Bab 6

1.2K 63 4
                                    

Seperti dijanjikan. Syed Ryan and kawannya datang ke sekolah pada waktu petang. Syed Ryan berhenti melangkah bila dengan orang memanah di dalam dewan.

"Kau asal berhenti?". Soal Zaki. Syed Ryan tak pedulikan soalan kawannya. Pintu dewan ditolak lalu dilihat kedalam. Syed Ryan tersenyum. Terlihat Naufal tengah berlatih memanah.

 Terlihat Naufal tengah berlatih memanah

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Semua panahannya kena dititik sasaran. Syed Ryan masuk ke dalam dewan diikuti kawan-kawannya. Pada masa yang sama Naufal berpusing untuk ambil air.

"Hi cikgu". Naufal sapa Syed Ryan dengan sopan. Syed Ryan angguk kan kepalanya

"Mana kawan Naufal?". Soal Syed Ryan.

"Diorang dah balik. Naufal saja nak berlatih lebih masa". Naufal tersenyum. Naufal jemput Syed Ryan and kawan-kawannya duduk.

"Lama dah Naufal belajar memanah?". Soal Rish.

"Dari kecil. But masih tak boleh lawan akak". Jelas Naufal. Syed Ryan tersenyum

"Tadi cikgu tengok ok je Naufal main". Jelas Syed Ryan.

"Main macam ni memang boleh cikgu. Tapi saya fail memanah sambil tunggang kuda". Jujur Naufal. Tiba-tiba pintu dewan terbuka. Masuk 4 orang perempuan. Naura tunduk tanda hormat kepada Syed Ryan.

"Kat sini kamu Naufal. Penat akak kamu cari. Sampai menangis". Naura tepuk bahu Aisyah. Air matanya yang bersisa dikesat dengan kasar. Naufal tersengih.

"Naufal nak kena kan tu dulu then kita balik". Naura angguk. Naufal berdiri balik then pergi ke tengah dewan.

"Aku pulak nak menangis. Asal korang adik beradik swett sangat?. Sakit setan!"
Cebik qis. Naura tersenyum puas.

"Tu baru sikit". Beritahu zanny. Naura tak masuk campur bila diorang gaduh depan cikgu. Mata Naura perhati kearah Naufal.

"Naikkan sikit tangan tu". Arah Naura. Semua terus diam.

"Tak kena". Balas Naufal. Naura tersengih.

"Macammana nak kena kalau fal diri macam tu. Buka kekuda sikit". Naufal ikut seperti yang Naura arahkan.

"Dah nak kena!". Teruja Naufal. Naura raup rambut depannya supaya tak tutup mata. Cucuk sanggulnya ditanggalkan. Rambut panjang Naura yang berwarna perang tu terurai. Rambutnya diikat kuda je. Naufal masih tak lepas lagi.

"Akak". Rengek Naufal. Dicampak alat memanah di atas lantai. Naura gerak ke arah adiknya. Alat memanah tu diangkat.

"Naufal mana boleh mengalah". Nasihat zanny. Naufal mengeluh.

"Cuba akak main". Arah Naufal. Naura ketap bibirnya. Kawannya dah sedia nak rakam.

"Kalau kau boleh buat aku bagi coklat". Tawar qis. Mata Naura bersinar.

"Demi coklat apa je kau sanggup buat right?". Naura tersengih dekat Aisyah. Naura melaraskan alat memanah tersebut.  Anak panah di tetapkan sasaran lalu lepaskan.

'Zup'

"Woah!!". Semua tak percaya. Pengetua masuk dalam dewan sambil tepuk tangan. Semua terus diri tegak.

"Bagus Naura. Kamu dipilih masuk kejohanan memanah".  Naura gelengkan kepala tanda tidak mahu.

"Maaf. Tapi jawapan saya tetap sama. Saya tak nak". Jelas Naura.

"Kamu ni, selalu kamu yang first daftar".

"Saya nak SPM pengetua. Saya tak nak bazirkan masa dengan bermain". Terang Naura. Pengetua raup rambutnya.

"Kamu memang degil Naura". Pengetua nak capai tangan Naura tapi Naura elak.

"Cikgu ni kenapa?!". Naufal terus tarik Naura kebelakang tubuhnya.

"Kamu tepi Naufal!". Naufal tak bergerak.

"Cikgu dah melebih tau tak?". Soal qis dengan berani.

"Korang 4 orang memang langsung tak pedulikan aku kan?". Sinis pengetua. Pengetua ingin terpa ke arah 2 orang perempuan ni. Syed Ryan terus berdiri dihadapan pengetua.

"Tepi cikgu Ryan". Dingin je suara pengetua.

"She mine bitch". Naura terkejut bila dengar ayat Syed Ryan.

"Saya tak izinkan pengetua sentuh or ambil Naura".  Naufal tersengih bila dengar ayat Syed Ryan. Pengetua merengus lalu tinggalkan dewan. Naura tarik tangan Naufal

"Jom balik". Perlahan je suara Naura ajak Naufal balik.

"Akak pergi kereta dulu. Fal drive hari ni". Naura angguk lalu pergi keluar dari dewan. Kelibat Naura dah hilang disebalik pintu. Naufal tengok Syed Ryan

"Cikgu boleh tolong hantar akak balik tak?". Terangkat kening Syed Ryan.

"Cikgu bawak kereta akak. Saya naik kereta cikgu dengan kawan cikgu". Cadang Naufal. Kawan-kawan Naura mintak diri.

"Alah lek ah...aku jaga lah adik ipar kau ni". Zaki terus rangkul bahu Naufal. Rish and Chriss angguk tanda mengiyakan. Naufal tersengih. Syed Ryan setuju.

"Jaga Naufal elok-elok". Syed Ryan terus gerak keluar dari dewan. Tingkap cermin kereta Naura diketuk dulu baru Syed Ryan duduk di tempat pemandu. Naura terkejut.

"Cikgu salah kereta ni". Tegur Naura. Syed Ryan gelengkan kepala tanda tidak.

"Naufal suruh saya hantar kamu". Syed Ryan terus memandu tanpa hiraukan Naura.





















- apa jadi ni?
-naura nak ke jadi isteri Syed Ryan?

MRS. RYANWhere stories live. Discover now