Sejak kes malam tu. Naura cuba elak untuk berjumpa Syed Ryan. Waktu sekolah pon sama. Kalau ada masa Syed Ryan, Naura lagi selesa berdiam diri. Rasa takutnya belom hilang. Sebelum ni dia dapat elak dari jumpa lelaki tersebut. Tapi hari ni tak lagi. Sebab hari ni dia dah jadi isteri Syed Ryan. Pagi tadi diorang dah disatukan. Naura termenung di dapur opah seorang diri.
"Naura tukar baju kamu. Guru kamu dah sampai". Tegur opah.
"Dah tukar opah". Opah angguk. Naura lengkap berbaju silat tapi tali pinggang masih belum ikat. Naura and kawan-kawannya keluar dari rumah.
"Akak ajar eh?". Soal Naufal. Semua tengok ke arah Naura and kawannya ni.
"Akak tengok je kot.."ayat Naura terpotong .
"Korang tolong tok ajar budak ni". Naura lihat ke arah budak lelaki tu lalu mengeluh.
"Ok tok". Jawab zanny. Naura ikat rambutnya gaya ekor kuda lalu Naura duduk di sebelah Syed Ryan.
"You should stay here with me". Bisik Syed Ryan.
"I know but that men..". Syed Ryan faham lalu tersenyum.
"Tok nak kami belajar dengan perempuan ni?". Sinis budak tu.
"Eh budak mulut kau jaga sikit. Perempuan ni lah yang naikkan nama tok sampai luar negara tau tak". Bidas qis. Semua senyap.
"Dah tu. Jom start". Ajak Naura.
"Aku ambil budak tu". Jelas Naura. Zanny, qis and Aisyah ambil budak masing-masing.
"Akak tali apa?". Soal budak kecil tu dengan ramah. Naura tundukkan sikit tubuhnya.
"Dah akhir sayang. What your name?". Naura usap rambut budak tu dengan lembut.
"Ikwan. Umur 8 tahun". Ceria je suara Ikwan jawab. Naura tertawa.
"So cute". Naura buka ikatan tali putih Ikwan lalu diikat dengan betul. Naura keluarkan tali hitam dari dalam beg. Naura ikat tali tersebut di pinggangnya.
"Kita mula ok Ikwan". Ikwan angguk. Ikwan and Naura buat regangan badan secara serentak. Bila habis je senaman, Naura and Ikwan tepuk tangan. Syed Ryan tersenyum tengok keadaan tu.
"Ikwan pandai. Now kita buat asas pulak". Ikwan geleng tanda tidak tahu.
"Tak tahu?". Ikwan angguk. Naura garu kepalanya yang tidak gatal. Naufal bangun and gerak ke arah Naura.
"Ada masalah?". Naufal segak berpakaian silatnya.
"Ikwan kejap eh. Akak nak cakap dengan abang ni dulu". Ikwan angguk. Naura and Naufal gerak ke tangga rumah opah. Semua tetamu and Syed Ryan duduk di situ.
"Tok". Panggil Naura. Tok Wan tengok kearah Naura.
"What?".
"Amboi, speaking". Tok Wan tersengih.
"Ni diorang budak baru ke apa?". Tanya Naura. Tok Wan angguk.
"Degil weh budak tu". Bebel qis. Budak yang qis ajar tu jelirkan lidah.
"That girl..Naura lepas..". Naura makin kuat pegang tangan qis.
"Kau ambil budak aku". Naura buat pertukaran. Qis angguk. Naura pergi ke arah budak qis.
"Akak kenapa akak yang tadi tu garang?". Naura tersengih lalu duduk sebelah budak perempuan tu.
"Biasalah. Dia memang tegas sikit". Budak tu tengok tangan Naura yang berinai.
"Cantik". Naura lihat tangannya lalu tersenyum.
YOU ARE READING
MRS. RYAN
ActionSYED RYAN ASHRAF terpaksa menyamar menjadi seorang guru. "papa cakap apa ni? menyamar? jadi cikgu pulak tu". bengang Ryan. "Ryan papa tak mintak banyak. kamu cuma mengajar diorang apa yang patut then kamu ada misi lain". Terang mr.zarif. "misi?" B...