Bab 9

1.1K 56 0
                                    

Syed Ryan balik ke rumah mama and papanya. Naura lihat rumah agam yang tersegam indah. Rasa takut mula menyelubungi dirinya. Tiba-tiba teringat kat Naufal pulak. Dah seminggu Naufal keluar dari hospital. Perkahwinan Naura and Syed Ryan 1 bulan dari sekarang.

"Cikgu". Panggil Naura but Syed Ryan buat tak dengar. Ditarik tangan Naura untuk mengikuti dirinya untuk masuk ke dalam rumah.

"Ya-Allah, cantik betol kamu ni". Puji mama. Naura senyum. Disalam tangan mama dengan penuh hormat. Puan Ros tersenyum.

"Jemput duduk Naura". Naura hanya menurut. Naura duduk sebelah Syed Ryan.

"Akhirnya saya dapat jugak geng, bang". Teruja puan Ros. Mr.zarif gelengkan kepala je.

"Apa lah awak ni". Naura tersengih je bila tengok keakraban family Syed Ryan.

"Naura ada keturunan campuran ye?". Soal puan Ros.

"Ye aunty". Jawab Naura dengan senyuman.

"Apa aunty pulak. Panggil mama je". Naura angguk tanda ok.

"Borak lah dulu, mama pergi buat air".

"Biar Naura tolong mama". Mama tersenyum suka. Naura bangun dari duduk lalu ikut puan Ros ke dapur.
Syed Ryan hanya perhati 2 orang tu pergi ke dapur.

"Pandai kamu pilih". Puji mr.zarif. Syed Ryan tersenyum.

"Ni papa ada benda nak cakap". Syed Ryan tunggu apa yang mr.zarif nak cakap.

"Papa nak kamu bunuh pengetua sekolah tu". Syed Ryan tersenyum sinis.

"Memang Ryan nak buat macam tu pon". Bapak and anak ni mula berborak.

******

Petang tu Syed Ryan kena hantar Naura balik. Dalam kereta hanya bunyi radio je.

"Cikgu". Syed Ryan toleh kearah Naura.

"Why?".

"Esok saya tak datang sekolah tau. Ada hal family". Terang Naura.

"Kat mana?". Soal Syed Ryan inginkan kepastian.

"Tangkak". Syed Ryan angguk.

"Hati-hati drive nanti. Jaga diri. Jangan ikut sembarangan orang bila kat sana". Pesan Syed Ryan. Naura angguk.

























- nak tahu apa jadi?. Kenalah baca bab seterusnya.

MRS. RYANWhere stories live. Discover now