak diri dulu". Pamit Naura dengan sopan.

"Bawak cikgu kamu ni pergi class". Arah pengetua.

" Baik. Jom cikgu ikut saya". Ajak Naura. Syed Ryan and Naura tinggalkan pengetua. Tangga didaki. Sampai di tingkat 3, Naura terus .elangkah ke class paling hujung sekali. Pintu diketuk lalu masuk. Naura berhenti dihadapan class yang sangat riuh. Syed Ryan pon tak sangka class nya macam ni.

"Shut up your fucking mouth!". Satu class diam bila seorang pelajar lelaki menjerit.

"Go on Naura". Naura tersenyum.

"This cikgu Ryan. Dia guru class kita". Jelas Naura. Semua angguk.

"Cikgu perkenalkan diri. Saya duduk dulu". Syed Ryan angguk. Naura terus ketempat duduknya.

"Saya tak suka cakap banyak. Macam yang Naura cakap, saya guru class kamu and siapa buat masalah dalam class akan terima hukuman. You guys understand?".

"Yes Sir". Satu class jawab.

"Now open your teks book". Arah Syed Ryan. Semua terus keluar kan buku bahasa inggeris. Diorang belajar tanpa ada gangguan. Syed Ryan mula menulis di papan putih.

"SPM korang dah nak dekat". Syed Ryan ingatkan pelajarnya.

"Thanks Sir sebab ingat kan". Syed tersenyum.

"So today, saya nak ajar awak pasal karangan". And mula lah penerangan dari Syed Ryan. Pelajarnya  semua faham. Mata Syed Ryan tak beralih dari pandang Naura. Hampir satu jam jugak class diorang. Semua pelajar berkemas bila bunyi loceng. Pergi mana?. Rehatlah apa lagi. Semua pelajar ucap terima kasih. Syed Ryan terus keluar dari class. Bilik guru dituju. Masuk je dalam bilik guru, dirinya sudah menarik perhatian guru perempuan. Dengan pantas Syed Ryan masuk ke bilik khas untuk dirinya. Phone dinyala kan. Nombor seseorang didail.

"Weh, aku nak kau cari maklumat pasal satu perempuan ni". Jelas Syed Ryan.

"Naura HAUDESON. Aku nak ASAP". Arah Syed Ryan lalu terus talian dimatikan.

"Kau buat aku tertarik Naura". Gumam Syed Ryan sambil tersenyum lebar.






























































































































- siapa Naura? Macammana Syed Ryan boleh tertarik dengan dirinya?.
-tunggu chapter seterusnya. Jagan lupa vote.
-good night!!🥰

MRS. RYANWhere stories live. Discover now